Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

La 20 de ani de la absolvirea Liceului Sanitar

Am văzut absolvenți fericiți!

La 20 de ani de la absolvirea Liceului Sanitar

Mihaela, Eniko, Valentina, Corina, Violeta, Crenguța, Monica, Dana, Ionela, Claudia, Olivia, Adriana... Nicoleta, Ioana, Maria, Camelia au absolvit Liceul Sanitar din Oradea în 1992, iar astăzi, vineri, 25 mai 2012, și-au dat întâlnire la noul sediu al liceului, o întâlnire de suflet cu dascălii lor la 20 de ani de la absolvire.

Am văzut patru clase de absolvenți fericiți!
Participând la ora de dirigenție la fosta clasa a XII-a A, aveam să rămânem ca la ... stomatog! O clasă de excepție, o generație de aur! Mai bine de 95 la sută dintre absolvenți au urmat o facultate de profil, dar nu numai, pentru că unii au ajuns judecători (chiar președintele Judecătoriei), alții, economiști (șefi de birou), psihologi, juriști, profesori de română și matematică...
Așa încât distinsul profesor de matematică Petru Dragoș – dirigintele celor 35 de absolvente - nu poate să nu fie încântat, aflând cât de frumos s-au realizat fostele sale eleve.
„Respectul se câștigă și nu se impune”
După felul în care s-a dialogat, cu respect, onoare și demnitate, de ambele părți ale „baricadei”, aveam să realizăm că avem în față absolvenți de calitate și de multe carate, iar reprezentanta clasei a avut un discurs de nota maximă, din care ne permitem să reproducem un fragment:
„Cu această ocazie, în numele tuturor colegelor, exprim recunoștința și mulțumirea, d-voastră, dascălilor, care în anii de liceu, ne-ați îndrumat și insuflat pasiunea de a răsfoi cartea și ați încercat să ne formați ca oameni.
Chiar dacă în acești ani nu mai primim note care să ne judece mai mult sau mai puțin obiectiv valoarea, respectul celor din jurul nostru o confirmă, și de la Dvs. am învățat că respectul se câștigă și nu se impune.
Și ce am câștigat în toți acești ani de liceu? O fundație pe care am clădit prietenii adevărate și cel mai important lucru, încrederea că putem da piept cu lumea și avem ce oferi.
Ne amintim cu drag de Dvs. și vă rămânem recunoscătoare pentru toți anii aceia frumoși și pentru că ne-ați ajutat să devenim ceea ce suntem”.
La asemenea cuvinte, „brazii” din fața clasei și-au plecat ploapele și au lăsat să le scape câte o mărgea cristalină la picioare. Cum să nu te emoționezi în fața foștilor elevi, când, după 20 de ani, te primesc cu atâta drag!
Unii au ajuns prin SUA, Canada, Austria...
Dacă unii au absentat din a XII-a A (mai puțini), din a XII-a B, C și D, mai mulți, aveam să aflăm și motivele. Mulți au abandonat „corabia” (profilul), date fiind noile realități tranzitorii după Revoluție și tentația libertății de mișcare către alte orizonturi; unii au urmat Dreptul,  Filosofia, Științele Economice..., iar cei curajoși au luat drumul străinătății, plecând în lumea largă (în SUA, Canada, Austria...), după cum aveam să aflăm de la Cristian Conta (din fosta clasă a XII-a D), tehnică dentară (diriginte, dna prof. Schertz Eva). „Noi în clasă eram din cinci județe: 10 din Cluj, 5 din Sălaj, 5 din Maramureș, 5 din Satu Mare și 11 din Bihor”. Puțini au venit la întâlnire și din a XII-a C (diriginte, prof. Mihai Moisa), după cum ne-a mărturisit Adina Mermeze. „Nu am fost noi o clasă foarte unită, dar nu am rămas pe profil decât vreo 4-5. Cei mai mulți au urmat Științe Economice, intrând în afaceri private de succes. Rămânând în sistemul sanitar, o colegă îmi povestea că a terminat a treia școală: după absolvirea liceului sanitar (12 clase), i s-a spus să facă a 13 clasă pentru că nu se recunoaște liceul absolvit, a mai făcut apoi încă trei ani postliceala, dar tot nu i s-a părut OK, așa încât a mai făcut 3 ani colegiu, iar acum trebuie să urmeze și masterul”. Mai puține detalii ne-a oferit Claudiu Lupău din a XII-a B (diriginte, prof. Florian Todoca). Asemeni celorlalți interlocutori și Claudiu a rămas plăcut surprins de atitudinea caldă, deschisă, prietenoasă a profesorilor, care îi priveau cu încântare, cu satisfacția pe care ți-o dă lucrul bine făcut. „Când am pornit știam/ doar că-i departe/ Și tare greu de ajuns/ unde voiam/ Dar unde-i acel „unde”/ nu știam/ Căci nu-l găsisem/ încă-n nici o carte”, ne citește dna Violeta versurile moto-ul de pe sonet (aparținând lui Ion Minulescu).
Acum, după 20 de ani, realiza mai exact fiecare unde a ajuns, la fel și profesorii lor: Maria Lia Pop (fost director), Lelia Andru, Elena Anuței, Gheorghe Hanga, Mariana Moga, Liviu Câmpeanu, Mariana Saravan, Mircea Urian, Camelia Raț, Maria Bejan și Florica Bejan..., iar mâine, vor depăna amintiri...
 Căci „amintirile sunt asemenea cărților din biblioteca ta. Cauți câte una când nu mai ai nimic nou de citit”. (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze (105 poze), accesați Galeria foto: La 20 de ani de la absolvirea Liceului Sanitar.

Trimite email
joi, 26 decembrie 2024, 14:35:41 Ora standard a Europei de Est