Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Diseminarea activității Job Shadow Day 2012 la Colegiul Tehnic „Mihai Viteazul”

Joi, festivitatea de premiere

Diseminarea activității Job Shadow Day 2012 la Colegiul Tehnic „Mihai Viteazul”

Timp de o săptămână (în perioada 2-6 aprilie 2012), 60 de elevi din clasele XI D, XI H, XI I și XII H de la Colegiul Tehnic „Mihai Viteazul” din Oradea au „stat” pentru o zi „în umbra” unui profesionist dintr-un domeniu în care elevii și-ar dori să lucreze, iar ieri (joi, 26 aprilie 2012) au fost premiați pentru activitatea desfășurată...

În deschiderea festivității de premiere, directorul colegiului, dl prof. dr. Ruben Filimon a subliniat faptul că acolo unde există voință și pasiune, viața ne demonstrează că cei care astăzi se află în „umbră” mâine devin profesioniști, iar ciclic rolurile se schimbă. „Eu vă doresc ca și voi să ieșiți din „umbră” devenind profesioniști pentru generațiile care vor urma”, le-a urat domnul director, convins fiind de această firească periodicitate, de predarea și preluarea ștafetei de la o generație la alta.
În intervenția sa, doamna director adjunct Simona Ardelean, coordonator local al  proiectului, a detaliat programul internațional  derulat (de 10 ani) de organizația Junior Achievement România.
Programul Job Shadow Day facilitează accesul elevilor la lumea reală a locurilor de muncă într-o economie de piață și susține implicarea companiilor și a instituțiilor publice, de la manageri la profesioniștii din departamente, în educația pentru orientarea profesională a tinerilor. Programul încearcă să ofere tinerilor răspunsuri la întrebările „Ce vreau să devin după ce termin școala?” și „Care este cel mai potrivit loc de muncă pentru mine?”, iar companiilor la întrebările „Cum vor fi viitorii angajați?”, “ Cu ce cunoștiințe pleacă din școală?” și „Ce așteptări au tinerii de la viitoarea lor carieră?”
În cadrul acestui proiect, elevii din cele patru clase au petrecut o zi într-o companie sau instituție locală pentru a înțelege responsabilitățile de la locul de muncă, abilitățile și competențele necesare pentru meseria respectivă și pentru a asista angajatul la îndeplinirea activităților specifice postului pe care îl ocupă. Din „umbră”, ei au văzut tot ce se petrece, dar nu au rămas doar simpli spectatori, ci au și acționat. Ei au avut șansa de a lucra alături de specialiști, asumându-și niște responsabilități și mândria de a fi ajuns în instituția și postura pe care și le-au dorit”, a conchis coordonatorul de proiect, doamna profesor Simona Ardelean.
La ediția din acest an a Job Shadow Day, cele mai cerute meserii au fost cele de profesor, director de grădiniță, agent de turism, administrator de unitate comercială, polițist, consultant financiar, barman și ospătar.
De această dată, elevii colegiului au ajuns să descopere tainele unor profesii (meserii) la Poliția Locală Oradea, Grădinița nr. 52, Școala cu clasele I-VIII „Dacia”, Colegiul Tehnic „Mihai Viteazul”, la societățile comerciale „Flora Boutique”, „Saphir Travel”, „Schneider”, „Buf”, „Decensio”, Hotel „Continental Forum”, „Giocroi”, „Adecor Servicii”, „Cedrom prodserv”, „Rosecas”, „Sara Travel”, „Melaluc”, „Pradas  Fortuna”și „Experteuroconsulting” S.R.L.
Coordonatorii locali ai proiectului Job Shadow Day 2012 au fost doamna director adjunct Simona Ardelean și prof. ec. Teodora Monica Runcanu, iar în cadrul companiilor și instituțiilor, elevii au fost îndrumați și coordonați de diriginții claselor: la clasa a XII-a H, de prof. Teodora Monica Runcanu, la a XI-a D – prof. Monica Marian, la a XI-a H – prof. Rodica Tiutin, iar la a XI-a I, de prof. Mia Bradea.
Din partea companiilor și instituțiilor partenere, la festivitatea de premiere au participat, alături de conducerea colegiului și profesorii coordonatori, prof. Carmen Cheregi (de la Grădinița nr. 52), Gabriela Farcaș (de la „Saphir Travel”), Cristina Sofrone (de la „Flora Boutique”) și agent Vlad Mărieș (de la Poliția Locală Oradea).
Și la actuala ediție a Job Shadow Day, conducerea școlii (director – prof. dr. Ruben Filimon, directorii adjuncți – prof. Mihai Bacoș și Simona Ardelean) și coordonatorii locali ai proiectului mulțumesc elevilor, agenților economici și profesorilor implicați în organizarea și reușita acestui proiect. (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Diseminarea activității Job Shadow Day 2012 la Colegiul Tehnic „Mihai Viteazul”.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:07:15 Ora standard a Europei de Est