Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Concursul „Copiii și drepturile lor” – etapa județeană (VI)

Miercuri, la Gr. Șc. „George Barițiu”

Concursul „Copiii și drepturile lor” – etapa județeană (VI)

Inspectoratul Școlar Județean Bihor, în parteneriat cu Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului Bihor, a organizat miercuri, 16 mai 2012, în sala festivă a Grupului Școlar „George Barițiu” din Oradea, etapa județeană a Concursului Național „Copiii și drepturile lor” . Competiția este cuprinsă în Calendarul Activităților Educative Naționale al Ministerului Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului pe anul 2012.

La etapa județeană au fost prezente 14 echipaje din 11 școli: Colegiul Național „Iosif Vulcan” Oradea, Liceul Teoretic „Onisifor Ghibu”, Liceul de Artă, Colegiul Tehnic „Dimitrie Leonida”, Liceul Teoretic „Lucian Blaga”, Liceul Teoretic „Aurel Lazăr”, Liceul Teoretic „Nicolae Jiga” Tinca, Liceul Tehnologic Dobrești, Liceul Teoretic „Petofi Sandor” Săcueni, Școala cu clasele I-VIII „Miron Pompiliu” Ștei și Școala cu clasele I-VIII „Constantin Șerban” din Aleșd.
Concursul este structurat pe două secțiuni: gimnaziu și liceu, concurenții având de susținut două probe: o probă de creație (materialele fiind pregătită în avans: un pliant-afiș, un eseu și un set de fotografii) și o probă teoretică, susținută în direct, cuprinzând un test cu 10 întrebări (pentru liceu) și doar șase pentru gimnaziu; un studiu de caz (cu două întrebări, respectiv una), o probă de film ( cu două întrebări, respectiv o întrebare) și reconstituirea unei imagini din piesele jocului Puzzle.
De organizarea competiției s-au ocupat domnii inspectori școlari Florin Negruțiu și Doina Gyori, iar de jurizare, o comisie alcătuită din inspectorii școlari Elisaveta Roșu și Florina Făgădar, Olimpia Hexan (de la D.G.A.S.P.C.) și prof. Ștefana Mihuț, de la Școala cu clasele I-VIII „Miron Pompiliu” din Ștei.
„Concursul Național „Copiii și drepturile lor” este inițiat de Inspectoratul Școlar Județean Bihor și promovează principiile Legii 272/2004, privind drepturile copilului, valorizând exemple de bune practici în perspectiva respectării drepturilor copilului.
Echipajele care vor obține cele mai mari punctaje de la fiecare categorie de vârstă se vor califica pentru etapa națională, care se va desfășura tot la Oradea, în luna iunie, fiind găzduită de Liceul Teoretic „Aurel Lazăr”, ne-a declarat coordonatorul de proiect, pr. prof. inspector Florin Negruțiu.
Premianții  
La gimnaziu
Premiul I: Liceul Teoretic „Aurel Lazăr” Oradea
Premiul al II-lea: Școala cu clasele I-VIII „Miron Pompiliu” Ștei
Premiul al III-lea: Școala cu clasele I-VIII „Constantin Șerban”  Aleșd
Mențiune: Liceul Teoretic „Lucian Blaga” Oradea
Mențiune: Școala cu clasele I-VIII „Constantin Șerban” Aleșd
La liceu
Premiul I: Liceul Teoretic „Onisifor Ghibu” Oradea
Premiul al II-lea: Liceul Teoretic „Lucian Blaga” Oradea
Premiul al III-lea: Colegiul Național „Iosif Vulcan” Oradea
Mențiune: Liceul Teoretic „Nicolae Jiga” Tinca
Mențiune: Colegiul Tehnic „Dimitrie Leonida” Oradea
Mențiune: Liceul Tehnologic Dobrești
Premii speciale
La gimnaziu 
Cel mai bun eseu: Liceul Teoretic „Lucian Blaga” Oradea
Cel mai bun afiș: Liceul Teoretic „Lucian Blaga” Oradea
 Cel mai bun afiș: Școala cu clasele I-VIII „Constantin Șerban” Aleșd
Cel mai bun pliant: Liceul Teoretic „Lucian Blaga” Oradea
Cele mai reușite fotografii: Liceul Teoretic „Lucian Blaga” Oradea
Cele mai reușite fotografii: Liceul Teoretic „Petofi Sandor” Săcueni
La liceu
Cel mai bun eseu: Liceul Tehnologic Dobrești
Cel mai bun eseu: Liceul Teoretic „Nicolae Jiga” Tinca
Cel mai bun afiș: Liceul de Artă Oradea
Cel mai bun afiș: Liceul Teoretic „Onisifor Ghibu” Oradea
Cel mai bun pliant: Liceul Teoretic „Lucian Blaga” Oradea
Cel mai bun pliant: Colegiul Național „Iosif Vulcan” Oradea
Cele mai reușite fotografii: Liceul Teoretic „Onisifor Ghibu” Oradea. (Ovidiu Dan)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Concursul „Copiii și drepturile lor” – etapa județeană (VI).

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:59:40 Ora standard a Europei de Est