Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Dublă activitate preventivă la „Oltea Doamna”

Joi, la „Școala altfel”

Dublă activitate preventivă la „Oltea Doamna”

Joi, 5 aprilie 2012, de la prima oră, elevii claselor a IV-a B și a IV-a D, conduși de învățătoarele Szilaghi Ileana și Ienei Laura, de la Școala cu clasele I-VIII „Oltea Doamna” din Oradea, au fost vizitați de agent principal Paina Alina și agent șef Bredău Gheorghe, din cadrul Biroului Poliției de Proximitate Oradea.

În cadrul proiectului de Security Marketing „Mai atent, mai în siguranță la școală!”, cei doi polițiști au desfășurat o dublă activitate preventiv-informativă. Prima parte a fost dedicată prevenirii evenimentelor în urma cărora elevii devin victime ale unor infracțiuni (accidente de circulație, vătămări corporale, furturi, tâlhării etc.) Cu ajutorul chestionarului-joc „Știu să mă feresc de pericole?”, realizat de polițiștii de proximitate, s-a verificat în ce măsură elevii cunosc principalele reguli de circulație rutieră, de conduită preventivă sau cum să acționeze în situații de potențial pericol. A fost organizat un concurs între cele două clase, iar elevii, prinși de spiritul competiției, s-au întrecut să dea răspunsurile corecte, dovedind că știu cum să se comporte pentru a nu deveni victime ale unor infracțiuni. Agentul șef Bredău Gheorghe le-a precizat, la sfârșitul concursului, că trebuie să și aplice aceste cunoștințe în viața de zi cu zi, pentru a fi în siguranță, pentru că, o greșeală la concurs nu este o tragedie, în schimb în viață poate avea urmări grave. Până la urmă nu a contat cine a adunat mai multe puncte, pentru că participanții au primit diplome și au fost asigurați că, prin cunoștințele pe care le-au dobândit, câștigă toți cei din jurul lor: părinți și cadre didactice, dar și polițiștii, care doresc să îi știe în siguranță.
Partea a doua a fost dedicată prevenirii și combaterii violenței, polițiștii prezentând un material intitulat „Violența în școală, fenomen vechi și nou”. Elevii au aflat care sunt formele de violență și care sunt cele mai frecvente între elevi, care sunt consecințele săvârșirii unor acte de violență, mai precis traumele provocate și răspunderea contravențională sau penală. S-a arătat cum poate fi evitată violența, subliniindu-se importanța dialogului, comunicării, în soluționarea unui conflict, stăpânirea impulsurilor de a reacționa violent în diverse situații, când se simt nedreptățiți, provocați etc. Fiecare elev a primit un pliant cu recomandări preventive, realizat de polițiștii de proximitate și tipărit cu sprijinul Primăriei Oradea. (G. B. & Ov. D.)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Dublă activitate preventivă la „Oltea Doamna”.

               

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:09:17 Ora standard a Europei de Est