Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

„Bătălia” pentru funcția de decan

S-au înscris 31 de candidați

„Bătălia” pentru funcția de decan

Conform graficului de desfășurare a concursurilor publice pentru selectarea decanilor, aprobat în ședința extraordinară de Senat din 9 mai 2012, până luni, 14 mai 2012, se puteau depune candidaturile pentru funcția de decan.

Până la ora 16 și-au înregistrat cererile la Registratura Universității din Oradea următorii:
 1.Facultatea de Arte – prof. univ. dr. Agneta Marcu
-conf. univ. dr. Ovidiu Novac
2.Facultatea de Construcții și Arhitectură – prof. univ. dr. Aurora Mancia
-conf. univ. dr. Dan Gomboș
3.Facultatea de Drept – prof. univ. dr. Valentin Mirișan
-conf. univ. dr. Cristian Miheș
-conf. univ. dr. Ioan Romoșan
4.Facultatea de Geografie, Turism si Sport – prof. univ. dr. Alexandru Ilieș
-conf. univ. dr. Călin Roman
5.Facultatea de Inginerie Electrică și Tehnologia Informației – prof. univ. dr. ing. Teodor Leuca
-conf. univ. dr. Gergely Eugen
6.Facultatea de Inginerie Energetică și Management Industrial – conf. univ. dr. ing. Gabriel Bendea
-șef lucrări ing. Cristina Hora
-șef lucrări ing. Adina Victoria Albu
7.Facultatea de Inginerie Managerială și Tehnologică – prof. univ. dr. Alexandru Pele
8.Facultatea de Istorie, Relații Internaționale, Științe Politice și Științele Comunicării – conf. univ. dr. Gabriel Moisa
-prof. univ. dr. Ioan Horga
9.Facultatea de Litere – prof. univ. dr. Teodor Mateoc
10.Facultatea de Medicină și Farmacie – conf. univ. dr. Florian Bodog
-prof. univ. dr. Adrian - Constantin Romanul
11.Facultatea de Protecția Mediului -prof. univ. dr. Cornel Domuța,
- prof. univ. dr. Nicu Cornel Sabău
-conf. univ. dr. Adrian Timofte
-prof. univ. dr. Ioan Chereji
12.Facultatea de Științe – prof. univ. dr. Sanda Filip
13.Facultatea de Științe Economice -conf. univ. dr. Dorin Coita
-conf. univ. dr. Adriana Giurgiu
14.Facultatea de Științe Socio-Umane – prof. univ. dr. Floare Chipea
-lector. univ. dr. Corneliu Marius Cioară
15.Facultatea de Teologie Ortodoxă „episcop dr. Vasile Coman” - prof. univ. dr. Dumitru Megheșan
-conf. univ. dr. Miron Erdei
În perioada 15 – 29 mai 2012, vor fi publicate pe site-ul Universității din Oradea planul managerial și CV-urile candidaților. (Olimpia Popoviciu)

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:06:28 Ora standard a Europei de Est