Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

20 de ani de activitate rutieră la Grupul Școlar Industrial Șuncuiuș

18 – 20 mai, parteneriat educațional (și)

20 de ani de activitate rutieră la Grupul Școlar Industrial Șuncuiuș

Asemenea membrilor „Junimii”, putem spune și noi că originile parteneriatului nostru se pierd în negura timpului…

Inițiativa realizării aparține doamnei profesoare Mirela Lucaciu, de la Școala cu clasele  I – VIII nr. 2 din Timișoara, care a dus la bun sfârșit ideea avută, beneficiind, desigur, de suportul și de dorința de implicare a celorlalte școli partenere. Prima ediție a avut loc la Șuncuiuș în 2001; ulterior s-a convenit ca în fiecare an una dintre școli să fie gazda activităților derulate sub o temă aleasă în funcție de relevanța ei educativă și cognitivă. De-a lungul anilor, aceste întâlniri s-au concretizat în activități deosebite, în a căror realizare au fost participanți activi și elevii, beneficiarii la prima mână de roadele schimburilor de experiență ce au stat la baza acțiunilor noastre. Astfel, am creat o bază de date ce cuprinde materiale didactice video sau în alte formate electronice, au fost realizate schimburi de materiale metodice la nivel de arii curriculare, au fost discutate sub aspect teoretic și practic modalități de organizare și pregătire a echipelor și echipajelor pentru obținerea de performanțe – utile în activitatea fiecărei școli; au fost vizitate obiective de interes turistic, cultural, artistic, religios sau economic (mănăstiri, muzee, case memoriale, etc); am vizionat programe artistice realizate de elevi, ne-am lărgit orizonturile intelectuale și afective, pentru a interacționa mai eficient cu elevii noștri cei de toate zilele. Nu în ultimul rând, utilitatea acestui parteneriat a constat în crearea unor relații interpersonale ale participanților, prietenii care vor dăinui în timp. Însă, pentru noi, prioritatea a fost mereu activizarea și implicarea elevilor, pentru că ne mândrim cu munca noastră, cu rezultatele noastre, iar acestea sunt competențele copiilor, manifestate în cele mai diverse situații și domenii de viață.
„Școala altfel – modalități de realizare”
În perioada 18 – 20 mai 2012 rolul de gazdă a revenit Grupului Școlar Industrial din Șuncuiuș, care a primit cadre didactice de la unitățile partenere: Școala cu clasele I – VIII „George Coșbuc”, Sighetu-Marmației, județul Maramureș, Școala cu clasele I – VIII nr. 21, Sibiu, județul Sibiu, Școala cu clasele  I – VIII nr. 2 Timișoara, județul Timiș.
Totodată, în calitate de invitați, ne-au onorat cu prezența și cadre didactice de la următoarele unități de învățământ: Școala cu clasele I – VIII nr. 2 „Dimitrie Cantemir”, Vaslui, Școala cu clasele I – VIII „I. M. Moldovan”, Blaj, Școala „Coresi”, Târgoviște și Liceul Teoretic „Mihail Veliciu”, Chișineu-Criș, județul Arad.
Tema activităților a fost „Școala altfel – modalități de realizare”, adică exact acțiunea care a beneficiat de implicarea entuziastă a elevilor noștri și, zicem noi, cu rezultate deosebite, pe care acum le-am prezentat partenerilor și invitaților.
Programul activităților de parteneriat a fost dens și cu o mare ofertă de informație educațională.
VINERI, 18 mai, în cadru festiv, la Sala de sport a liceului au avut loc următoarele activități: Prezentare și studiere de materiale metodice: „Cartea școlii”, publicată în 2011, revistele școlii: „Voinicel”, „Candela”, „De la noi din grădiniță”, „Sportul școlar” și „Noi”; o expoziție de fotografii și o expoziție de pictură – cu lucrări realizate de elevi sau foști elevi ai școlii noastre; derularea temei „Școala altfel” – cu o succintă prezentare a tuturor activităților, pe zile, și cu accentul pus pe produsele finite realizate de elevi sub forma unui DVD cuprinzând: piese de teatru („Un pedagog de școală nouă”, de Caragiale, „Pescărușul”, de Cehov, „Avarul”, de Molière, etc), filme concepute integral de elevii noștri (Surviving in Transylvania), precum și un concurs de descoperire a tinerelor talente (S-Star: Music&Fashion, ajuns la ediția a III-a), toate acestea valorificând dotările școlii: camere de filmat, calculatoare, softuri de prelucrare a imaginilor și filmărilor etc – profilul liceului fiind Matematică – Informatică.
20 de ani de activitate rutieră
Sărbătorirea a 20 de ani de activitate rutieră la Grupul Școlar Industrial Șuncuiuș a însemnat o suită de momente semnificative, edificatoare: prezentarea unei retrospective a rezultatelor notabile înregistrate de-a lungul celor 20 de ani de către echipajele noastre; oferirea de diplome aniversare foștilor și actualilor elevi, membri ai echipajelor de circulație; diplome și cupe aniversare cadrelor didactice conducătoare de echipaje din țară, prezente la evenimentele noastre.
Rezultate cu care ne mândrim
1.Obținute la etapele naționale
La cele două concursuri de profil („Cea mai bună patrulă școlară de circulație” și „Educația rutieră – educație pentru viață”), am avut 27 de prezențe la nivel național. La jumătate dintre participări, echipajele noastre s-au clasat între primele 10. În anul 1997, la concursul de la Nucșoara – Argeș, echipajul liceului nostru a obținut cea mai bună performanță națională, clasându-se pe locul al II-lea. În același an, 4 dintre componenții echipajului au fost cooptați în lotul național al României, în urma unei selecții care a avut loc în tabăra de la Năvodari. Ei au reprezentat România la concursul internațional de profil care a avut loc la Varșovia, în Polonia, obținând un onorant loc IV.
La cele două concursuri naționale, elevii noștri au ocupat, la probele individuale, 9 locuri I, 3 locuri II și 4 locuri III.
2.Obținute la etape interjudețene
În cei 20 de ani de activitate rutieră intensă desfășurată la școala noastră, echipajele care ne-au reprezentat de-a lungul timpului au participat la 62 de concursuri interjudețene (la Timișoara, Baia Mare, Băile Felix, Târgoviște, Costești – Argeș, Satu Mare, București, Zalău, Bocșa, Zimnicea și Șuncuiuș), obținând 13 locuri I, 15 locuri II și 7 locuri III. La probele individuale, reprezentanții noștri s-au situat de 61 de ori pe locul I, de 52 de ori pe locul al II-lea și de 38 de ori pe locul al III-lea.
3. La Cupa DHS
La acest concurs cu tematică rutieră, cu etape județene și naționale, echipajele liceului nostru au obținut locul I pe țară în anul 2011, în finala de la Deva, devansând echipe experimentate precum cele ale județelor Arad și Argeș.
La obținerea acestor rezultate deosebite și-au adus contribuția profesorii coordonatori: Dan Liviu, Matei Virgil, Lazău Sever și Bodea Emil.
SÂMBĂTĂ, 19 mai, programul a cuprins: o vizită la Mănăstirea Piatra Craiului și la Muzeul „Octavian Goga” de la Ciucea, urmate de un picnic și o cină festivă, după câteva ore de relaxare în peisajul mirific al Șuncuiușului, și un program artistic realizat de artiștii noștri: dansuri populare, cântece populare și hituri ale muzicii ușoare. În acest cadru sărbătoresc și prietenesc tuturor participanților le-au fost înmânate diplome de participare la activitatea de parteneriat.
În paralel cu acțiunile parteneriatului educațional, sâmbătă dimineața s-a derulat și Concursul interjudețean de circulație rutieră  „Cupa Crișul Repede”, ediția a VI-a, cu participarea echipajelor din șapte județe: Mureș, Alba, Arad, Dâmbovița, Caraș-Severin, Sălaj și Bihor.
Câștigătorii au fost premiați cu cupe, diplome, medalii și premii în bani.
La echipaje, pe primele trei locuri s-au clasat județele: Dâmbovița, Caraș-Severin; Mureș și Sălaj - la egalitate.
Clasament  probe individuale
1.La teorie, locul I Anastasescu Florina  și Tâlvescu Eugen (ambii din Dâmbova), Abrudan Raul (din Car-Severin), cu același număr de puncte.
2.La poligon, locul I Gavril Raul (din Bihor)
3.La parc școală, locul I Mar Domnica (din Caraș-Severin)
Clasament general individual
Locul I Tâlvescu Eugen, din Dâmbova
DUMINICĂ dimineața, cadrele didactice din școlile partenere și echipajele de circulație au plecat, zicem noi, cu amintiri de neuitat de pe primitoarele noastre plaiuri bihorene.
Pentru reușita acestor activități complexe, cu o finalitate educativă incontestabilă, diseminată în toate școlile partenere și cu un evident impact vizând recunoașterea valorii școlii bihorene în țară, și-au dat concursul numeroase cadre didactice, dar și personal didactic auxiliar. Dorim să evidențiem pe această cale munca depusă de: doamna profesor Camelia Bodea - director adjunct al liceului, consilierul educativ - prof. Livia Straton, prof. Sever Lazău, Călin Bodea, Radu Straton, Ileana Bodea, Teodor Ianc, Marius Danciu, Nicolae Teușdea, Andrada Pelle, precum și doamnele Loredana Ungur, Daniela Teușdea, Bogdana Haragoș și Ioana Petruș, un colectiv minunat, coordonat de dl profesor Virgil Matei – directorul școlii.
Avem convingerea că toate acțiunile realizate în cadrul parteneriatului educațional de la Șuncuiuș își vor dovedi utilitatea, pentru toți cei implicați, în activitatea didactică de zi cu zi, dar și în cadrul activităților extracurriculare organizate în școlile partenere. (Radu Straton & Călin Bodea)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: 20 de ani de activitate rutieră la Grupul Școlar Industrial Șuncuiuș. 

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:39:12 Ora standard a Europei de Est