Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Campania Globală pentru Educație la Grădinița nr. 36

În perioada 22-27 aprilie

Campania Globală pentru Educație la Grădinița nr. 36

În perioada 22-27 aprilie 2012, la nivelul Grădiniței nr. 36 din Oradea s-au desfășurat acțiuni educative în cadrul Campaniei Globale pentru Educație cu tema „Educație și îngrijire pentru copilăria timpurie”.

Astfel, miercuri, 25 aprilie, copiii și educatoarele de la secția maghiară, grupa Waldorf, au desfășurat activități în parteneriat cu elevii de la secția maghiară a Colegiului Național „Iosif Vulcan”; joi, copiii din grupa pregătitoare, condusă de Crina Demian și Florentina Duma, împreună cu copiii din grupa mare (ed. Alina Gavriș și Alina Tăut) au făcut o vizită la tipografie (la „Imprimeria de Vest” din Oradea), în cadrul proiectului: ,,Meseria, brățară de aur”. Aici preșcolarii au putut vedea cum se tipărește, cum se leagă o carte și mai ales câți oameni muncesc pentru a o realiza.
„Pietonul isteț”
Vineri dimineața, preșcolarii și educatoarele Grădiniței nr. 36 și-au invitat partenerii din cadrul proiectului  educațional „Viața are prioritate” la o acțiune stradală pe platoul din fața fostei întreprinderi „Înfrățirea”...
„La acțiunea noastră, intitulată „Pietonul isteț”, participă partenerii noștri din cadrul proiectului „Viața are prioritate” - preșcolari și educatoare de la grădinițele nr. 44, 27 și 31 și de la Liceul Teoretic German „Friedrich Schiller”, precum și reprezentanți ai Inspectoratului Județean de Poliție, din cadrul Compartimentului de Analiză și Prevenire a Criminalității, de la Poliția Rutieră și Poliția de Proximitate, sub coordonarea doamnei comisar de poliție Ioana Indrieș.
Prin această acțiune ne propunem să sensibilizăm toți participanții la trafic asupra necesității cunoașterii și respectării regulilor de circulație, condiție esențială pentru păstrarea sănătății și chiar a vieții”, a declarat directorul Grădiniței nr. 36, dna profesor Lidia Petrica.
Polițiștii, prietenii copiilor, au purtat un dialog cu preșcolarii, invitându-i să recunoască și să denumească principalele indicatoare rutiere întâlnite și cunoscute de ei, semnificația culorilor semaforului electric, traversarea corectă a străzii în grupuri compacte... Pentru frumusețea acțiunii, unii copii purtau vestele patrulei școlare de circulație. La final, toate grupele de preșcolari au avut șansa de a urca în mașina de poliție și a se poza cu mașina și cu doamna comisar Ioana Indrieș.
Și ca să vezi cât e lumea de „mică”, unul dintre agenții Poliției Rutiere și-a recunoscut și îmbrățișat fosta educatoare prezentă pe platou! (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Campania Globală pentru Educație la Grădinița nr. 36.

Trimite email
sâmbătă, 23 noiembrie 2024, 09:55:22 Ora standard a Europei de Est

Poza zilei

Conferința anuală ,,Agora”

Ieri, 22 noiembrie 2024, în Aula Albastră a Universității ,,Agora" din municipiul Oradea, s-a desfășurat Conferința anuală ,,Agora" - 2024, cu participarea doamnei rector, conf. univ. dr. Alina Angela Manolescu, a doamnei profesor univ. dr. Adriana Manolescu, președinte fondator, a prorectorilor și decanilor celor două facultăți, cadre didactice universitare, studenți și invitați din partea Primăriei Municipiului Oradea și a Poliției Locale, alți colaboratori ...