Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Proiecte și așteptări, la grădinița și școala din Săcădat și Săbolciu

În Săptămâna Națională a Voluntariatului (ed. a XI-a)

Proiecte și așteptări, la grădinița și școala din Săcădat și Săbolciu

Cum trece vremea!
Parcă ieri, am fost la Școala din Săcădat, și totuși, acel ieri se traduce – 3 septembrie 2010. Era într-o zi de vineri, iar în școală, pe coridoare și în sălile de clasă se sudau țevi, se introducea încălzirea centrală.

Alta a fost atmosfera marți (15 mai 2012), când am descălecatdin nou la Săcădat.
Am povestit cu dna prof. Nicoleta Mocan despre grandiosul spectacol folcloric pe care l-au organizat școlarii și preșcolarii din Săbolciu și Săcădat, în 6 aprilie, aducând pe scena Căminului Cultural din Săcădat frumoasele obiceiuri și tradiții strămoșești, îmbrăcați cu toții în straie populare pe care le-au împrumutat de la Școala din Diosig și de la grădinițe din Oradea. Au pus mult suflet cu toții, copii, dascăli și părinți. Totul a fost foarte frumos, și totuși, copiii și dascălii au rămas cu un gust amar, produs de slujbașii unui post de televiziune care i-au mințit. Le-au promis că o să-i înregistreze, dar nu s-au ținut de cuvânt. Cică li s-ar fi stricat aparatele sau carul de reportaj!
Domnilor, indiferent de situație, nu aveți voie să mințiți copiii!
Să admitem că a fost așa, deși nu vă crede nimeni! V-ați gândit cumva cum vă revanșați față de acești copii?
„Cu ce și cum călătorim?”
În cadrul proiectului „Cu ce și cum călătorim”, copiii din grupa dnei educatoare prof. Maria Sime au învățat despre mijloacele de transport în comun. Doamna educatoare le-a pregătit și o impresionantă machetă care să le sistetizeze principalele mijloace de transport. Din familie, de la frați și părinți ori de la televizor, orice copil a aflat cu ce călătorim la sat și la oraș, dar la grădiniță, pe baza machetei și a altor materiale didactice, doamna educatoare a realizat o activitate interactivă de toată frumusețea...
„Să fim sinceri și curajoși!”
În sala de alături, la grupa mică și mijlocie, copiii dnei inst. Ligia Pele erau atenți la diferențe.
„În cadrul proiectului „Să fim sinceri și curajoși”, desfășurăm jocul de rol „Fii atent la diferențe!” În timpul jocului, aducem în discuție personaje pozitive și negative, puse față-n față, cu trasăturile lor pozitive (negative) de voință și caracter, cu calități și defecte pentru ca ei să observe diferențele, ne-a precizat dna educatoare. Vorbind despre luptă, pasiune și curaj, am ajuns și la medaliații noștri, concret la gimnastele noastre de aur; am desenat și modelat medalii din plastilină...”
De la una la alta, am ajuns și la alte proiecte. Proiectul cu Grădinița nr. 41 – „Piticot” din Oradea – „Mânuțele prieteniei”, aveam să-l dezvoltăm la Săbolciu, împreună cu doamna profesor Mihaela Biriș. „E vorba despre un proiect inițiat de dna educatoare Ecaterina Grecu, de la Grădinița nr. 41 din Oradea, în luna aprilie și se derulează în doi ani. În prima etapă, în cadrul activității „Prietenia - un dar prețios”, s-a urmărit cunoașterea reciprocă (a partenerilor). În luna mai vorbim chiar despre „Mânuțele prieteniei”, realizarea de colaje cu fotografiile copiilor implicați. Aflăm de la partenerii noștri orădeni că ei au colectat deja cărți pe care le vor dărui școlii noastre. În luna iunie vor avea loc vizite – „Să ne cunoaștem prietenii (partenerii), când vor veni orădenii la noi”...
Săptămâna voluntariatului 
Tot de la interlocutorul nostru (doamna profesor Mihaela Biriș), aveam să aflăm despre parteneriatul pe care școala l-a încheiat cu ABA Crișuri Oradea pentru Săptămâna voluntariatului, constând în acțiuni de ecologizare pe vechiul mal al Crișului Repede, fiind implicați elevii claselor a VI-a și a VII-a de la Săbolciu, dar și cei din clasa a VII-a de la Săcădat, coordonați de prof. Nicoleta Mocan, cu acțiuni de ecologizare în parcul și zona centrală, aproape de Primăria Săcădat și pe Valea Chijicului.
Împrejmuirea terenului de sport – o așteptare!
Cu doamna director Gabriela Þîrțiu am povestit despre realizări și neîmpliniri. Știam că dl primar Aurel Popa a fost un prieten al școlii și al copiilor, ajutându-i în măsura posibilităților...
„Sala de clasă a celor din a V-a de la Săbolciu a fost reabilitată în totalitate, inclusiv bănci noi. Centrala termică funcționează excelent, numai lemne să avem. Și avem, o curte plină! Poate le-ați văzut. Magazie ne mai trebuie. O avem prinsă în proiect. În săptămâna „Școala astfel”, dl primar ne-a achiziționat o stație de amplificare cu baxe uriașe, care a costat circa 45 de milioane. Suntem în așteptare cu împrejmuirea terenului de sport în prelungirea curții școlii; avem promisiuni că se va realiza până la începutul lunii iunie...”
Însoțiți de doamna director, am trecut să vedem sala de clasă a cincireilor, curtea și terenul de sport, dar am trecut să salutăm și vedetele clasei I, pe Alexandra (fetița cu ochi albaștri), pe care am reperat-o la Oșorhei, când am pozat-o cu cozonacul...
Pe cei mai mici școlari ai Săbolciului i-am găsit printre calculatoare, în cabinetul de informatică; nu aveau oră IT, ci oră de lectură: descifrau tainele textelor literare, împreună cu buna lor învățătoarea Simona Sotoc. (Ovidiu Dan)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Proiecte și așteptări, la grădinița și școala din Săcădat și Săbolciu.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:02:36 Ora standard a Europei de Est