Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Concursul național de dans „Împreună pentru viitor”

Joi, la Era Park

Concursul național de dans „Împreună pentru viitor”

Centrul Județean de Resurse și Asistență Educațională Bihor, Inspectoratul Școlar Județean Bihor, Casa Corpului Didactic Bihor și Palatul Copiilor și Elevilor Oradea, împreună cu partenerul și sponsorul oficial, Era Shopping Park Oradea, au organizat joi (3 mai 2012) etapa județeană a Concursului național de dans ,,Împreună pentru viitor”.

Competiția s-a desfășurat din cadrul Strategiei Naționale pentru Acțiune Comunitară, iar concurenții au fost echipe mixte alcătuite din copii/elevi voluntari și copii/elevi beneficiari (cu certificat de încadrare în grad de handicap) din case de tip familial, centre de educație incluzivă, școli speciale, centre de plasament, cu vârsta cuprinsă între 6 și 19 ani. Concursul s-a desfășurat pe două secțiuni: dans tradițional și dans modern, iar echipele câștigătoare vor concura la etapa regională, împreună cu echipele câștigătoare din județele Arad, Timiș, Caraș-Severin și Satu Mare. Etapa regională va avea loc în 10 mai 2012, la Deva în sala Casei de Cultură ,,Drăgan Muntean”.
La secțiunea dans tradițional au concurat patru echipe mixte.
Prima echipă a fost formată din voluntari de la C.N. „Emanuil Gojdu” (coordonați de prof. Duluș Gaboraș Nicolae) având drept beneficiari elevi de la Grădinița nr. 54 (prof. coord. Ioana Cuc, Gabriela Tomozei, Durne Etelka și Elisabeta Rada); cea de-a doua echipă a fost reprezentată de voluntari de la C.N. „Mihai Eminescu” (coordonați de dna prof.
Adina Pugna) și beneficiari de la CSEI nr. 1 (coordonați de Mirela Herlaș și Poszet Camelia); a treia echipă: voluntari de la Liceul Teoretic „Nicolae Jiga” din Tinca (prof. coord. Alina Teodora Ene) și beneficiari de la același liceu (coordonați de prof. Simon Dumitru Ene și Elek Mirabela); cea de-a patra echipă a fost alcătuită din voluntari de la Școala cu clasele I-VIII din Tileagd (coordonați de prof. Aurelia Burbura și Otilia Urs) și beneficiari de la CSEI Tileagd (coordonați de prof. Silvia Ficuț și Maria Dorina Tocuț).
La secțiunea dans modern s-au înscris șase echipe mixte, totalizând 118 copii și elevi.
1.C.E. „Partenie Cosma” (coord. prof. Aurica Cifor) și Grădinița nr. 52 (coord. Valeria Dărăban, Ramona Fele și Boros Gyorgyi)
2.Lic. Teologic Greco-Catolic „Iuliu Maniu” (coord. Monica Blaga și Mihaela Popovici) și CSEI „Orizont” (coord. Ana-Maria Þicărat și prof. dr. Angela Marușca)
3.Liceul de Artă (coord. prof. Mihaela Costea și Nadia Panait) și CSEIS (coord. prof. Maria Ivănescu, Aurelia Opriș și Ramona Vesa)
4.Școala cu clasele I-VIII din Sîntandrei (coord. prof. Andrada Mezea și Veronica Clonda) și CSEI „Orizont” (coord. Crina Ban și Adelina Pup)
5.Lic. Teoretic „Ady Endre” (coord. Cseke Sandor) și Casa de tip familial „Pasărea măiastră” (coord. Delia Bara)
6.Grup Școlar Sanitar „Vasile Voiculescu” (coord. prof. Daniela Lascău – dir. adj. și Carmen Corina Filip) și Grup Școlar „G. Barițiu” (coordonator, prof. Dana Bănică).
Moderatorii concursului au fost simpaticii liceeni eminescieni Andrei Novac (președinte al Consiliului Județean al Elevilor Bihor) și Domokos Carla Cinthia (secretar al C.J.E. Bihor).
Concursul a fost deschis de directorul C.J.R.A.E. Bihor, dna profesor - psiholog Simina Hinț care a salutat echipele și coordonatorii lor, a prezentat programul și juriul concursului.
Competiția s-a desfășurat în cele mai bune condiții, echipele au evoluat foarte bine, simțindu-se o bună conlucrare și multă muncă, iar la vestimentație, nota maximă pentru toți dansatorii.
Din păcate, noi am tot așteptat până astăzi (duminică) rezultatele jurizării, dar doamna director, profesor-psiholog Simina Hinț, nu s-a ținut de promisiune. Prin urmare, nu avem cum să vă spunem cine ne va reprezenta în 10 mai la Deva, la regională. (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Concursul național de dans „Împreună pentru viitor”.

Trimite email
joi, 26 decembrie 2024, 14:40:20 Ora standard a Europei de Est