Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

„Îmbunătățirea condițiilor de mediu...” – un nou proiect al liceenilor de la „Emanuel”, finanțat de Primăria Oradea

Joi, în vizită la primărie

„Îmbunătățirea condițiilor de mediu...” – un nou proiect al liceenilor de la „Emanuel”, finanțat de Primăria Oradea

Domnii profesori Ramona Iștoc și Florin Iștoc, de la Liceul Teologic Baptist „Emanuel”, sunt printre cei mai activi dascăli din municipiu care derulează de ani buni cu elevii liceului proiecte de mediu.

Lansarea noului proiect, intitulat „Îmbunătățirea calității mediului în școală și în comunitate, prin implicarea elevilor în activități  extracurriculare”, finanțat de Primăria Oradea, în cadrul proiectelor cu finanțare nerambursabilă, a avut loc joi (3 mai 2012), în sala Traian Moșoiu a Primăriei Oradea
Elevii celor trei clase implicate în proiect (clasele a XI-a A, a XI-a B și a XII-a B), însoțiți de profesorii Ramona și Florin Iștoc, au fost primiți de doamna viceprimar Cherecheș Florica – prietena elevilor de la „Emanuel”, prezentă mereu și în anii trecuți în mijlocul elevilor de la „Emanuel” în calitate de consilier local.
Doamna viceprimar i-a felicitat pe liceeni pentru nenumăratele lor acțiuni și proiecte de mediu, îndemnându-i la responsabilitate și implicare și în continuare. Vorbindu-le despre organizarea și activitatea administrației locale, doamna viceprimar s-a adresat în mod expres elevilor din a XII-a, care pe 10 iunie vor vota pentru prima oară în viață. „Să mergeți la vot și să vă exercitați acest drept în mod responsabil. Tot ce se va întâmpla în viitor în municipiul nostru va depinde și de votul vostru!” Prezentându-le principalele proiecte ale municipalității aflate în derulare, doamna viceprimar s-a oprit asupra priorităților ce privesc dezvoltarea orașului, pentru atragerea investitorilor și a banilor europeni, îndemnându-i să se pregătească intens și să facă cele mai potrivite și înțelepte alegeri. „Să faceți ceea ce vă place în viață. Dincolo de profesie, competență și responsabilitate la locul de muncă, e important să fii Om, să dai dovadă de caracter. Să ai acel radar care să-ți spună când te îndepărtezi de la drumul drept. E foarte important să rămânem oameni de caracter!”
Respect și încredere
Dl prof. Florin Iștoc a mulțumit doamnei viceprimar pentru sfaturi și pentru tot sprijinul pe care îl acordă școlii, înmânându-i un buchet de flori. A mulțumit administrației locale pentru finanțarea proiectelor, iar elevilor pentru implicare. Domnia sa a stăruit apoi asupra a doi termeni: respect și încredere, pornind chiar de la J.J. Rousseau, de la „Teoria contractului social” și ajungând la relația ales-alegător (respectul pentru oameni, pentru cei care te-au votat).
La rândul său, doamna profesor Ramona Iștoc s-a referit la noul proiect finanțat de Primăria Oradea, care promovează un comportament ecologic responsabil, atât în școală, cât și în comunitate, cu accent pe participarea voluntară a elevilor în cadrul  activităților extracurriculare de protecție a mediului.
Agenda activităților cuprinde o gamă bogată și variată de acțiuni: concursuri și dezbateri pe teme ecologice, colectare de hârtie și peturi, acțiuni de ecologizare și realizarea unor produse finale tipărite, pliante, broșuri și ghid de ecologie...
„În anul energiei sustenabile (2012), dorim să dovedim implicare responsabilă în problemele de protecție a mediului, în promovarea unui mediu mai curat și mai sănătos”, a concluzionat doamna profesor Ramona Iștoc.
În mod cu totul surprinzător, doi liceeni (Marcu și Mădălina, din a XI-a) ne-au demonstrat cum se compactează flacoanele cu ajutorul unui aparat special...
După prezentarea clădirii primăriei de către doamna consilier Claudia Ardelean și răspunsurile date liceenilor de către doamna viceprimar Cherecheș Florica, elevii au pornit să viziteze Centrul de relații cu publicul și Turnul primăriei, de față fiind și Anca Sas, consilier al dlui primar Ilie Bolojan. (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze,accesați Galeria foto: „Îmbunătățirea condițiilor de mediu...” – un nou proiect al liceenilor de la „Emanuel”, finanțat de Primăria Oradea.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:29:51 Ora standard a Europei de Est