Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
18 septembrie 2024

2.000 de lei pentru elevii cu media 10 la Evaluarea Națională 2024 și 5.000 de lei pentru cei cu medii maxime la BAC 2024 – proiect adoptat de Guvern / Sumele sunt aceleași din 2022

Proiectul care prevede ca elevii care au obținut media 10 la Evaluarea Națională 2024 să primească 2.000 de lei, iar cei cu medii maxime la examenul național de Bacalaureat 2024 – 5.000 de lei, este pe ordinea de zi în Guvern.
Este vorba despre proiectul de hotărâre privind acordarea de stimulente financiare absolvenților care au obținut media 10 la Evaluarea Națională pentru absolvenții clasei a VIII-a, sesiunea 2024 și la examenul național de Bacalaureat, sesiunea iunie-iulie 2024.
Proiectul de Hotărâre de Guvern (HG) a fost adoptat în ședința de Guvern, miercuri, a anunțat ministra Educației, Ligia Deca, pe pagina sa de Facebook.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...


2 septembrie 2024

Toți inspectorii școlari generali din țară, convocați la Poiana Brașov de ministra Ligia Deca, la trei zile de consfătuiri, pe 4-6 septembrie – surse

Toți inspectorii școlari generali (ISG) din inspectoratele școlare sunt convocați pentru trei zile de consfătuiri la Poiana Brașov de ministra Ligia Deca, potrivit surselor Edupedu.ro.
Șefii inspectoratelor școlare județene (ISJ) și din Municipiul București (ISMB), numiți politic după Pixiada din luna august – despre care a scris aici pe larg Edupedu.ro, vor merge la Poiana Brașov pe 4-6 septembrie.


Mai mulți secretari de stat din Ministerul Educației și ministra Ligia Deca se vor întâlni cu inspectorii școlari generali în format fizic, mai arată sursele citate.

Potrivit surselor noastre, consfătuirile de 3 zile vor avea loc la Hotel Șoimul din Poiana Brașov.


Pentru inspectorii școlari generali adjuncți, întâlnirile cu oficiali din Ministerul Educației se vor organiza online, de pe 3 până după 20 septembrie, după graficul transmis în inspectoratele școlare.

Deca nu a mai organizat până acum astfel de întâlniri cu inspectorii școlari generali care să dureze mai mult de o zi.

Ligia Deca a mai organizat o conferință cu inspectorii școlari generali în format fizic și în anul școlar trecut, la București, în octombrie 2023.

Atunci, erau pe ordinea de zi bursele școlare, transportul elevilor, digitalizarea evaluărilor naționale și organizarea noilor direcții județene de învățământ preuniversitar (DJIP).
Edupedu.ro a scris la mijlocul lunii august că începe Pixiada, sezonul numirilor din pix ale inspectorilor și directorilor de școli: peste 2.500 de persoane au fost puse de politicieni sau reconfirmate în conducerile școlilor și ISJ-urilor.

Recent, Ligia Deca l-a schimbat din pix pe inspectorul școlar general PNL Cătălin Canciu cu Cici Bolovan, tot de la PNL, președinta organizației județene de femei a partidului.

Politizarea educației, la loc comanda. Ligia Deca a cedat presiunii partidelor și a șters de pe lista incompatibilităților pentru directorii și inspectorii școlari funcțiile de consilieri locali sau județeni, în proiectul legii învățământului preuniversitar
Concursul pentru șefia inspectoratelor școlare, profund politizate, nu se organizează nici în acest an. Ligia Deca: “Eu îmi doresc profesionalizarea managementului la nivelul inspectoratelor”, dar după adoptarea legilor
Consfătuirile naționale pe discipline școlare au loc online, în perioada 1-30 septembrie, potrivit unei adrese a Ministerului Educației...

„Pentru un management integrat al întregii echipe”

Ieri, noul rector și-a prezentat echipa de prorectori

„Pentru un management integrat al întregii echipe”

Noua echipă de prorectori ai Universității din Oradea are următoarea componență: prof. univ. dr. Marcel Roșca, prof. univ. dr. Sorin Sipoș, conf. univ. dr. Marcela Prada, prof. univ. dr. Ioan Gheorghe Þară și conf. univ. dr. Simona Trip.

Miercuri, 9 mai 2012, în Aula Facultății de Medicină și Farmacie s-a desfășurat ședința extraordinară a Senatului Universității din Oradea, în care dl rector, prof. univ. dr. Constantin Bungău, a prezentat echipa de prorectori ai UO.
Potrivit Legii Educației Naționale, rectorul numește prorectorii în funcție după consultarea Senatului universitar.
Senatul universitar a fost informat cu privire la activitatea profesională a prorectorilor și atribuțiile ce le revin, după care senatorii au avut posibilitatea să adreseze întrebări candidaților propuși pentru funcția de prorector.
Dl rector a ținut să sublinieze faptul că și-a ales o echipă de tineri, apropiați de vârsta domniei sale, dar cu experiență, cu care dorește să înfăptuiască un management integrat, care să ducă la perfecționarea domeniului pe care îl gestionează fiecare în parte. Și pentru că „a dispărut” prorectorul cu calitatea, dl rector a ținut să precizeze că el va fi suplinit de fiecare prorector, care va trebui să se preocupe de managementul calității în domeniul său.
Concluzionând, dl rector speră într-o „colaborare de excepție” cu noii prorectori!
În intervențiile pe care le-au avut cei cinci prorectori, fiecare, pe felia sa, a încercat să convingă auditoriul că știe ce are de făcut și că va lupta pentru a se achita cu cinste de atribuțiile ce îi revin. Dl Sorin Șipoș referindu-se la revistele de specialitate existente la nivelul universității, consideră că există potențial extraordinar în acest sens, dar va trebui să se acționeze pentru cotarea lor externă corespunzătoare și pentru clasificarea Editurii Universității din Oradea. Dl Ioan Gheorghe Þară ține să ne asigure că se va preocupa să găsească de unde se pot aduce banii necesari pentru plata salariilor... printr-o exploatare mai bună a patrimoniului, dar și de la proiectele în derulare. Domnia sa își propune să stimuleze persoanele care cercetează pentru că acestea pot aduce bani din cercetare...   
Dna Simona Trip, referindu-se la relațiile cu studenții, a subliniat faptul că a început deja restructurarea asociațiilor studențești, declarând că se va preocupa în continuare să ajute studenții cu probleme sociale deoarece „comunitatea noastră nu se implică în ajutorarea lor. Voi rămâne pe mai departe un aliat al lor, investind emoțional în relația cu ei”.
Cei cinci prorectori
1.Dl prof. univ. dr. Marcel Roșca, actualmente decan al Facultății de Inginerie Energetică și Management Industrial, a fost numit prorector pentru managementul academic
2.Dl prof. univ. dr. Sorin Sipoș, actualmente director al Departamentul de Istorie, din cadrul Facultății de Istorie, Relații Internaționale, Științe Politice și Științele Comunicării, a fost numit prorector pentru managementul cercetării și relații internaționale
3.Dna conf. univ. dr. Marcela Prada, actualmente director al Departamentului de Construcții din cadrul Facultății de Construcții și Arhitectură, a fost numită prorector pentru managementul resurselor materiale și patrimoniu
4.Dl prof. univ. dr. Ioan Gheorghe Þară, cadru didactic la Facultatea de Științe Economice, a fost numit prorector pentru managementul resurselor financiare
5.Dna conf. univ. dr. Simona Trip, actualmente prorector pe domeniu, a rămas prorector pentru managementul seviciilor studențești și sociale.
Întrucât dl rector a semnat ieri, în cadrul ședinței extraordinare de Senat, deciziile de numire în funcție, începând de astăzi, joi, 10 mai, cei cinci prorectori și-au preluat atribuțiile în noua funcție. (Olimpia Popoviciu & Ovidiu Dan)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: „Pentru un management integrat al întregii echipe”.

Trimite email
vineri, 1 noiembrie 2024, 01:15:33 Ora standard a Europei de Est