Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Micii campioni - fotbaliști și „artiști” – la etapa de evaluare

Miercuri și joi, la Grădinița nr. 52

Micii campioni - fotbaliști și „artiști” – la etapa de evaluare

Ieri, miercuri (23 mai 2012), în cadrul proiectului interjudețean „Micii campioni”, pe stadionul „Wembley” al Grădiniței nr. 52 din Oradea, s-au desfășurat meciurile de fotbal din cadrul celei de-a IV-a ediții a proiectului.

Protagoniștii întrecerii au fost fotbaliștii (profesioniști) de la L.P.S. „Bihorul” și Clubul Sportiv „Iris”, „micii campioni” de la Grădinița nr. 52 și partenerii lor de la Grădinița Creștină „Emanuel”.
S-a jucat în sistem fiecare cu fiecare, iar galeriile și majoretele au însuflețit atmosfera, dându-i o notă firească de sărbătoare. Căci ce altceva se putea numi un asemenea eveniment care a evaluat bucuria copiilor pentru jocul cu „balonul rotund”, pentru mișcare și sănătate, într-o natură gătită și ea de sărbătoare, în luna florilor. Pe teren, micii fotbaliști au făcut un spectacol demn de o cupă a micilor campioni, iar în tribune, am asistat la duelul galeriilor, în care un buchet de fetițe din grupa drei educatoare prof. Diana Pentie (de la Grădinița „Emanuel”) se străduia să țină piept înfocaților susținători ai gazdelor. Părinții nu puteau să nu fie încântați de ceea ce vedeau pe teren și în tribune.
La finalul competiției, cele patru echipe au ocupat primele două trepte ale podiumului de premiere. Pe prima treaptă au urcat fotbaliștii profesioniști de la L.P.S. „Bihorul” și micii campioni de la Grădinița nr. 52 (antrenori: Ovidiu Silaghi și Cristian Mureșan), iar pe cea de-a doua treaptă: fotbaliștii de la C.S. „Iris” și Grădinița Creștină „Emanuel” (coordonați de Cristian Mureșan și dra ed. prof. Diana Pentie). Golgeterul celei de-a IV-a ediții a fost Raul Baciu (de la L.P.S. „Bihorul”). Frumoasele cupe, însoțite de diplome, aveau să răsplătească tot efortul și dăruirea sportivilor și să miște sufletele lor înflăcărate, dar și ale susținătorilor lor din tribune.
Directorul Grădiniței nr. 52, doamna profesor Maria Nan, avea să felicite competitorii și antrenorii pentru frumosul spectacol de pe teren, părinții, educatoarele, și galeriile pentru susținerea fierbinte, să mulțumească partenerilor de proiect, distinșilor invitați de la A.J.F. Bihor (președinte Vancea Valer, secretar-reporter Peti Boroș), precum și generoșilor sponsori: S.C. Moisi, Dalnason, Forelit, Motățăianu, Unimar, Westdase, Avis, Andromi, Gi & Co, Romcris și Patiseria.
Pe scena de la „San Remo”, dansatori de la 23 de grădinițe
A doua zi (joi), în cadrul aceluiași proiect educațional național – „Micii campioni”, pe scena de la „San Remo” (a Grădiniței nr. 52), au evoluat trupe de dansatori de la 23 de grădinițe. Am fost martorii unui spectacol de excepție. Formațiile numeroase s-au desfășurat pe covorul din fața scenei, sub ochii „juraților” (prof. Bujor Cucu – președintele juriului, profesor – director Lucia Negrău și prof. Cristian Mureșan). Spectacolul a fost „monitorizat” din partea Inspectoratului Școlar Județean Bihor de doamna inspector școlar Doina Gyori. Privitorii au depășit ca număr cu mult numărul celor de pe scenă, alături de artiști fiind prezenți părinți și frați ai acestora, educatoarele, dar și multe directoare...
Doamna director Maria Nan, inițiatorul, gazda și organizatorul evenimentelor din cele două zile, s-a arătat mulțumită de succesul celei de-a IV-a ediții, dat atât de numărul mare al protagoniștilor, și susținătorilor, cât și de calitatea celor două spectacole. Domnia sa a felicitat copiii și îndrumătorii lor, a mulțumit antrenorilor și directorilor de grădinițe, membrilor juriului, doamnei inspector, dar și generoșilor sponsori pentru susținere.
La regalul artistic de joi, organizatorii au pus la bătaie trei cupe, diplome, premii I și premii II.
Premianții ediției a IV-a (la concursul de dans)
Premiul I  (cu cupă): Grădinițele nr. 41 – „Piticot”; 37 și 52 (cea de-a doua formație).
Premii I: Grădinițele nr. 53, 27 – „Voinicel”, 30 – „Mugurel”, 56 – „Lotus”, 46 – „Allegria”, Grădinița nr. 2 (structura Grădiniței nr. 56), 36 –„Luceafărul”, 43, 28 – „Nufărul”, 49 și 52 (prima formație).
Premiul al II-lea: Grădinițele nr. 9 (structura Gr. nr. 35), 19, 20, 42 – „Maria”, 54, 23, Grădinița nr. 4 din Marghita, Grădinița nr. 34, Grădinița nr. 14 (structura Gr. nr. 37), Grădinița nr. 17 (structura Gr. nr. 41).   
Aflat în cel de-al patrulea an al derulării sale, proiectul educațional național „Micii campioni”, atrage și fascinează, promovând bune practici, mișcarea, voința, perseverența și competiția pentru întărirea sănătății, bucuria de a participa la o întrecere cu sine (pentru autodepășire) și cu alții, satisfacția reușitei în echipă, mândria, cinstea și demnitatea. (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze (263 de poze), accesați Galeria foto: Micii campioni  - fotbaliști și „artiști” – la etapa de evaluare.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:23:59 Ora standard a Europei de Est