Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Peste 90 de liceeni din Marghita au învățat pentru o zi despre profesii

Alături de 80 de profesioniști din companii și instituții

Peste 90 de liceeni din Marghita au învățat pentru o zi despre profesii

Marghita, 6 aprilie 2012.
25 de elevi din clasa a XII-a de la Colegiul Național „Octavian Goga” din Marghita au participat la programul internațional de orientare profesională Job Shadow 2012, program internațional derulat de 10 ani de organizația Junior Achievement România.

Programul Job Shadow facilitează accesul elevilor la lumea reală a locurilor de muncă într-o economie de piață și susține implicarea companiilor și a instituțiilor publice, de la manageri la profesioniștii din departamente, în educația pentru orientare profesională a tinerilor. Programul încearcă să ofere tinerilor răspunsuri la întrebările: „Ce vreau să devin după ce termin școala?”, „Care este cel mai potrivit loc de muncă pentru mine?”,  iar companiilor la întrebările: „Cum vor fi viitorii angajați?”, „Cu ce cunoștințe pleacă din școală?”, „Ce așteptări au tinerii de la viitoarea lor carieră?”
Elevii petrec o zi la locul de muncă al părintelui (elevii din clasele I-X) sau într-o companie/instituție locală (elevii din clasele XI-XII) pentru a înțelege responsabilitățile de la locul de muncă, abilitățile și competențele necesare pentru meseria respectivă și pentru a asista angajatul la îndeplinirea activităților specifice postului pe care îl ocupă.
25 de elevi din clasa a XII-a au stat pentru o zi „în umbra” unui profesionist dintr-un domeniu în care elevii și-ar dori să lucreze. Cele mai cerute meserii anul acesta au fost cele de: medic anestezist, medic chirurg, asistent medical, farmacist, laborant, programator IT, inginer constructor, arhitect, contabil, referent financiar.
Companiile și instituțiile din Marghita care au participat la acest program au fost: Spitalul Municipal Marghita, Banca Transilvania – Agenția Marghita, S.C.Farmastar S.R.L., S.C. Elfi Const. SRL și Prosoft Daniel Marghita.
„Proiectul din acest an a fost o reușită. Stau mărturie declarațiile elevilor implicați, ale reprezentanților firmelor participante, dar și ale părinților elevilor. Marea majoritate a firmelor contactate au răspuns pozitiv la proiectul JSD. Voluntarii implicați în proiect au fost dedicați trup și suflet reușitei acestei zile” - prof. Zenovia Mihuc.
„Această zi petrecută în umbra unui profesionist a fost o experiență interesantă pentru noi. Am învățat multe; ne-au fost prezentate diferitele departamente/secții ale spitalului. Fiecare medic ne-a prezentat domeniul său de activitate și ne-a ajutat să ne formăm o idee mai clară despre cum e să fii medic și să fii în permanență la dispozitia pacienților tăi” - Ciarnău Timea.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 17:32:32 Ora standard a Europei de Est