Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Tradiția bunelor rezultate la Liceul Teologic Baptist „Emanuel” din Oradea

Olimpicii liceului și profesorii îndrumători

Tradiția bunelor rezultate la Liceul Teologic Baptist „Emanuel” din Oradea

La Liceul Teologic Baptist „Emanuel”, precum la colegiile orădene reprezentative, găsim, an de an, elevi și profesori „abonați” la premiile, mențiunile și medaliile olimpiadelor școlare!

Acest fapt nu poate decât să ne bucure, fiind vorba de un etalon care măsoară calitatea și competența colectivului de elevi și cadre didactice.
Chiar dacă din lipsă de fonduri, s-a renunțat, în mod aberant, la clasele de excelență, elevii liceului „Emanuel” continuă să ne bucure cu premii, mențiuni și medalii obținute în confruntări naționale, la istorie și geografie, matematică și fizică, astronomie și religie..., grație unei pregătiri constante de excepție din partea elevilor și profesorilor îndrumători.
Și în acest an, ne-am reîntâlnit cu Manuela Gavriș și Denis Derecichei, cu profesorii Ramona și Florin Iștoc, Marius Cicortaș și Sergiu Berian, dar și cu nume noi, „boboci” care promit, aflați la început de drum...
David Popa (din clasa a IX-a A) a obținut premiul I la etapa județeană a Olimpiadei de istorie, iar de la Iași, elevul dlui profesor Florin Iștoc s-a întors cu un premiu special.
Paul Gordan (tot din IX A), elevul dlui prof. Sergiu Berian, a obținut la etapa națională a Olimpiadei de fizică, desfășurată la București medalia de bronz. Paul s-a calificat la națională pentru a treia oară (celelalte două participări la etapa finală au fost în clasele a VII-a și a VIII-a, tot la fizică).
Maximilian Morar (din a VIII-a B), elevul doamnei profesor Ramona Iștoc, a ocupat prima poziție la etapa județeană a Olimpiadei de istorie, iar de la Iași s-a întors cu un premiu special.
Maximilian și fratele său Antoniu au câștigat etapa municipală și județeană la tenis de masă, calificându-se la etapa națională. „Maxi”, cum îl alintă doamna profesor de educație fizică Lidia Filip, a ocupat locul I, iar Antoniu – locul al II-lea. „Ei dețin mai multe premii (medalii) naționale și internaționale, în plus, Maxi este și cel mai bun la învățătură, cu 10 pe linie, din clasa I”, ține să ne informeze doamna prof. Lidia Filip.
Christophor Botica (din clasa a X-a A) s-a situat pe primul loc la etapa județeană a Olimpiadei de matematică, iar de la etapa națională, desfășurată la Constanța, elevul dlui profesor Marius Cicortaș s-a întors cu medalia de bronz. Și Christophor este un „abonat” la națională, pentru că și în clasele a VI-a și a VIII-a s-a calificat la etapa pe țară. Tot în acest an, el se poate lăuda și cu premiul al II-lea obținut la Baia Mare, la concursul interjudețean „Grigore Moisil”.
David Popa (din a X-a B) s-a întors de la Lugoj cu un premiu de participare obținut la Concursul național de discipline teologice (profesor Marius Pop). Anul acesta, David a mai obținut un premiu III la etapa județeană a Olimpiadei de istorie (profesor Florin Iștoc), iar în a V-a și a VI-a, s-a calificat la etapa finală la limba română.
Andrei Luca (din a XI-a B), aflat pentru prima oară la o confruntare națională, s-a întors cu o mențiune de la Concursul național de discipline teologice. Andrei a fost îndrumat de prof. Dan Botica.
Pe Denis Derecichei (din a XI-a A) îl cunosc de ani și ani, ca un „abonat” la naționala de astronomie de pe când era elev la Școala „Dacia”. Denis îl are la fizică pe dl prof. Sergiu Berian, iar la astronomie se pregătește tot cu fostul său profesor Marin Bica (de la Școala „Dacia”). Anul acesta, Denis s-a întors de la națională (desfășurată la București) cu o mențiune. Denis deține în palmares: cinci mențiuni, un premiu I și un premiu II, toate obținute la etapa națională de astronomie.
Manuela Gavriș (din a XII-a A) este eleva de aur a liceului, fiind prezentă, an de an, la toate confruntările importante la geografie, dar nu numai. Anul acesta, eleva dlui profesor Florin Iștoc a obținut la București, la etapa finală a Olimpiadei de geografie, un premiu special, iar la Concursul național „Bune practici în educația pentru protecția mediului”, Manuela și Hora Codrin au obținut premiul a II-lea la secțiunea proiecte și locul I la secțiunea afiș, ei fiind îndrumați la acest concurs de doamna profesor Ramona Iștoc. Manuela deține un palmares impresionant, cu participări la Concursul național de proiecte de mediu, de la Iași; la Simpozionul național „Priorități și perspective pentru un mediu durabil”, de la Baia Mare; la Simpozionul național „Gustă știința” de la Beiuș; la Concursul național de creație literară „Credința – lumina sufletelor noastre”, de la Constanța, premiul III, la secțiunea de poezie... (Ovidiu Dan)    

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:51:37 Ora standard a Europei de Est