Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

S.O.S. TERRA!

Proiectul educațional

S.O.S. TERRA!

Proiectul educațional S.O.S TERRA s-a desfășurat la Școala cu clasele I-VIII din Oșorhei pe parcursul anului școlar 2011-2012.

În cadrul acestuia se realizează dezbateri cu scopul de a informa elevii despre factorii care poluează mediul, se ecologizează curtea școlii, se colectează deșeuri și se depozitează în locuri special amenajate după ce au fost sortate. Tot de-a lungul anului școlar se organizează un concurs de menținere a curățeniei în clase și se amenajează colțul viu. De asemenea, se studiază arealul referitor la poluare în orizontul local. În acest scop se face și distribuirea de pliante în comună în legătură cu factorii care poluează mediul. În perioada de toamnă se adună frunzele uscate, iar în perioada de iarnă se deszăpezește trotuarul din fața școlii. În luna aprilie, elevii participă la plantarea de flori în curtea școlii.
A doua parte a proiectului cuprinde perioada în care elevii confecționează obiecte și costume din materiale reciclabile  învățând astfel că reciclarea unor produse și conservarea altora pot să constituie o modalitate de protejare a resurselor naturale. Tot în această perioadă elevii realizează desene și afișe cu tematică ecologică. Această perioadă se finalizează cu un concurs între echipele claselor V-VIII în cadrul căruia sunt prezentate obiectele, costumele, afișele, desenele și eseurile realizate de ei pentru a sărbatori Ziua Pământului - 22 aprilie.
În cadrul activității au fost prezentate filme cu tematică ecologică și s-a desfășurat concursul care a cuprins cinci secțiuni: prezentarea creațiilor literare, prezentarea costumelor confecționate de elevi, prezentarea obiectelor realizate din materiale refolosibile, prezentarea desenelor și afișelor. Creațiile literare au fost eseurile și poeziile realizate de elevii claselor V-VIII. La această secțiune au fost acordate premii elevilor: Corb Genisa, Butiri Remus, Pătcaș Geanina din clasa a VI-a C - premiul I; Kiss Gyula din clasa a VII-a A - premiul I; Tătar Rebeca din clasa a V-a C - premiul II; Mateaș Ana din clasa a VIII-a A - premiul III.
Costumele au fost confecționate de elevi și prezentate în cadrul paradei eco. Premiul I a fost acordat elevului Mateaș Alexandru din clasa a V-a C, premiul II - elevei Sârb Denisa din clasa a VI-a A, premiul III - elevei Indrie Andreea din aceeași clasă. Pentru afișul reprezentativ, premiul I a fost acordat elevilor Piț Andrei și Măruța Georgiana din clasa a V-a A; premiul II - lui Mateaș Alexandru din clasa a V-a C; premiul III - lui Mălinescu Radu din clasa a VIII-a A. Și la celelalte secțiuni au fost acordate premii. S-au mai acordat premii speciale claselor participante pentru implicare deosebită în acest proiect. După proiectarea filmelor cu tematică ecologică, elevii au tras concluzii privind protecția mediului. Activitatea s-a încheiat cu înmânarea premiilor pentru cea mai curată clasă. (Mirela Damaschin)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: S.O.S.  TERRA!

Trimite email
sâmbătă, 21 decembrie 2024, 18:15:12 Ora standard a Europei de Est