Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

„Pentru un management integrat al întregii echipe”

Ieri, noul rector și-a prezentat echipa de prorectori

„Pentru un management integrat al întregii echipe”

Noua echipă de prorectori ai Universității din Oradea are următoarea componență: prof. univ. dr. Marcel Roșca, prof. univ. dr. Sorin Sipoș, conf. univ. dr. Marcela Prada, prof. univ. dr. Ioan Gheorghe Þară și conf. univ. dr. Simona Trip.

Miercuri, 9 mai 2012, în Aula Facultății de Medicină și Farmacie s-a desfășurat ședința extraordinară a Senatului Universității din Oradea, în care dl rector, prof. univ. dr. Constantin Bungău, a prezentat echipa de prorectori ai UO.
Potrivit Legii Educației Naționale, rectorul numește prorectorii în funcție după consultarea Senatului universitar.
Senatul universitar a fost informat cu privire la activitatea profesională a prorectorilor și atribuțiile ce le revin, după care senatorii au avut posibilitatea să adreseze întrebări candidaților propuși pentru funcția de prorector.
Dl rector a ținut să sublinieze faptul că și-a ales o echipă de tineri, apropiați de vârsta domniei sale, dar cu experiență, cu care dorește să înfăptuiască un management integrat, care să ducă la perfecționarea domeniului pe care îl gestionează fiecare în parte. Și pentru că „a dispărut” prorectorul cu calitatea, dl rector a ținut să precizeze că el va fi suplinit de fiecare prorector, care va trebui să se preocupe de managementul calității în domeniul său.
Concluzionând, dl rector speră într-o „colaborare de excepție” cu noii prorectori!
În intervențiile pe care le-au avut cei cinci prorectori, fiecare, pe felia sa, a încercat să convingă auditoriul că știe ce are de făcut și că va lupta pentru a se achita cu cinste de atribuțiile ce îi revin. Dl Sorin Șipoș referindu-se la revistele de specialitate existente la nivelul universității, consideră că există potențial extraordinar în acest sens, dar va trebui să se acționeze pentru cotarea lor externă corespunzătoare și pentru clasificarea Editurii Universității din Oradea. Dl Ioan Gheorghe Þară ține să ne asigure că se va preocupa să găsească de unde se pot aduce banii necesari pentru plata salariilor... printr-o exploatare mai bună a patrimoniului, dar și de la proiectele în derulare. Domnia sa își propune să stimuleze persoanele care cercetează pentru că acestea pot aduce bani din cercetare...   
Dna Simona Trip, referindu-se la relațiile cu studenții, a subliniat faptul că a început deja restructurarea asociațiilor studențești, declarând că se va preocupa în continuare să ajute studenții cu probleme sociale deoarece „comunitatea noastră nu se implică în ajutorarea lor. Voi rămâne pe mai departe un aliat al lor, investind emoțional în relația cu ei”.
Cei cinci prorectori
1.Dl prof. univ. dr. Marcel Roșca, actualmente decan al Facultății de Inginerie Energetică și Management Industrial, a fost numit prorector pentru managementul academic
2.Dl prof. univ. dr. Sorin Sipoș, actualmente director al Departamentul de Istorie, din cadrul Facultății de Istorie, Relații Internaționale, Științe Politice și Științele Comunicării, a fost numit prorector pentru managementul cercetării și relații internaționale
3.Dna conf. univ. dr. Marcela Prada, actualmente director al Departamentului de Construcții din cadrul Facultății de Construcții și Arhitectură, a fost numită prorector pentru managementul resurselor materiale și patrimoniu
4.Dl prof. univ. dr. Ioan Gheorghe Þară, cadru didactic la Facultatea de Științe Economice, a fost numit prorector pentru managementul resurselor financiare
5.Dna conf. univ. dr. Simona Trip, actualmente prorector pe domeniu, a rămas prorector pentru managementul seviciilor studențești și sociale.
Întrucât dl rector a semnat ieri, în cadrul ședinței extraordinare de Senat, deciziile de numire în funcție, începând de astăzi, joi, 10 mai, cei cinci prorectori și-au preluat atribuțiile în noua funcție. (Olimpia Popoviciu & Ovidiu Dan)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: „Pentru un management integrat al întregii echipe”.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:26:27 Ora standard a Europei de Est