Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

„O zi de grădiniță la țară”...

„O dovadă că se poate”

„O zi de grădiniță la țară”...

În săptămâna 2 – 6 aprilie 2012, copiii grupei mijlocii A de la Grădinița nr. 27 „Voinicel” din Oradea au participat la activitățile din săptămâna „Școala altfel”, activități cuprinse în proiectul „ De Paști suntem mai buni!”: „O zi de grădiniță la țară”, „Ne jucăm, învățăm, ne distrăm!”, „O dovadă că se poate”, „Suflet pentru suflet”, „Împreună!”.

Prin aceste activități noi, educatoarele grupei, Coroiu Natalia și Mihuț Ioana Livia, am urmărit dezvoltarea copilului atât din punct de vedere cognitiv, cât și afectiv și socio-emoțional. Astfel copiii au putut observa o grădiniță de la țară, având prilejul totodată de a-și face noi prieteni și de a socializa; și-au îmbogățit cunoștințele despre roșii, vizitând sera de roșii de la Livada; s-au închegat ca și grup jucându-se împreună la spațiul de joacă de la Crișul; au învățat să se accepte pe sine, dar și pe cei din jurul lor; au confecționat lumânări împreună cu tinerii de la Centrul Down din Oradea; au mers în rând doi câte doi până la biserica din apropierea grădiniței, învățând simbolul și salutul specific de Paști; și-au consolidat deprinderea de a dărui și celorlalți, ducând alimente prietenilor lor de la Alparea: Sami, Cristiana și Miriam.
Toate aceste activități au avut un impact benefic asupra dezvoltării copiilor. Atât mișcarea, ieșirea în aer liber, cât și jocul împreună, lucrul cu tinerii din Centrul Down, experința dăruirii, i–au făcut pe copiii grupei noastre să devină mai miloși, mai inimoși, mai prietenoși, mai buni. Aceste activități au contribuit la formarea de aptitudini și deprinderi cognitive, emoționale, socio-afective și o dezvoltare armonioasă a copiilor, pregătindu-i pentru viitor, printr-o abordare diferită a învățării, în afara sălii de grupă, intrând în contact direct cu realitățile înconjurătoare.
 Săptămâna „Școala altfel” a fost o săptămână frumoasă, plină de activități și așteptată de copii și părinți cu mult drag.
Coroiu Natalia și Mihuț Ioana Livia
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: „O zi de grădiniță la țară”...

Trimite email
joi, 26 decembrie 2024, 20:08:31 Ora standard a Europei de Est