Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Festivalul cultural internațional „Special Kids” (ediția a V-a)

„Suntem îndrăgostiți de povești”

Festivalul cultural internațional „Special Kids” (ediția a V-a)

Festivalul cultural internațional „Special Kids” a avut loc pe scena Teatrului de Stat pentru Copii și Tineret „Arcadia” din Oradea, luni, 7 mai 2012.

Aflat la cea de-a V-a ediție, festivalul-concurs, s-a derulat anul acesta în cadrul parteneriatului școlar multilateral Comenius „Suntem îndrăgostiți de povești”, fiind introdus cu sprijinul Inspectoratului Școlar Județean Bihor în calendarul Săptămânii Comenius 2012.
„Special Kids” nu înseamnă exclusiv elevi cu nevoi speciale. Special Kids înseamnă copii speciali, care se reunesc sub sigla parteneriatelor Comenius. Acest festival, devenit o tradiție, vrea să demonstreze faptul că elevii cu CES pot crea lucruri magice și se pot autodepăși cu îndrumarea potrivită. Dacă în trecut, festivalul nostru se adresa elevilor cu CES din învățământul special și elevilor cu CES integrați, pentru a facilita participarea partenerilor de proiect din Lituania, Polonia, Grecia și Turcia, anul acesta am extins grupul țintă și la elevii din învățământul de masă. Tot pornind de la contextul proiectului am ales și tema de anul acesta: „Poveștile în Europa”.
Secțiunile concursului
Secțiunea 1: Muzică și dans, dramă și joc – momente artistice prezentate pe scenă, pentru învățământul special, integrat și de masă
Secțiunea 2: Muzică și dans, dramă și joc – momente artistice prezentate pe DVD pentru învățământul special, integrat și de masă
Secțiunea 3: Artă și meșteșuguri – expoziție cu lucrările copiilor pentru învățământul special, integrat și de masă
S-au înscris în concurs la cele trei secțiuni un număr de 72 de echipaje din România (Bihor, Arad, Cluj, Sălaj, Bistrița, București), Lituania, Grecia, Turcia, Polonia, Spania. Au urcat pe scena festivalului 247 de copii și tineri, în calitate de concurenți și invitați speciali, dar numărul lor, consideând și secțiunea de DVD și expoziție, este mult mai mare. Copii, elevi, tineri, ei au adus în fața juriului povești în toate formele: jucate, cântate, dansate, mimate, desenate, pictate sau confecționate.
Invitați speciali: Centrul de zi Iedera, cu „Turtița”; echipa SNAC - Centrul Școlar pentru Educație Incluzivă nr.1/Colegiul Național „Mihai Eminescu” - dans popular; Grupul Școlar Agricol „Horea” Marghita/ Ansamblul „Barcăul” - dans popular; moment folcloric pregătit pentru participanții din școlile partenere și dedicat regretatei Doamne a cântecului bihorean - Florica Ungur; soliști vocali: Cornel Borza și Viorica Bulzan Marc.
Juriul evenimentului a fost alcătuit din: prof. Doina Gyori, inspector de specialitate al I.S.J. Bihor, prof. Lucia Popa, director al Centrului Școlar pentru Educație Incluzivă nr. 1 Oradea, Crăciun Parasca, inspector DJCCPCN Bihor, Karla Peter, Universitatea din Oradea, Catedra de Științe ale Educației, Cornel Borza, solist vocal al Ansamblului artistic profesionist „Crișana”, Olimpia Mintaș, președinte Club Lyons 22; prezentatorii manifestării - prof. Teodora Pantazi, Centrul Școlar pentru Educație Incluzivă nr. 1 Oradea și actorul Rin Tripa, de la Teatru de Stat pentru Copii și Tineret „Arcadia”.
Organizatorii (Inspectoratul Școlar Județean Bihor, Centrul Școlar pentru Educație Incluzivă nr. 1 Oradea și Asociația CES - Colaborăm Educăm Sprijinim) mulțumesc colaboratorilor și sponsorilor pentru sprijinul acordat: Consiliul Județean Bihor, Palatul Copiilor și Elevilor Bihor, Direcția Județeană pentru Cultură, Culte și Patrimoniu Cultural Național Bihor, soliștilor vocali Cornel Borza și Viorica Bulzan Marc, Club Lyons 22, Restaurant „Vandana” și în mod special Teatrului de Stat “Regina Maria” Oradea și Teatrului de Stat pentru Copii și Tineret „Arcadia”, Oradea, care ne-au pus la dispoziție locația pentru eveniment. (Teodora Pantazi & Ovidiu Dan)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Festivalul cultural internațional „Special Kids” (ediția a V-a).

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:55:28 Ora standard a Europei de Est