Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

De la Banca și Bursa virtuală la târg și la Ziua carierei

CONTează pe educație la C.T. „Alex. Roman” Aleșd

De la Banca și Bursa virtuală la târg și la Ziua carierei

Proiectul CONTează pe educație reprezintă un mijloc de a promova educația financiară și antreprenorială în școli, o inițiativă ce vine în sprijinirea sistemului educațional în vederea formării unui cadru adecvat punerii bazelor unei culturi financiare în rândul elevilor – de la vârsta când copilul începe școala și continuând cu trecerea la etapa când acesta ajunge să urmeze studii superioare, respectiv să lucreze.

E important ca tinerii să conștientizeze implicațiile și responsabilitatea pe care domeniul economic le presupune, încă din timpul școlii, pentru o contribuție pozitivă în cadrul societății mai târziu.
Organizarea activităților în cadrul  proiectului CONTează pe educație s-a bucurat de un real succes și la Colegiul Tehnic „Alexandru Roman” din Aleșd.
Luni (2 aprilie 2012), a avut loc desfășurarea activităților Banca Virtuală, unde elevii au învățat cum să economisească bani, să realizeze un cont, un depozit bancar, într-un mediu real, având deschisă o bancă în incinta școlii.
O altă activitate de răsunet a fost Bursa Virtuală, elevii realizând tranzacționări adevărate pe bursa de valori București, impactul a fost senzațional: „merită să faci investiții pe bursă decât să joci „konterstrayk”, a apreciat un elev.
Un târg pe cinste
Am avut de a face apoi cu un târg adevărat de produse și servicii realizat din 35 de standuri, firme, realizate de elevi, cu idei din cele mai variate domenii, în care elevii au jucat roluri de antreprenori, realizându-și propria afacere; firmele au oferit servicii de coafură, manichiură, editare cărți de vizită, atelier foto la minut, produse bio, sucuri naturale, produse eco, patiserie și produse tradiționale, gablonțuri, firmă de publicitate, de reparat și întreținere produse electronice; un adevărat târg, unde s-au realizat profituri, câștigul a fost de partea elevilor, schimbarea de atitudine, crearea unei motivații pentru realizarea unei cariere de succes, schimbarea de viziune a viitorului antreprenor!
„Îmi planific viitorul”
Miercuri a fost denumită Ziua carierei – „Îmi planific viitorul” - organizată pe ateliere de lucru. Activitatea a demarat cu primirea invitaților de marcă din cadrul comunității aleșdene: dl director Roman Mentz de la HOLCIM S.A., dna director Lup Georgeta de la Banca Transilvania,
dl director Motoca Sorin de la Transelectrica, dl director Cazan Nicu -  Magazinul Penny, domnul director Arion Cuza - TRANSMATECOM Aleșd și doamna doctor (școlar) Alina Szabo. Doamna profesor inginer Irina Oros a organizat activitatea pe ateliere de lucru, fiecare invitat a avut câte 6 elevi de la diferite specializări (economic, electronică); elevii au pus întrebări invitaților despre cariera pe care au îmbrățișat-o, despre competențele unei cariere de succes, motivația fiecărei specializări și abilitățile unui bun manager. Elevii au fost impresionați de experiența împărtășită de distinșii invitați; activitatea s-a încheiat cu propuneri de idei de afaceri. Cea mai bună idee de afaceri („Reciclarea deșeurilor”) a fost premiată. La sugestia domnului director Roman Mentz următoarele activități de acest gen se vor desfășura în limba engleză, o motivație în plus pentru a schimba abordarea față de reticența de a învăța o limbă străină, dar și schimbarea de atitudine a elevilor față de formarea lor profesională.
Joi au avut loc activități de provocare; elevii au venit cu proiecte îndrăznețe cu Mașina mea perfectă și Casa eco, unde și-au expus ideile în realizarea acestor activități.
Tot joi s-a desfășurat concursul „O cină sănătoasă”, la care au participat șase grupe (elevi-părinți), fiecare grupă a bugetat o cină de 50 de lei. Activitatea a urmărit ca elevii și părinții să interacționeze și să gătească împreună.
Concluzionând, putem spune că  proiectul „CONTează pe educație” a fost o reușită, atât pentru elevi, cât și pentru echipa de proiect: prof. ing.Vasile Valeria – coordonator de proiect, prof. ing.Oros Irina - coordonator Ziua carierei, ec.Arion Simona - coordonator Bursa Virtuală, ec.Luca Georgeta - coordonator Târgul de produse și servicii, ec. Pop Gabriela – coordonator Banca Virtuală, ec. Lelea Gabriela – promovarea imaginii, ing. Hodișan Dragoș - O cină sănătoasă, Tole George - producător de imagine. (Valeria VASILE)

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:30:17 Ora standard a Europei de Est