Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
18 septembrie 2024

2.000 de lei pentru elevii cu media 10 la Evaluarea Națională 2024 și 5.000 de lei pentru cei cu medii maxime la BAC 2024 – proiect adoptat de Guvern / Sumele sunt aceleași din 2022

Proiectul care prevede ca elevii care au obținut media 10 la Evaluarea Națională 2024 să primească 2.000 de lei, iar cei cu medii maxime la examenul național de Bacalaureat 2024 – 5.000 de lei, este pe ordinea de zi în Guvern.
Este vorba despre proiectul de hotărâre privind acordarea de stimulente financiare absolvenților care au obținut media 10 la Evaluarea Națională pentru absolvenții clasei a VIII-a, sesiunea 2024 și la examenul național de Bacalaureat, sesiunea iunie-iulie 2024.
Proiectul de Hotărâre de Guvern (HG) a fost adoptat în ședința de Guvern, miercuri, a anunțat ministra Educației, Ligia Deca, pe pagina sa de Facebook.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...


2 septembrie 2024

Toți inspectorii școlari generali din țară, convocați la Poiana Brașov de ministra Ligia Deca, la trei zile de consfătuiri, pe 4-6 septembrie – surse

Toți inspectorii școlari generali (ISG) din inspectoratele școlare sunt convocați pentru trei zile de consfătuiri la Poiana Brașov de ministra Ligia Deca, potrivit surselor Edupedu.ro.
Șefii inspectoratelor școlare județene (ISJ) și din Municipiul București (ISMB), numiți politic după Pixiada din luna august – despre care a scris aici pe larg Edupedu.ro, vor merge la Poiana Brașov pe 4-6 septembrie.


Mai mulți secretari de stat din Ministerul Educației și ministra Ligia Deca se vor întâlni cu inspectorii școlari generali în format fizic, mai arată sursele citate.

Potrivit surselor noastre, consfătuirile de 3 zile vor avea loc la Hotel Șoimul din Poiana Brașov.


Pentru inspectorii școlari generali adjuncți, întâlnirile cu oficiali din Ministerul Educației se vor organiza online, de pe 3 până după 20 septembrie, după graficul transmis în inspectoratele școlare.

Deca nu a mai organizat până acum astfel de întâlniri cu inspectorii școlari generali care să dureze mai mult de o zi.

Ligia Deca a mai organizat o conferință cu inspectorii școlari generali în format fizic și în anul școlar trecut, la București, în octombrie 2023.

Atunci, erau pe ordinea de zi bursele școlare, transportul elevilor, digitalizarea evaluărilor naționale și organizarea noilor direcții județene de învățământ preuniversitar (DJIP).
Edupedu.ro a scris la mijlocul lunii august că începe Pixiada, sezonul numirilor din pix ale inspectorilor și directorilor de școli: peste 2.500 de persoane au fost puse de politicieni sau reconfirmate în conducerile școlilor și ISJ-urilor.

Recent, Ligia Deca l-a schimbat din pix pe inspectorul școlar general PNL Cătălin Canciu cu Cici Bolovan, tot de la PNL, președinta organizației județene de femei a partidului.

Politizarea educației, la loc comanda. Ligia Deca a cedat presiunii partidelor și a șters de pe lista incompatibilităților pentru directorii și inspectorii școlari funcțiile de consilieri locali sau județeni, în proiectul legii învățământului preuniversitar
Concursul pentru șefia inspectoratelor școlare, profund politizate, nu se organizează nici în acest an. Ligia Deca: “Eu îmi doresc profesionalizarea managementului la nivelul inspectoratelor”, dar după adoptarea legilor
Consfătuirile naționale pe discipline școlare au loc online, în perioada 1-30 septembrie, potrivit unei adrese a Ministerului Educației...

Proiectul „Școala, șansa mea!

Universitatea din Oradea și Inspectoratul Școlar Județean Bihor implementează

Proiectul „Școala, șansa mea!

Universitatea din Oradea în parteneriat cu Inspectoratul Școlar Județean Bihor implementează în perioada 1 iulie 2010 – 30 iunie 2012 proiectul ȘCOALA, ȘANSA MEA! cofinanțat din Fondul Social European prin Programul Operațional Sectorial Dezvoltare Resurse Umane, Axa prioritară 2 „Corelarea învățării pe tot parcursul vieții cu piața muncii” Domeniul major de intervenție 2.2. „Prevenirea și corectarea părăsirii timpurii a școlii”.

Obiectivul general al proiectului este prevenirea și corectarea abandonului școlar în localitățile unde locuiesc elevii vizați în cadrul grupului-țintă, prin facilitarea accesului la educație a grupurilor vulnerabile, cu risc de părăsire timpurie a școlii.
Grupul-țintă al proiectului este alcătuit din 100 de elevi cu risc de părăsire prematură a școlii, părinți ai acestora și cadre didactice din cinci localități din județul Bihor: Avram Iancu (20 elevi), Bogei (20 elevi), Cărăsău (15 elevi), Leș (15 elevi), respectiv Șuncuiuș (30 elevi). Criteriile de selecție a elevilor din grupul-țintă au fost în acord cu principiile generale ale POSDRU privind egalitatea de șanse și nediscrimininarea: elevul este înmatriculat în în ciclul școlar gimnazial, elevul provine dintr-un mediu familial și socio-economic defavorizat, nu a mai beneficiat de alte proiecte / programe de sprijin, are rezultate școlare modeste, prezentând astfel risc de eșec școlar, elevul și familia acestuia doresc să participe la implementarea programului de terapie cognitivă A și B.
Principalele activități desfășurate în cadrul proiectului au fost următoarele:
A.1 - Întâlnirea membrilor echipei de management a proiectului în scop organizatoric (lunile 1-24);
A.2 - Conferință de presă – informare privind obiectivele / desfășurarea proiectului (lunile 1, 10, 13 și 23);
A.3 - Monitorizare și diseminare (lunile 1-24);
A.4 - Desfășurarea campaniei de informare și conștientizare a elevilor privind importanța prevenirii părăsirii timpurii a școlii, precum și efectele pe termen lung ale abandonului școlar în viața individului adult (lunile 2 și 3, reluată în lunile 9 și 10);
A.5 - Elaborarea procesului de contractare și achiziție (lunile 1-4, reluată în lunile 7-9, respectiv 17-24);
A.6 - Desfășurarea campaniei de chestionare a elevilor și a părinților aparținând grupului-țintă în scopul identificării tipurilor de situații personale care generează riscul abandonului școlar (luna 4);
A.7 - Masa rotundă cu tema „Școală – Comunitate – Părinți” (lunile 4 și 16);
A.8 - Realizarea cursului de formare „Școală – Comunitate”, adresat profesorilor care vor asista elevii incluși în programul de terapii cognitive A și B (luna 5);
A.9 - Editarea și lansarea unui „Ghid de consiliere pentru profesori”, adresat celor care lucrează cu elevii având risc de părăsire timpurie a școlii (lunile 5 și 6, reluată în lunile 9 și 10);
A.10 - Servicii de consiliere pentru părinți prin intermediul cursului „Școala părinților”, susținut de către formatori agreați ai CCD Bihor (luna 6);
A.11 - Implementarea programului de terapii cognitive A și B adresat elevilor ce prezintă risc ridicat de părăsire timpurie a școlii (lunile 6-12 și 13-23);
A.12 - Desfășurarea unor activități specifice pentru promovarea și îmbunătățirea abilităților sociale ale elevilor cu risc ridicat de abandon școlar (lunile 9-12, reluată în lunile 18, 23 și 24);
A.13 - Conferință științifică pe problematica părăsirii timpurii a școlii (luna 12);
A.14 – Audit financiar (lunile 12 și 24)
Activitatea principală desfășurată în cadrul proiectului „Școala, șansa mea! a fost reprezentată de Implementarea programului de terapie cognitivă A și B, adresat elevilor ce prezintă risc ridicat de părăsire timpurie a școlii. Obiectivul central al acestei activități a fost dat de creșterea ratei de participare a elevilor cu risc major de părăsire timpurie a școlii la educația formală, prin implicarea lor în programe educaționale desfășurate după încheierea orelor de curs obligatorii. Concret, în fiecare zi de luni până joi a săptămânilor de școală, elevii vulnerabili din punctul de vedere al rămânerii în sistemul educației formale au participat la o serie de activități didactice de aprofundare și consolidate a cunoștințelor teoretice dobândite la clasă. În acest sens, disciplinele școlare incluse în programul de Terapii cognitive A și B desfășurate prin proiectul Școala, șansa mea! au fost următoarele: S08 Avram Iancu – Limba engleză, Limba română și Matematică; S08 Bogei – Limba română și Limba Engleză; S08 Cărăsău și S08 Leș – Limba română și Matematică, respectiv GRI Șuncuiuș – Istorie și Limba engleză. Disciplinele școlare menționate au fost selectate în funcție de nevoile educaționale ale elevilor incluși în grupul-țintă raportate la rezultatele lor școlare, precum și în funcție de disponibilitatea cadrelor didactice de a se implica în proiect. Activitățile didactice propriu-zise au constat în efectuarea temelor de casă, aprofundarea unor noțiuni de specialitate insuficient înțelese în clasă, efectuarea unor exerciții suplimentare pentru elevii clasei a VIII-a, precum și alte tipuri de activități (jocuri, concursuri, lecturi suplimentare, vizionarea de filme documentare etc.).
Rezultatele obținute
100 de elevi participanți la activitățile de terapii cognitive de tip A și B; 2700 de elevi conștienți privind importanța participării la educația formală; 500 părinți responsabili în ceea ce privește viitorul propriilor copii; 5 unități de învățământ în care s-a creat un climat pozitiv de muncă în echipă, respectiv sentimentul apartenenței la grup prin activități extrașcolare; 5 comunități locale conștiente de importanța păstrării copiilor în sistemul educațional pentru cât mai mult timp; o bază de date cuprinzând informații despre elevii cu risc de abandon școlar, familiile acestora, factori de risc, mod de viață, cultura familiei, nivelul său de educație etc.
Persoană de contact: conf. univ. dr. Valentin Blândul, Universitatea din Oradea, D.P.P.P.D., Str. Universității , nr. 1, Oradea, jud. Bihor, Tel: / fax  0259 408788, 0745 267047, e-mail bvali73@yahoo.com
Manager de proiect: conf. univ. dr. Valentin Cosmin Blândul

Trimite email
vineri, 1 noiembrie 2024, 01:32:28 Ora standard a Europei de Est