Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Premierea studenților olimpici la Facultatea de Științe Economice din Oradea

Miercuri, în Aula Magna

Premierea studenților olimpici la Facultatea de Științe Economice din Oradea

Miercuri, 25 aprilie 2012, când Universitatea se afla în plin proces de alegeri pentru funcția de rector, studenții economiști își premiau laureații la Olimpiada Națională a Studenților Economiști – etapa locală.

Festivitatea s-a desfășurat în Aula Magna, în prezența a circa 200 de studenți și cadre didactice ale facultății, și s-a bucurat de prezența și salutul cordial ale doamnei conf. univ. dr. Simona Trip, prorector al Universității din Oradea și un prieten apropiat al studenților. La prezidiu au mai luat loc gazda manifestării, doamna prof. univ. dr. Alina Bădulescu – decanul Facultății de Științe Economice, doamna prof. univ. dr. Anca Dodescu – director al Departamentului de Economie și președintele filialei Bihor a AGER, doamna conf. univ. dr. Daniela Zăpodeanu – directorul Departamentului de Finanțe - Contabilitate și câte un reprezentant al Departamentului de Management-Marketing și Departamentului de Afaceri Internaționale.
Din cele prezentate la eveniment, am reținut că Facultatea de Științe Economice a Universității din Oradea este pionier al organizării olimpiadelor studenților economiști, aici fiind organizată în 2006 prima ediție a etapei naționale a Olimpiadei de management, iar în 2010 Școala de vară a Asociației Facultăților de Economie din România.
La ediția din acest an, au participat 58 de studenți, care au elaborat și prezentat 38 de lucrări, sub coordonarea a 14 cadre didactice. Lucrările au fost prezentate pe patru secțiuni: Administrarea afacerilor, Administrație publică și dezvoltare regională, Contabilitate și informatică de gestiune, Management, la care s-a adăugat subsecțiunea Economie și afaceri internaționale din cadrul secțiunii Economie și dezvoltare durabilă.
Dintre numeroșii laureați, îi amintim pe premianții de pe primele locuri, care vor participa la etapele naționale ale olimpiadei, ce se vor desfășura săptămâna viitoare la Sibiu, Alba Iulia, Cluj-Napoca și București: Molnar Gabriela, Matiu Raluca, Tivadar Codruța, Bochiș Valentina, Galiș Flavia, Privantu Dorin, Pal Ștefan - la secțiunea Administrarea afacerilor; Crișan Maria, Căpuș Oana, Moșincat Denisa, Almășan Mircea, Galiș Radu, Malița Eduard, Iencuț Raluca - la secțiunea Administrație publică și dezvoltare regională; Tamaș Andreea, Tivadar Raluca, Hadade Mariana, Sziki Klara, Kiss Melinda, Pontoș Bianca și Ille Corina - la secțiunea Contabilitate și informatică de gestiune; Barani Ionuț-Cosmin, Popuța Simona Florina, Golea Daniela-Georgiana și Vațlavic Ionela-Doina - la secțiunea Management.
Participanții și laureații au primit certificate de participare și diplome de merit, precum și premii în cărți din partea AGER Bihor și a departamentelor facultății. Și, bineînțeles, urări de succes la etapa națională pentru cei care s-au calificat  mai departe! (A. B.)

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:03:46 Ora standard a Europei de Est