Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Festivalul Pascal de la Grupul Școlar „George Barițiu” din Oradea

„Lumina Învierii” la

Festivalul Pascal de la Grupul Școlar „George Barițiu” din Oradea

În apropierea marii sărbători creștine a Învierii Domnului, „sărbătoarea sărbătorilor și praznic al praznicelor, revărsare de bucurie”, copiii din învățământul special și special integrat și-au exprimat această bucurie în cadrul Festivalului Pascal „Lumina Învierii”, organizat de Grupul Școlar „George Barițiu” din Oradea, cu sprijinul doamnelor directoare Alina Vese și Marcela Todică.

Sărbătoarea Sfintelor Paști este chemarea la bucuria pe care au avut-o femeile mironosițe și apostolii când L-au văzut pe Domnul în ziua Învierii Sale. Festivalul a prins culoare și viață prin creativitatea și dibăcia elevilor de la școlile: CSEI nr.1 Oradea, CSEI „Orizont” Oradea, CSEI Popești, CSEI Tileagd,  CSEI Satu-Mare, CSEI Șimleul Silvaniei, Grădinița nr.52 Oradea, Liceul Teologic Ortodox „Roman Ciorogariu” Oradea, Grupul Școlar „Ioan Bococi” Oradea și Grupul Școlar „George Barițiu” Oradea.
Festivalul a avut drept scop: desfășurarea unei activități comune de către elevii din învățământul special și special integrat; oferirea unei posibilități de exprimare și trăire a bucuriei prilejuite de apropierea sărbătorii Sfintelor Paști; cunoașterea și păstrarea tradițiilor creștine.
Festivalul a început marți, 3 aprilie 2012, cu prima secțiune „Atelier de creație”, care a reunit elevi de la toate școlile de profil din orașul nostru. Activitatea s-a desfășurat în capela școlii și în sala festivă. Elevii, însoțiți și îndrumați de profesorii lor, au realizat desene frumos colorate și activități specifice acestei sfinte Sărbători: încondeierea ouălor, pictură, colaje, felicitări, modele din gips cu simboluri religioase.
Toată această activitate creativă s-a finalizat printr-o frumoasă expoziție, jurizată a doua zi.
Și fiindcă un dar al copiilor este puritatea sufletească, în ziua a treia a festivalului, elevii au urcat pe scenă pentru a aduce laudă lui Dumnezeu prin cântări rostite din inimă.
La final, toti participanții au fost serviți cu gustoase bunătăți culinare de post, realizate de elevii școlii „George Barițiu”.
Jurizarea activităților a fost făcută de către: inspector școlar Doina Amalia Gyori, etnograf Crăciun Parasca, preot profesor doctor Dumitru Megheșan și profesorii: Adriana Ficuț, Dana Bănică, Manuela Fazecaș și Felicia Burcia.
„Bucuria exprimată de copiii participanți este o provocare pentru noi și ne îndeamnă la organizarea în viitor a altor ediții”, a apreciat coordonatorul festivalului, profesorul Adrian Cristian Simuț, care mulțumește pe această cale tuturor celor implicați în reușita acestui festival. (Manuela Fazecaș)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Festivalul Pascal de la Grupul Școlar „George Barițiu” din Oradea.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:06:03 Ora standard a Europei de Est