Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Prof. ing. Monica Gale – formator de olimpici naționali

C.T. „C-tin Brâncuși” – „școala care te face olimpic național”

Prof. ing. Monica Gale – formator de olimpici naționali

Raul Vasile Sarca și David Căpuș, elevii drei prof. ing. Monica Gale, de la Colegiul Tehnic „Constantin Brâncuși” din Oradea, au luat 10 la proba practică a Olimpiadei naționale la disciplinele din aria curriculară „Tehnologii”, ocupând locul I, respectiv locul V pe țară, la confruntarea de la Zalău (din 1-5 aprilie 2012).

De când scriu despre Colegiul Tehnic „Constantin Brâncuși” din Oradea, cred că nu a fost an în care directorul colegiului, distinsul profesor Mihai Crețu, să nu ne anunțe cu bucurie: „Iar avem olimpici naționali. Te rog să vii să scrii despre ei!”
„Școala care te face olimpic național”
Anul acesta a venit rândul doamnei director inginer Aurora Tabacu să ne cheme să facem cunoștință cu cei doi olimpici naționali ai Colegiului Tehnic „Constantin Brâncuși”.
„Vă invităm cu drag să scrieți din nou despre noi, despre școala care te face olimpic național”, mi-a replicat, la telefon, doamna director ing. Aurora Tabacu.
Trecând pragul colegiului, doamna director ne-a întâmpinat cu tabelele care conțin rezultatele finale la etapa națională. La clasa a XI-a rută directă, a XII-a rută progresivă, pe primul loc – Sarca Raul Vasile. Bihorul în frunte, urmat, pe locurile II, III și IV, de: Suceava, Ialomița și Sălaj... Notele lui Raul: 9,30 la proba scrisă și 10 la proba practică, punctaj final – 9,65, premiul I pe țară. Pe celălalt tabel, Căpuș David apare în poziția a V-a, având înainte patru olimpici, din Bacău, Timiș, Cluj și Sălaj. Notele obținute de David: 7,90 la scris și 10 la practică, punctaj final – 8,95, mențiune. Aruncând ochii pe tabele, observăm că pe tabelul lui David doar doi olimpici au mai obținut 10 la practică (elevul Bejan Paul Marian, din Bacău, poziționat în fruntea clasamentului, și Chirică Ștefan, din Sibiu). Pe tabelul lui Raul, doar Sabou Flaviu Cătălin, din Sălaj, a mai obținut 10 la practică. La scris s-a înregistrat o singură notă de 10, obținută de Ivan Ionel, din Ialomița (clasat în poziția a III-a).
„Un profesor se identifică prin performanțele elevilor săi”
„Sunt foarte bucuroasă să văd realizările celor doi olimpici naționali ai colegiului nostru; un profesor se identifică prin performanțele elevilor săi. Un premiu te obligă să te depășești și să te menții. Uneori e mai greu să te menții în fruntea plutonului, păstrând ștacheta ridicată. În cazul nostru, al profesorilor, nu e de ajuns să ceri, mai întâi trebuie să dai și să te implici foarte mult”, susține dra prof. ing. Monica Gale; iar doamna director ing. Aurora Tabacu avea să adauge privindu-i în față pe cei doi olimpici: „Și eu o să mă mândresc cu voi, ca și cu Annamaria Bako”. Și scoate poza Annamariei din portofel, unde sta alături de pozele copiilor săi. „Să vă citesc ce mi-a scris Annamaria Bako pe poza sa de absolvire:
 „Doamna directoare,
În acești ani de liceu mi-am dat seama că nu sunt limite, limitele sunt cele care le stabilim noi. Vă mulțumesc pentru încrederea și susținerea din partea dumneavoastră. Sunt mândră că am avut ocazia să reprezint școala cu brio și să am parte de atâtea lucruri frumoase din partea școlii. N-am să vă uit și doresc să mă întorc profesoară, pe viitor, unde am studiat.”
Annamaria absolvă anul acesta Facultatea de Construcții.
Cu locul I cucerit la națională, la domeniul Construcții, instalații și lucrări publice, Raul are un loc rezervat oriunde în țară la o facultate de construcții, fără examen de admitere, dar Raul vrea două facultăți: arhitectură și construcții. Multe a învățat și știe Raul și din familie, unde lucrează cot la cot cu tatăl său, în agricultură. Fiind din Nojorid, Raul simte atracție și pentru agricultură. De câțiva ani conduce tractorul, dar îi place și tehnologia de prelucrare a metalelor, iar după excursia de la Cluj-Napoca i-a mai intrat un „cui” în talpă – mecatronica! Peste ani, noi îl vedem pe Raul chiar primar al Nojoridului, de ce nu?!
David Căpuș, ca absolvent de rută progresivă, are în portofoliu diploma de finisor (primul nivel, la absolvirea clasei a X-a), dar și cel de-al doilea nivel de calificare, la absolvirea clasei a XI-a, ca zugrav, vopsitor, ipsosar, tapetar; la absolvirea clasei a XIII-a va obține cel de-al treilea nivel de calificare – tehnician în construcții și lucrări publice.
Și David lucrează în agricultură, alături de tatăl său, face apicultură și construiește case, alături de tatăl său. La absolvire s-a gândit să urmeze Facultatea de Construcții, dar mai întâi vrea să acceseze fonduri europene pentru dezvoltarea apiculturii...
Conducerea colegiului, cu ajutorul unor sponsori generoși (S.C. Auto Bara, Emilia Com, Deniflor, consilier Ioan Bârsan - membru al Clubului Rotary) au recompensat olimpicii naționali cu o excursie la Cluj-Napoca, prilej de a asista (ca spectatori) la probele de concurs („Roboți mobili”) ale studenților calificați la etapa națională a Olimpiadei de mecatronică. (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Prof. ing. Monica Gale – formator de olimpici naționali.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 16:18:40 Ora standard a Europei de Est