Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Conferința studentului la Psihologie

În perioada 14-16 mai

Conferința studentului la Psihologie

Asociația Studenților la Psihologie din Oradea, în colaborare cu Asociația Națională a Psihologilor Școlari a organizat prima ediție a Conferinței studentului la Psihologie, la Oradea, în perioada 14-16 mai 2012.

Prin această conferință am urmărit să oferim studenților din Oradea, Cluj-Napoca și Timișoara atât un context formal care să faciliteze dezvoltarea profesională în domeniul psihologiei, cât și un context informal concretizat în activități sociale, care să permită schimbul de experiență între cele trei centre universitare. Prelegerile, workshop-urile și sesiunea de comunicări științifice s-au desfășurat la sediul PractiPass, din campusul Facultății de Științe Socio-Umane.
Participanții au avut oportunitatea de a participa la o serie de opt workshop-uri, aplicate pe diverse domenii din psihologie, cum ar fi: Psihologia Socială, Organizațională, Educațională, Psihocriminologia și Psihologia Apărării, Ordinii Publice și Siguranței Naționale. Workshop-urile au fost susținute de cadrele universitare ale Facultății de Științe Socio-Umane. La deschiderea conferinței și pe parcursul celor trei zile, am beneficiat de participarea și sprijinul colectivului de cadre universitare al facultății noastre: profesor univ. dr. Elena Bonchiș (director de departament), conferențiar univ. dr. Simona Trip (prorector  pentru managementul seviciilor studențești și sociale), conf. univ. dr. Monica Secui, lector univ. dr. Marius Drugaș, lector univ. dr. Gabriel Roșeanu, lector univ. dr. Marius Cioară, asistent univ. dr. Rosana Stan, lector univ. dr. Dan Pătroc, lector univ. dr. Camelia Dindelegan și lector univ. dr. Daniela Roman. Ca invitați speciali am fost onorați cu prezența de: lector univ. dr. Hadrian Vaida, expert în Tehnica Poligraf și Psihocriminologie și PsyD, PhD, ThD ScD James McMahon, profesor și reprezentant al Albert Ellis Institute New York, care a susținut videoconferința „The Cognitive Revolution in Psychotheraphy Comes to Romania”. Domnul doctor James McMahon este cunoscut pentru colaborarea sa deosebită cu centrul universitar orădean.
Studenților din Cluj-Napoca și Timișoara li s-a oferi prilejul să facă un tur al municipiului Oradea și o deplasare la Băile Felix, cu o sesiune de Teambuilding și o petrecere studențească în Chanson Pub.
La finalul celor trei zile rodnice, zicem noi, aducem mulțumiri doamnei prorector Simona Trip și doamnei director de departament Elena Bonchiș pentru sfaturi, încredere și sprijinul acordat, participanților și invitaților, și în mod special colegilor noștri din Timișoara și Cluj-Napoca.  
Andrei Pușcaș – președintele ASPO
Foto: Cristina Indrieș
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Conferința studentului la Psihologie.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:08:15 Ora standard a Europei de Est