Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Târgul ofertelor educaționale pentru învățământul profesional

Joi și vineri, la C.T. „Mihai Viteazul”

Târgul ofertelor educaționale pentru învățământul profesional

Ca specialist într-ale învățământului profesional, dl inspector școlar Florian Mieluț a salutat în februarie 2012 Ordinul de ministru (M.E.C.T.S.) prin care s-a aprobat Metodologia de organizare și funcționare a învățământului profesional de 2 ani, calendarul pentru selecția și înscrierea elevilor...

Cea de-a doua bucurie a venit joi și vineri (17-18 mai 2012), când, la sala festivă a Colegiului Tehnic „Mihai Viteazul” din Oradea dl inspector școlar a coordonat Târgul ofertelor educaționale pentru învățământul profesional.
Programul „Alege-ți drumul!”
Despre programul „Alege-ți drumul!” ne-a vorbit cu încântare un alt profesor inginer, doamna Monica Gale – formator de olimpici naționali la Colegiul Tehnic „Constantin Brâncuși”.
„Programul „Alege-ți drumul!” reprezintă un nou început pentru învățământul profesional în România, o rută de educație și pregătire practică care vizează integrarea mai ușoară a viitorilor absolvenți pe o piață a muncii aflată într-o continuă schimbare. El se adresează tuturor elevilor clasei a IX-a cuprinși în învățământul liceal care doresc să beneficieze de oportunitățile oferite de o profesionalizare accelerată, prin trecerea la un program specializat, și ne-a enumerat și avantajele acestui program: *poți dobândi o calificare profesională care îți permite să obții mai rapid un loc de muncă și să ai salariu mai devreme decât colegii tăi, care optează pentru bacalaureat *vei beneficia, prin intermediul unui program național de susținere a învățământului profesional, de o bursă de studiu lunară în cuantum de 200 RON *pe parcursul vacanțelor, după încheierea stagiului de practică, vei putea continua să lucrezi pe o perioadă determinată (cu respectarea condițiilor legale) pentru a câștiga bani *angajatorii îi vor susține (acolo unde condițiile permit acest lucru) pe cei mai buni dintre elevi prin burse suplimentare de practică *după finalizarea acestui program poți, în același timp, să lucrezi și să îți continui studiile în cadrul liceului.
Descrierea programului
„Alege-ți drumul! se va desfășura pe o perioadă de doi ani, după clasa a IX-a, ca parte a filierei tehnologice a învățământului liceal. În primul an de organizare, pregătirea teoretică reprezintă 40% în ansamblul formării oferite, în timp ce pregătirea practică va reprezenta 60%. În al doilea an de învățământ profesional, importanța pregătirii teoretice va scădea până la un sfert din totalul orelor, în timp ce accentul se va pune în și mai mare măsură pe pregătirea practică, cu o pondere de 75%. Pe parcursul celor doi ani de studiu ai posibilitatea să parcurgi disciplinele pentru învățământul obligatoriu și modulele de pregătire de specialitate pentru calificare profesională. Programul îți oferă pregătire practică pentru un acces mai rapid la un loc de muncă și, implicit, la independență financiară.
Finalitatea programului
Finalitatea programului constă în dobândirea unui certificat de calificare profesională cu care te poți angaja imediat după terminarea studiilor, în România și în Uniunea Europeană. De asemenea, în urma finalizării programului dobândești certificatul de absolvire a învățământului obligatoriu, certificat care îți permite să continui studiile în învățământul liceal (din clasa a XI-a)”.
Opt școli cu 11 clase
La târgul organizat de Inspectoratul Școlar Județean Bihor au onorat dl Dorel Drăghici – director executiv al AJOFM Bihor, dl Nicolae Hoduț – director al ITM (Inspectoratul Teritorial de Muncă), inspectorul școlar general adjunct, dl prof. Nicolae Ungur, inspectorul școlar de specialitate, coordonatorul manifestării, prof. ing. Florian Mieluț și gazda evenimentului, dl profesor dr. Ruben Filimon, care a salutat prezența la târg a colegilor din cele opt colegii tehnice și grupuri școlare din Oradea și județ.
Rând pe rând, vorbitorii au salutat revenirea la învățământul profesional, subliniindu-se faptul că astfel cresc șansele pentru a obține un loc de muncă la absolvire.
1.Colegiul Tehnic „Constantin Brâncuși” din Oradea a venit la târg cu o ofertă pentru o clasă de 28 de elevi în domeniul Construcții, instalații și lucrări publice, calificarea instalator instalații tehnico-sanitare și de gaze
2.Colegiul Tehnic „Mihai Viteazul”, cu domeniul Turism și alimentație, calificarea bucătar (28 locuri)
3.Colegiul Tehnic „Traian Vuia”, cu domeniul Mecanică, calificarea mecanic auto (28 locuri) și domeniul Turism și alimentație (28 locuri), calificarea lucrător hotelier
4.Grupul Școlar Agricol din Salonta, cu Mecanică – mecanic agricol (28) și Agricultură – agricultor culturi de câmp (28)
5.Colegiul Tehnic „Ioan Ciordaș” din Beiuș, cu Mecanică – lăcătuș construcții metalice și utilaj tehnologic (28) și Fabricarea produselor din lemn – tâmplar universal (28)
6.Grupul Școlar Agricol Cadea, cu Mecanică – mecanic agricol (28)
7.Colegiul Agricol Valea lui Mihai, cu Mecanică – mecanic agricol (28) 
8.Grupul Școlar Industrial Suplacu de Barcău, cu Mecanică – mecanic pentru echipamente foraj extracție (28 de locuri).
Vineri dimineața, în cea de-a doua zi, târgul a fost vizitat și de clase de elevi. La ora vizitei noastre, am surprins cinci clase: patru de la C.T. „C-tin Brâncuși”: IX C – mecatronică, însoțiți de prof. Florica Avrămuț, IX B – prof. Gheorghe Rugan, IX A – prof. Florica Luncan și IX D – prof. Mariana Ogbarschi, și o clasă de la C.T. „Traian Vuia”, IX I -  turism, prof. Anita Liber.
Cele mai curtate standuri au fost standul gazdelor (din pricina produselor oferite de bucătarul casei) și cel al salontanilor pentru simulatorul de circulație... (Ovidiu Dan)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Târgul ofertelor educaționale pentru învățământul profesional.

Trimite email
marți, 3 decembrie 2024, 19:19:32 Ora standard a Europei de Est