Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

A apărut nr. 68 al revistei „OviDan”

Semnal

A apărut nr. 68 al revistei „OviDan”

Ediția conține știri și fotoreportaje din școli, de la diferite evenimente din municipiu și județ. Numărul se deschide cu Cea de-a IV-a ediție națională a Olimpiadei de Religie Ortodoxă, găzduită de Oradea.

În pagina 2, un fotoreportaj – În vizită la Banca Transilvania; protagoniștii fotoreportajului sunt elevii clasei a III-a B, a VII-a A și B, de la Școala „Dacia” din Oradea, coordonați de prof. Diana Zlibuț, Nicolina Mihuț și Elena Platona. Acțiunea s-a desfășurat în cadrul proiectului „CONTează pe educație”.
Duminică, 1 aprilie, evenimentul nr. 1 în Centrul „Don Orione” din Oradea a fost Sărbătoarea Paștelui în Familia Don Orione din Oradea. „S-a ales această zi, după cum aflăm de la părintele Mihai Fechetă, deoarece cu ocazia Paștelui elevii au vacanță și nu toți ar fi putut participa alături de colegi și prieteni la acest eveniment important în viața unei comunități creștine”. În pagina Alma Mater, trei știri: Șase candidați pentru funcția de rector al Universității din Oradea – primul scrutin se va desfășura, luni, 23 aprilie; A.S.C.O.R. organizează Tabăra națională studențească de etnografie „Perspectiva civilizației românești” (în perioada 27 aprilie - 1 mai); joi și vineri, „De vorbă cu florile”, la Facultatea de Protecția Mediului. În pagina Administrației locale, Biroul de presă ne face cunoscute: Colegiul Național „Iosif Vulcan” a oferit trecătorilor o lecție de ecologie, Gojgiștii – un exemplu de voluntariat, și despre „Școala altfel” la Primăria Oradea – 600 de elevi din Oradea, dar și din alte localități ale județului Bihor s-au înscris să viziteze marți (3 aprilie 2012) primăria și turnul primăriei. Elevii Colegiului Tehnic „Mihai Viteazul” din Oradea sunt din nou exemple vii pentru tineri. Ei ne sunt prezentați în două ipostaze, făcând curățenie pe malurile Crișului Repede, în cadrul campaniei de igienizare și la Spitalul Clinic Municipal „dr. Gavril Curteanu”, cu darurile Iepurașului; la spital vin de patru ani, de Crăciun și de Paște aceiași viteji, elevii actualei clase a XII-a C, însoțiți de dirigintele clasei, doamna profesor Nicoleta Pop. Prezentându-ne Noul Cod Civil, dl notar public Cornel Gârba ne vorbește (în cel de-al XI-lea episod) despre Prelevarea de țesuturi și organe de la persoanele decedate. Alături, în aceeași pagină, putem citi despre Roboțelul gojdist al Dianei care avea să se întoarcă laureat de la Cluj-Napoca; în mijlocul revistei, un fotoreportaj (cu 10 poze) de la Târgul firmelor de exercițiu, desfășurat marți și miercuri la Colegiul Tehnic „Mihai Viteazul” din Oradea, în cadrul săptămânii „Școala altfel”. În următoarele două pagini vă prezentăm un alt fotoreportaj de la Căminul Cultural din Oșorhei, unde miercuri, 4 aprilie 2012, elevi și cadre didactice de la șase școli din județul Bihor (din Căbești, Husasău de Criș, Ineu de Criș, Oșorhei, Roșia și Săcădat (structura Săbolciu), au prezentat obiceiuri și tradiții de Paște în cadrul celei de-a II-a ediții a proiectului educațional județean „Tradiții folclorice românești între tradiție și modernitate”, inițiat de prof. Claudia Tișe de la Școala din Oșorhei. În cadrul săptămânii „Școala altfel”, prof. Monica Toader și elevii săi din clasa a III-a C de la Eco Școala „Avram Iancu” au petrecut câteva zile la poalele Munților Pădurea Craiului; în Rubrica sa, Adrian Crăciunaș ne fericește cu un Colind de Florii. La liceul german, prof. Vasi Krisztina și elevii săi din clasa a IV-a A, de la secția germană, au făcut-o lată în săptămâna „Școala altfel”, în parteneriat cu liceenii din a XI-a A, cu preșcolarii grădinițelor 23 și 46 (de la secțiile de germană), după care au plecat la Ciucea și Cluj-Napoca. La Școala „Oltea Doamna”, joi, legea au făcut-o agent principal Alina Paina și agent-șef Gheorghe Bredău, care i-au provocat la un concurs pe elevii claselor a IV-a B și D, conduși de înv. Szilaghi Ileana și prof. Laura Ienei. Tot joi, la Școala nr. 11, în clasa a III-a C, elevii doamnei profesor Monica Vașadi se străduiau să împodobească cea mai frumoasă sală de clasă de Paște. În paginile „Promovarea imaginii”, găzduim un colegiu și o școală gimnazială: Colegiul Economic „Partenie Cosma” din Oradea cu firma de exercițiu CARTA-LIBRE, care tocmai s-a întors de la New York, unde a participat la două evenimente: la Virtual Enterprises International și la Global Business Challenge; cea de-a doua școală prinsă în obiectivul promovării imaginii este Școala „Dacia” din Oradea cu un proiect în premieră (națională) – proiectul „CONTează pe educație”.
Acestea au fost subiectele și școlile care au încăput în cele 16 pagini ale numărului 68 al revistei „OviDan”, apărut marți, 10 aprilie 2012. (Moise-Ovidiu DAN)

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:37:09 Ora standard a Europei de Est