Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

„Unitate în diversitate!”

Concurs „9 Mai - Ziua Europei”

„Unitate în diversitate!”

Moto: Nu formăm coaliții între state, ci uniune între oameni”. Jean Monnet

Am redescoperit Europa și ne-am alăturat ei salutând celebrarea Zilei de 9 Mai încă de după 1989. În toți acești ani, Ziua Europei a semnificat pentru noi speranța și dorința de a deveni parte a familiei europene.
Pentru că am avut privilegiul să trăim clipe istorice (integrarea României în Uniunea Europeană, de la 1 ianuarie 2007) , am dorit să celebrăm împreună cu elevii aceste evenimente marcante. Astfel că, la Liceul Teologic Baptist „Emanuel” din Oradea, în ultimii trei ani, a devenit o tradiție ca în luna mai, catedra de istorie-geografie să organizeze concursul pe echipe dedicat Zilei Europei.
Prin acest concurs ne-am propus ca elevii să-și îmbogățească cunoștințele despre U.E. și statele membre, să-și dezvolte spiritul de competitivitate și creativitate, conștiința apartenenței la spațiul european, dar și să promovăm respectul  și aprecierea valorilor culturale naționale și europene. 
Manifestarea a avut loc marți, 8 mai 2012, în sala de nunți a Bisericii „Emanuel”, fiind moderată de către profesorul organizator, Ramona Iștoc. La concursul pe echipe, pentru clasele de gimnaziu, au participat nouă echipaje, reprezentând tot atâtea țări ale Uniunii Europene.
Concursul a cuprins trei probe: prezentarea unor PowerPoint-uri care să evidențieze câteva din simbolurile țărilor alese (fie clădiri istorice, personalități, peisaje inedite etc.); prezentarea standului (punctându-se creativitatea, complexitatea, estetica lui) și în final, mult așteptata probă de degustare a produselor culinare tradiționale.
Juriul a fost prezidat de dl prof. Constantin Buleandra - director al liceului - și alcătuit din următorii profesori: Bolcaș Claudia, Medan Eugenia, Fildan Mihaela, Popa Dorina, Moțiu Rodica, Fiter Ciprian și olimpica națională Gavriș Manuela, din clasa a XII-a A.
Elevii participanți au dat dovadă de o documentare riguroasă, de multă creativitate, originalitate, implicându-se trup și suflet nu doar ei, ci și familiile lor, pentru ca echipele lor să se prezinte cât mai bine și să impresioneze juriul. Eforturile lor au fost răsplătite cu diplome și aplauze.
Câștigătorii concursului „9 Mai – Ziua Europei”
La prima probă (prezentare PowerPoint):
Premiul I a fost obținut de către echipa clasei a V-a A (Alexandru Balaszahazi, Marcus Ardelean, Dorog Daria, Carțiș Lavinia, Frînc Bianca, Ungur Alexandra, Matei Cezar, Petrușan Darius) - reprezentând Ungaria.
Premiul II - a VIII-a B (Morar Maximilian, Lucaci Aronela, Șaitoș Petra, Petrușan Damaris, Oprea Debora, Cărcăleanu Tabita), reprezentând Italia.
Premiul III - a VII-a A (Ardelean Alexandra, Racolța Andreea, Moca Titus, Orășanu Astrid, Drugaș Ștefania, Ivan Eliza, Maxim Adela), reprezentând Germania.
La a doua probă (prezentarea standului):
Premiul I – echipa Angliei: Tiutin Andrada, Șandor Doroteea, Bărar Carina, Bițiș Ruth, Cuciula Alina, Bungău Daria, din clasa a V-a A.
Premiul II - echipa clasei a V-a B (Rus Patricia, Burz Giulia, Someșan Abigail, Teușdea Antonia, Onița Teodora și Marcus Iștoc), reprezentând Grecia.
Premiul III - echipa clasei a VI-a A (Hrițcu Andreea, Hoșman Patricia,Tiutiu Natan și Morar Toni), reprezentând Spania.
La a treia probă (produse culinare tradiționale):
Premiul I - echipa Franței: Hoșman Rafaela, Pușcaș Doroteea, Orbai Iulian, Bala Alexandru, Kiss Cynthia și Pantiș Beni), din clasa a VII-a A
Premiul II - echipa Belgiei: Carțiș Daniela, Bodog Georgia, Pătcaș Adela, Serecuț George și Silaghi Andrei, din clasa a VII-a B.
Premiul III - echipa clasei a VIII-a A: Hrițcu Bianca, Curta Iulia, Frînc Andreea, Fodor Ingrid și Pentie Daiana, reprezentând Austria. (Ramona Iștoc & Ovidiu Dan)
P.S. Pentru mai multe poze (108 poze), accesați Galeria foto: „Unitate în diversitate!”

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:58:21 Ora standard a Europei de Est