Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

„Înșir-te mărgărite”, de Victor Eftimiu

Cronica spectacolului de teatru școlar

„Înșir-te mărgărite”, de Victor Eftimiu

În ziua de 5 aprilie 2012, la Școala nr. 16 din Oradea a avut loc cronica spectacolului de teatru școlar „Înșir-te mărgărite”, de Victor Eftimiu.

Evenimentul mult așteptat, atât de către membrii trupei „Micul Actor”, cât și de către spectatori, a avut loc joi, 5 aprilie 2012, în sala special amenajată, la Școala cu clasele I-VIII nr. 16 din Oradea. Spectatorii au fost elevii claselor a V-a A, B și a VI-a C, împreună cu diriginții acestora, doamna director adjunct Burcă Smaranda și părinți ai elevilor. Trupa continuă tradiția prezentării spectacolelor cu prilejul diferitelor evenimente școlare. Elevii talentați și dornici de afirmare, îndrumați de profesoara de limba română Furtos Daniela, sprijiniți de întregul colectiv al școlii, susțin și în acest an școlar reprezentații dramatizate ale textelor literare considerate a fi valoroase. Săptămâna cu activități, numită „Școala altfel” a oferit un cadru propice etalării cunoștințelor, priceperilor și deprinderilor însușite în ultima perioadă. Trupa fiind mixtă (elevii din clasele: V A, D, VI C, VII B, C, VIII B, C), repetițiile au avut loc preponderent în activități pe grupuri și individual, doar la început și în ultima săptămână reunindu-se trupa completă. Timp de o oră am fost introduși într-o atmosferă de basm, pe parcursul celor șase acte ale spectacolului. Basmul spune că în vremuri nedeterminate, la Curtea lui Alb Împărat, care avea trei fete de măritat, au venit nenumărați pețitori, cu origini nobile și plini de calități. Fetele mofturoase refuză căsătoriile de conveniență, voinicii se vor răzbuna la un moment dat, conduși de voinicul Buzdugan. Fetele cele mari, Maranda și Milena, acceptă cu greutate să se căsătorească cu pețitorii aleși de către părinți (Voie Bună și Þară Bună). Fata cea mică, Sorina, refuză căsătoria și este alungată de împărat în pădure, urmărită de blestemul părintesc de a fi gonită de cel dintâi care avea să-i placă. Din actul al II-lea intră în scenă alte personaje fabuloase: Zmeul și Făt-Frumos, care se vor confrunta atât pe calea armelor, cât și psihologic. Intervențiile vrăjitoarei - Baba Vraga și ale ajutoarelor sale Kunda și Sura determină răsturnări neașteptate de situații. Atmosfera specifică de basm de la curtea împărătească de la început, datorită Crainicului și a tipicului care impunea o solemnitate generală, a fost transformată la final într-o stare de bună dispoziție generală (în actul al VI-lea) cu specific românesc, datorită personajelor Păcală, Făt-Frumos și Ileana Cosânzeana. La această stare au contribuit și ritmurile specific românești: doina și hora. Nota de modernitate adusă reprezentației a constat în maniera de prezentare în care urgisitul Zmeu și mama lui, Vrăjitoarea, sunt umanizați, având sentimente, fiind vrednici de compasiune. Datorită fluierului magic găsit în pădure de către voinicul Buzdugan, toate firele nevăzute ale vrăjilor încâlcite de Baba Vraga au fost netezite. În final toate personajele au fost cuprinse de o armonie deplină. Rolul personajelor negative a fost jucat cu succes de către elevii: Sabina Călinescu și Valentin Trânc (VI C), Adela Petruș (V D), mult ajutați de costumația adecvată și machiajul pe măsură. Intonația, gesturile și mimica au completat perfect ideile literare în cazul voinicilor curajoși: Sergiu Matei, Vlad Floruța, Sebi Ghiurău și George Hanga (V A), Petrișor Pătrașcu (VI C), Bogdan Faca și Beniamin Sălăjan (VII C), ori în situații în care era reprezentată delicatețea, suavitatea domnițelor: Lavinia Buda, Mădălina Micula, Alexandra Radvanszky(VI C), Adriana Sas (VII B), Sandrina Sere (VIII B). Fondul muzical a fost asigurat de eleva Lisa Velimirovici (VIII B). Emoțiile nu ne-au copleșit, au fost constructive. Impresia cu care am rămas după acestă reprezentație este că am devenit mai buni, mai curați, mai înălțați. Așteptăm următorul spectacol al trupei „Micul Actor”, probabil în jurul zilei de 1 Iunie. (Daniela Furtos)

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:17:05 Ora standard a Europei de Est