Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

„Brățările regale dacice de aur de la Sarmizegetusa Regia (1999-2012)”

Luni, la Biblioteca Universității Oradea

„Brățările regale dacice de aur de la Sarmizegetusa Regia (1999-2012)”

Sala de conferințe a Bibliotecii Universității din Oradea a găzduit un eveniment cultural de excepție, desfășurat luni, 14 mai 2012.

Manifestarea, organizată de către Departamentul de Istorie al Universității din Oradea, Centrul de Studii Imperiale Oradea-Chișinău în colaborare cu Muzeul Þării Crișurilor, a avut ca protagonist pe directorul Muzeului Național de Istorie al României, dr. Ernest Oberländer-Târnoveanu care a susținut conferința intitulată „Brățările regale dacice de aur de la Sarmizegetusa Regia (1999-2012)”.
În prezența unui numeros public domnia sa, expert arheolog și renumit numismat, a făcut o prezentare extrem de bine documentată privind modalitatea în care statul român a reușit să recupereze un număr de 13 brățări dacice din aur, fiecare cu o greutate variind, cu aproximație, de la 700 de grame la 1200 de grame.
A fost prezentată și expertiza care s-a făcut pentru autentificarea acestor brățări de excepție, atât cea clasică cât și cea bazată pe cele mai moderne metode de investigare, atât în țară, dar mai ales în laboratoare renumite din străinătate. Imaginile care au însoțit această expunere au fost extrem de sugestive iar detaliile surprinse credem că au reușit să convingă auditoriul de autenticitatea brățărilor, care au o vechime de peste două milenii.
 Braconierii care au jefuit situl arheologic de la Sarmizegetusa Regia au scos la lumină, pe lângă brățările dacice de aur, un număr impresionant de monede din aur și argint precum și alte artefacte din bronz și fier de o mare valoare culturală, bună parte din ele fiind valorificate prin intermediul unor rețele de crimă organizată din țară și străinătate. Domnul dr. Ernest Oberländer-Târnoveanu și-a exprimat speranța că și alte astfel de artefacte vor fi recuperate în viitor de către autoritățile române și datorită faptului că pentru astfel de fapte de furt din patrimoniul național și mondial nu există prescripție.
Au mai luat cuvântul: prof. univ. dr. Sorin Șipoș, prorector al Universității din Oradea, prof. univ. dr. Aurel Chiriac, directorul Muzeului Þării Crișurilor și lector univ. dr. Florin Sfrengeu, membru al Departamentului de Istorie care a făcut o scurtă prezentare a activității științifice a invitatului din București.
(Florin Sfrengeu & Ovidiu Dan)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: „Brățările regale dacice de aur de la Sarmizegetusa Regia (1999-2012)”.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:00:51 Ora standard a Europei de Est