Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

„Să descoperim (și să sărbătorim) Europa!”

Joi, la Colegiul Tehnic „Mihai Viteazul”

„Să descoperim (și să sărbătorim) Europa!”

Clasele de la profilul de Protecția Mediului au marcat și sărbătorit joi (10 mai 2012), în chip special două evenimente, organizând concursuri de rebus în cadrul proiectului național „Biodiversitatea în imagini”, respectiv, prezentări, momente artistice și mâncăruri tradiționale de Ziua Europei.

Manifestările au fost coordonate de doamna profesor Ramona Maghiar, cu concursul diriginților claselor (IX F – prof. Marinela Filip, X E – prof. Nagy Aurelia, XI și XII F – prof. Florina Musca și Ramona Maghiar) și cu sprijinul conducerii colegiului: profesor dr. Ruben Filimon – director și prof. Mihai Bacoș – director adjunct.
În deschiderea manifestării coordonatorul proiectului „Biodiversitatea în imagini”, dna profesor Ramona Maghiar, a prezentat în sinteză stadiul derulării proiectului, scopul și modalitățile de colaborare cu cei cinci parteneri (Liceul Teoretic „Onisifor Ghibu” Oradea, Școala cu clasele I-VIII „Lucreția Suciu” Oradea, Liceul Teoretic „C.A. Rosetti” București, Colegiul Național „Inochenție Micu Clain” Blaj și Agenția pentru Protecția Mediului Bihor), după care a dat cuvântul elevei Ana Drăgan (din XII F) pentru derularea celui de-al doilea eveniment. În evocarea Zilei Europei, echipajele concurente au început cu prezentări PowerPoint. În cazul României, „bobocii” din IX F, coordonați de prof. Marinela Filip, aveau să exceleze la toate capitolele, fapt care a „obligat” juriul să le acorde cele mai multe diplome (5). După prezentarea PP realizată de Corina Hodișan, la microfon au urmat artiștii: Camelia Chizec, Mihai Suciu și Daiana Dărăban, „acompaniați” de două perechi de dansatori. Elevii din a X-a E și doamna profesor Nagy Aurelia au reprezentat Olanda (cu tricourile portocalii ale fotbaliștilor olandezi), cu lalele pe masă și mâncăruri tradiționale, dar și Italia, cu artiști și pizza din ambundență pe masă. Elevii din a XI-a F și doamna profesor Florina Musca au prezentat Austria, printr-un impresionant PP, autori Bianca Balog, Mariana Breb și Anamaria Coita, dar și Turcia – ca țară candidată; coregrafia de nota 10 a aparținut Sandrei Moga, cu niște dansatoare de top: Cristina Ferche, Emilia Rațiu, Szatmari Timea și Adela Belea; la stand ne-au „vrăjit” Mădălina Hadade și Somogyi Adelina. Republica Cehă și Spania au fost prezentate de Marius Bele și Alexandru Gherghel din XII F, elevii dnei prof. Ramona Maghiar.  
Cu plăcintă și sarmale ca la mama acasă!  
Grecia, dar mai cu seamă România au „ademenit” juriul și publicul cu mâncărurile tradiționale specifice, la care elevii din IX F s-au dovedit „imbatabili”. Francisca Dudaș, în primul caz, ne-a prezentat: plăcintă cu dovleac, tatziki, salate grecești, ulei de măsline și băutura specifică – Ouzo, iar cinci dansatoare (Bianca Andor, Camelia Chizec, Anamaria Drăguț, Oana Maria Pop și Felicia Filimon) ne-au surprins cu dansul lor grecesc tradițional; reprezentând România, moroșanca Oana Maria Pop (de loc din Sighetul Marmației) ne-a încântat cu limbajul neaoș maramureșan, vorbind despre haluște (sarmale), colejă cu brânză și slănină (adică mămăligă), făcută la Palota de Balla Fabio; sarmalele de nota 10 au fost aduse de Corina Hodișan tocmai din Sârbi; cum ar fi putut lipsi de pe masa românului tocmai clisa (slănina) și ceapa roșie aduse de Florina Denisa Flonta din Dușești; „dă plăcintă gura cântă!” Plăcintele au fost puse pe masă de Ana-Maria Reștea, din Oradea.
Dacă nu am reușit să vă stârnim pofta și să vă facem să regretați că nu ați fost prin preajmă, atunci poate reușim să vă stimulăm sucul gastric cu pozele...
În concluzie, am participat la o manifestare incitantă, cu multiple valențe instructiv-educative și provocatoare din punct de vedere artistic și gastronomic! Ovidiu DAN
P.S. Pentru mai multe poze (130 de poze), accesați Galeria foto: „Să descoperim (și să sărbătorim) Europa!”

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:11:24 Ora standard a Europei de Est