Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Le Rosey - o școală pentru viață

Excursie în țara celor 26 de cantoane

Le Rosey - o școală pentru viață

Un grup de 50 de elevi și profesori, în principal de la Școala cu clasele I-VIII “Oltea Doamna” din Oradea, a făcut la începutul lunii noiembrie (2007) o excursie de cinci zile în Elveția, pentru a vizita renumita școală “Le Rosey” – une ecole pour la vie/A school for life – o școală pentru viață, unde învață copii din toată lumea.

Plecând din Oradea (cu “Campus Travel” – organizatorul excursiei, și îndrumați de prof. Mariana Codău, Lucia Babău și Ana Iosa), trecând prin Ungaria, Austria și Germania, am ajuns în Elveția, apoi în Liechtenstein... și, din nou prin Austria și Ungaria, ne-am întors în patrie, cu bateriile încărcate cu sentimente pozitive și impresii bogate.
Toamnă și iarnă, soare și zăpadă!    
Chiar dacă scopul nostru a fost să ajungem la Rolle, orașul unde se află celebra școală “Le Rosey”, nimeni și nimic nu ne-a împiedicat să vizităm parte din alte orașe aflate pe traseul nostru: Zurich (cu Muzeul ceasurilor), Berna - capitala (cu Ceasul astrologic), Geneva (Palatul Națiunilor Unite), Lausanne (Muzeul jocurilor olimpice), Vaduz – Liechtenstein (Castelul regal) și Innsbruck  - Austria (Acoperișul de aur), respirând un aer tare, ozonat, “seduși” de aspectul  aristocratic al acestor localități, și copleșiți de clădiri cochete, pitorești și mărețe, unele chiar gigantice. Am fost de-a dreptul încântați să descoperim două anotimpuri îngemănate: toamna și iarna, deopotrivă, soare și zăpadă, munți și văi, lacuri alpine deosebite, precum lacul Geneva (cu acel jet fantastic de apă) și lacul Bodensee (Konstanz - Constanța), un lac mare pe Rin, între Germania, Elveția și Austria, Cascada Rinului – cea mai mare cascadă din Europa, formată pe fluviul ce străbate patru țări: Germania, Olanda, Elveția și Franța, pe cei 1319 km pe care îi parcurge de la izvor până la vărsarea în Marea Nordului!
La renumita școală privată “Le Rosey” (unde învață și o fostă colegă de-a noastră –Nathalie), am fost primiți de însuși directorul instituției, care ne-a prezentat școala (fondată în 1880), cu clădirile unde se află sălile de clasă, capela, laboratorul de chimie, sălile de muzică și sport, biblioteca și căminul-internat, frumosul campus, situat într-un parc ce se întinde pe 30 de hectare...
Din discuțiile care au avut loc, am aflat multe lucruri interesante legate de sistemul de învățământ din Elveția, despre programele școlare, activități și timp liber. De la această școală privată au venit în România (în Bihor) cinci studenți care au participat la construirea unor case, pentru că această școală pregătește elevii pentru viață.
Din această excursie, am învățat un lucru foarte important: pentru a fi învingători, trebuie să avem încredere în Dumnezeu și să luptăm nestingheriți cu dragoste și pasiune pentru a ne realiza idealurile.
Oana Pelea, Cristina Pandrea, Cristina Moca  
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Le Rosey - o școală pentru viață.   

Trimite email
marți, 3 decembrie 2024, 19:12:45 Ora standard a Europei de Est