Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Un seminar despre tranziție, urmat de „food-sharing”

Duminică, la Grota Roșie din Cetate

Un seminar despre tranziție, urmat de „food-sharing”

„Cineva va trebui să facă primul pas. De ce nu noi, acum?” Pământ virgin – Alberto Figueroa Vasquez.

De fapt, cineva s-a gândit deja la asta, oameni entuziaști au găsit soluții, s-au reconectat și au creat o adevărată mișcare. Aceea a tranziției. A inteligenței colective!
Așadar, vă așteptăm la o întâlnire mai puțin formală, duminică, 22 aprilie, ora 11.00 la Grota Roșie din Cetatea Oradea, alături de Transition Towns Network, România în tranziție și un grup de oameni entuziaști pentru a afla totul despre mișcarea de tranziție, despre trecerea de la stilul de viață actual către unul de care să se bucure și copiii noștri, pentru a ajuta economia locală și pentru a proteja mediul în același timp!
Inițiativa, pornită în anul 2006, în orașul Totnes din Marea Britanie, de către Rob Hopkins și Naresh Giangrande, este mai cunoscută sub numele de „Transition Towns” (comunități în tranziție) și numără în prezent peste 840 de comunități în diferite stadii de dezvoltare în întreaga lume.
 Seminarul va fi moderat de Claudian Doboș, lector și formator în domeniul dezvoltării și tranziției spre sustenabilitate a comunităților locale. Claudian este co-fondator al ONG-ului „One Perfect Movement”, trainer al rețelei TRANSITION NETWORK, membru al grupului de dezvoltare a rețelelor naționale Transition Network Europe. La finalul seminarului vom participa cu toții la „food-sharing” - împărțire de hrană, cei invitați fiind rugați să aducă fiecare cu ei ceva de mâncare și/sau băuturi preparate în casă, pe care să le împartă cu ceilalți participanți, ca între prieteni. Vom avea și acorduri muzicale în acest răstimp, asigurate de Sabin Mureșan și Melaz. Tot cu ocazia acestui seminar vom expune desenele micilor artiști de la Grădinița nr. 23, care sub coordonarea lect. univ. dr. Mihaela Tătulescu (Facultatea de Arte) și a doamnelor educatoare: Bodog Adriana, Pele Mihaela-Ana, Șandor Angelica, Sângeorzan Sabina, Tocaciu Veronica, Torj Nicoleta și director Aurelia Laza, au ilustrat prin propria lor îndemânare ce înseamnă pentru ei tranziția. Ilustrația principală a fost realizată de Dumitru Alexandru Felix, elev în clasa a II-a la Școala „Oltea Doamna”. (Radu Tîrnovean)

Trimite email
joi, 26 decembrie 2024, 14:20:24 Ora standard a Europei de Est