Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Pe urmele lui Don Quijote

De la Biharia, „În lumina reflectoarelor...”

Pe urmele lui Don Quijote

În luna mai 2012, cinci cadre didactice de la Școala „Csokonai Vitéz Mihály” din Cauaceu – structura Școlii din Biharia (Popovici Magdolna - director, Oros Erika – coordonator de proiect, Farkas Tünde, Molnár Katalin și Benchiu Mihaela, profesori) au reprezentat școala, județul și România în cadrul întâlnirii de proiect care a avut loc în Spania.

Este vorba despre proiectul finanțat de Comisia Europeană, prin programul sectorial Comenius al Programului de învățare pe tot parcursul vieții „Spotlight on the European culture and cultural capitals of Europe” (În lumina reflectoarelor cultura europeană și capitale culturale ale Europei – Reflektorfényben az európai kultúra és Európa kultúrális fõvárosai).
Evenimentul a fost găzduit de cadrele didactice și elevii Școlii CEIP Victorio Macho din Burguillos de Toledo din Spania. Aici s-au întrunit profesorii și elevii școlilor partenere din Karácsony Sándor Általános Iskola (Debrețin - Ungaria) – coordonatorul principal al proiectului, Instituto Comprensivo „Don Milani” (Paesana-Italia), Bachelievler Adnan Menderes Anadolu Lisesi  (Istanbul - Turcia), Ecole Elementaire 159 aveneu Permentier (Paris - Franța) și Școala cu clasele I-IV „Csokonai Vitéz Mihály” (Cauaceu - România) la ultima întâlnire din cadrul acestui proiect.
Agenda întâlnirii a cuprins prezentarea partenerilor în cadrul festivității de deschidere; prezentarea produselor realizate de către participanții țărilor partenere legate de tema propusă de coordonatorul din Spania și anume El Greco și cântecul propus Corazon latino; prezentarea activităților locale realizate de fiecare partener în perioada dintre întâlniri; activități comune în școală cu elevii claselor implicate în proiect. S-au vizitat instituții culturale, muzee, expoziții, biserici, catedrale, castele, atât în Toledo care este capitala provinciei cu același nume și face parte din provincia autonomă Castilla -La Mancha, cât și în Madrid, minunata capitală a Spaniei.
Toledo, fiind orașul cavalerilor situat în inima Spaniei, este situat pe un deal și este înconjurat din 3 părți de fluviul Tajo, cel mai lung râu din peninsula Iberică. În piața orașului apare silueta din bronz în mărime naturală a unui Don, nimeni altul decât Don Miguel de Cervantes. Povestea spune că prin Toledo au trecut chiar cei doi eroi temerari Don Quijote și Sancho Panza. Cele mai importante atracții din Toledo sunt Catedrala (Sacristia catedralei conține numeroase picturi semnate de El Greco și de Caravaggio, Goya, Rafael, Rubens), Biserica Santo Tome care a devenit celebră datorită faptului că găzduiește una din cele mai cunoscute lucrări ale lui El Greco (Înmormântarea contelui de Orga), Biserica San Juan de los Reyes, Sinagoga Santa Maria la Blanca (astăzi muzeu, se află în continuare în posesia bisericii catolice și care reflectă cooperarea dintre cele 3 culturi: creștină, evreiască și maură în această regiune din Evul Mediu până astăzi), Piața Zocodover unde se găsește fortăreața Alcázar, cea mai cunoscută clădire din Toledo. Fortăreața a jucat un rol important în timpul Războiului civil spaniol. După război, cetatea a fost refăcută, iar astăzi găzduiește Biblioteca regiunii Castilia -La Mancha și Muzeul Armatei. Numeroase porți se păstrează până în zilele noastre în Toledo, printre care poarta Bab-al-Mardum (cea mai veche, construită de mauri), Puerta del Sol (datând din secolul al XII-lea) sau Puerta del Cambrón (din secolul al XVI-lea).
Am ajuns și la Madrid, capitala perfectă în care fotbalul se îmbină cu arta, religia și monumentele regale. Aici am vizitat Muzeul Prado, Muzeul Thyssen Bornemisza, Centrul de Artă regina Sofia, Templo de Debod, Torres Kio ( Puerta de Europa), Puerta de Sol, Palatul Regal, Plaza de Toros, Parcul Retiro. Spre bucuria elevilor am fost și pe Stadionul Santiago Bernabeu.
La întâlnirea coodonatorilor de proiect s-au discutat despre evaluarea activităților, completarea raportului final, produsele finale. 
Cu toții am fost de acord că acest proiect a fost un pas imens pentru a intra în marea familie europeană, oferind nenumărate informații, înțelegerea importanței de a cunoaște o limbă străină și comunicarea cu ajutorul acesteia, legarea de prietenii cu copii și dascăli din lumea întreagă. Proiectul având succes în rândul elevilor și dascălilor, dorim să-l continuăm chiar și cu aceiași parteneri, un alt proiect în anul școlar următor. (Popovici Magdolna)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Pe urmele lui Don Quijote.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:18:54 Ora standard a Europei de Est