Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Concurs de recitări în memoria poetului Áprily Lajos

Vineri, la Școala „Gáspár András” din Biharia

Concurs de recitări în memoria poetului Áprily Lajos

Este al patrulea an, când colectivul Școlii cu clasele I-VIII „Gáspár András”din Biharia organizează concurs de recitare cu participare internațională.

Vineri, 27 aprilie 2012, s-au ales poeziile renumitului poet Áprily Lajos.
Concursul a fost organizat în cadrul proiectului câștigat prin Fundația Communitas și a primit denumirea de „Száz meg száz kis napocska” (Sute și sute de Soare), Soarele reprezentând concurenții zâmbitori care vor înveseli ziua cu recitări minunate.
La această ediție a concursului au participat 45 de elevi din 9 școli: din Debrețin, Ungaria - Karácsony Sándor Általános Iskola, de la Școala cu clasele I-VIII Tămășeu, Școala cu clasele I-VIII Sîniob, Grup Școlar de Agricultură Ecologică Sălard, Școala cu clasele I-IV „Csokonai V.M.” Cauaceu, Grup Școlar Agroindustrial „Tamási Áron” Borș, Școala cu clasele I-VIII Roșiori,  Școala cu clasele I-VIII Vaida și desigur școala gazdă.
Concursul s-a desfășurat pe trei categorii de vârstă: elevii claselor III-IV, V-VI și VII-VIII. În pauzele dintre categorii, elevii din Biharia au oferit un program artistic pregătit încă din săptămâna „Școala altfel” (cu ajutorul profesorilor Þigani Ștefan, Benchiu Mihaela și Ispan Andrea). Profesoara Kolya Beata a pregătit pentru elevii din prima categorie de vârstă un atelier meșteșugăresc pentru a petrece timpul cât mai plăcut până la finalul concursului.
Juriul acestei ediții a fost alcătuit din dna profesor Petõ Csilla - deputat, Ile Erzsébet - inspector școlar, Tankó Zita - profesor la Grup Școlar Teologic Romano-Catolic „Szent László” și Bereczki Enikõ - actor.
Premianții
La prima categorie de vârstă: Molnár Zsófia (Debrețin), Nyíri Stefánia (Biharia) și Kovács Reghina (Sălard); la a doua categorie: Tóth Titusz (Tămășeu) Szabó Kristóf (Sălard) și Kõrösi Gergõ (Sălard); la a treia categorie: Boros Brigitta (Biharia), Kiss Vica (Debrețin) și Gurbai Boglárka (Biharia).
Premii speciale au oferit dna deputat Petõ Csilla și dna primar Nagy Gizella - din partea Asociației Scola Nostra. De aceste premii speciale s-au bucurat: Molnár Beatrixot (Sîniob), Simon Alexandrát (Tămășeu), Vigh Natáliát (Borș), Máté Emõkét (Roșiori), Braun Ágnest (Sîniob) și Kucskár Kittit (Debrețin).
Organizatorii evenimentului, directoarea Școlii cu clasele I-VIII „Gáspár András”din Biharia - dna profesor Popovici Magdolna, Oros Erika și Biro Kinga, multumesc întregului colectiv al școlii pentru ajutorul acordat în buna desfășurare a concursului. (Popovici Magdolna)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Concurs de recitări în memoria poetului Áprily Lajos.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:43:22 Ora standard a Europei de Est