Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

„Mânuțe întinse spre tine” (II)

Proiectul de parteneriat educațional

„Mânuțe întinse spre tine” (II)

Joi, 17 mai 2012, Grădinița nr. 27 – „Voinicel” din Oradea (în calitate de inițiator și coordonator de proiect) a găzduit activități speciale pe care copiii și educatoarele le-au derulat împreună cu partenerii de proiect.

Așa se face că la nivelul tuturor grupelor, efectivul s-a dublat, de la 150 la circa 300 de copii, plus vreo 20 de educatoare de la grădinițele partenere; au onorat reuniunea preșcolari și educatoare de la Grădinița nr. 30 („Mugurel”, director – Lucia Negrău), nr. 35 (prof. Voichița Vancu), nr. 37 (prof. Mariana Dragoș), nr. 46 (prof. Rodica Ștef), Liceul Teoretic German „Fr. Schiller” (reprezentat de prof. Vasi Krisztina și elevii clasei a IV-a A), plus circa 30 de liceeni și studenți, elevi din clasa a XI-a A de la Colegiul Național „Iosif Vulcan”, îndrumați de prof. Felicia Dima și studenți care își desfășoară practica pedagogică la această grădiniță.
„După cum vă spuneam, astăzi (joi – n.n.), circa 300 de preșcolari de la grădinița noastră și grădinițele partenere au socializat. În toate grupele s-au desfășurat activități în care s-a urmărit educația interculturală, promovându-se toleranța și respectul, acceptarea diversității și o atitudine prietenoasă. Activitățile desfășurate în cadrul parteneriatelor educaționale se pliază foarte bine pe cerințele celor patru piloni ai educației pentru viitor , promulgate de Comisia UNESCO pentru educație în secolul XXI: a învăța să cunoști, a învăța să înveți, a învăța să fii și a învăța să trăiești împreună.
Preșcolarii sunt diamantele care se prelucrează cel mai ușor dacă educatoarea nu are prejudecăți, îi îndrumă, se lipește de sufletul lor, le inspiră încredere, respect, convingere, dragoste și o preocupare permanentă de a pune în valoare tot ce are mai valoros un grup. Grădinița are datoria de a pune bazele învățării pluralității culturale, apreciind diversitatea culturală, egalând șansele educaționale ale tuturor copiilor...”, susține directorul Grădiniței nr. 27, doamna profesor Georgeta Druța.
Am trecut pe la toate grupele să luăm pulsul activităților. Copiii, organizați pe ateliere de lucru, au fost combinați pentru a facilita socializarea. Picturile, decupajele și colajele realizate au fost expuse pe postere, mai puțin măștile; doar la o singură grupă s-a pregătit salată mexicano-bulgărească, pe care tot ei aveau să o mănânce după evaluare. Se pare că noua formulă în care au acționat i-a motivat, i-a stimulat, așa încât oriunde priveai, puteai constata cu bucurie implicare generală, iar la final, fiecare avea să-și plaseze lucrarea, după caz, în copacul prieteniei, în trenulețul prieteniei sau pe continentul și globul prieteniei... (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: „Mânuțe întinse spre tine” (II).

Trimite email
joi, 26 decembrie 2024, 20:10:48 Ora standard a Europei de Est