Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Pe urmele strămoșilor... mai aproape de cer!

De la Avram Iancu la Sarmizegetusa

Pe urmele strămoșilor... mai aproape de cer!

Moto: „Patria nu e pământul pe care trăim din întâmplare, ci e pământul plămădit cu sângele și întărit cu oasele înaintașilor noștri”.

Oriunde ne-am îndrepta pașii, nu există colț de țară, în care urmele unui zbuciumat și glorios trecut să nu se îngemăneze cu arhitectura modernă a prezentului, în care vechiul și noul să nu se îmbine într-o armonie ce ne-a îngăduit să dăinuim de veacuri pe aceste meleaguri binecuvântate de Dumnezeu, ce ne-au fost și ne-au rămas adăpost, refugiu, casă, credință, leagăn bucuriilor și plânsului în aceeași măsură...
Profitând de relaxarea pe care „Școala altfel” a permis-o în derularea procesului de învățământ, un grup de copii din clasele I- IV, de la Școala cu clasele I-VIII din comuna Avram Iancu, însoțiți de doamnele învățătoare Blaj Doina, Șule Nicoleta, Goina Ana și Cotro Ana, a pornit într-o călătorie pe urmele strămoșilor, menită să aducă în fața copiilor urme de viață trecută și prezentă dintr-o zonă cu o puternică încărcătură a istoriei, geografiei și religiei neamului românesc.
Înarmați cu nerăbdare și entuziasm, am pornit la drum înainte ca prima geană de lumină să ne dea binețe, pentru că știam că ne așteaptă un drum lung și anevoios, la capătul căruia aveam să ne întoarcem acasă mai bogați cu un gând, cu o lacrimă...
Cel dintâi popas l-am făcut la Cetatea Devei, monument istoric și de arhitectură laică, construit la mijlocul sec. XIII, pe Dealul Cetății, pe locul unei așezări dacice. Drumul până sus, în interiorul cetății, a fost greu, dar superb, iar oboseala urcușului a fost răsplătită cu una dintre cele mai frumoase panorame: Valea Mureșului, cu satele înșirate de-o parte și de alta a râului, de jur împrejur, cercul de munți și dealuri ce înconjoară zona, iar la poalele cetății, orașul Deva, pe toată întinderea și splendoarea lui...
Am ajuns apoi la Hunedoara. Aici ne-am îndreptat pașii spre Castelul Huniazilor, marca turistică a orașului. Alcătuit din turnuri, bastioane și un donjon, aveam să aflăm că a fost ridicat în sec. al XV-lea de Ioan de Hunedoara pe locul unei vechi întărituri, pe o stâncă la picioarele căreia curge pârâul Zlaști. Castelul adăpostește între zidurile sale numeroase vestigii prețioase asupra cărora timpul și-a pus amprenta într-un mod aparte... Din umbra zidurilor, aveam senzația că se ridică până la noi râsul cristalin al vreunei domnițe sau înflăcărarea vreunui mândru cavaler în armura-i strălucitoare, și nu puteam să nu ne întrebăm câte nu ne-ar povesti dacă ar putea să vorbească!
Fiind în această zonă, nu puteam ocoli Sarmizegetusa, sălașul zeilor, bastionul spiritualității și perenității neamului dac pe aceste locuri sacre. Aflată pe vârful unei stânci, la 1200 m înălțime, fortăreața a fost centrul strategic al dacilor din M-ții Orăștiei. La fiecare pas printre ruinele cetății, întorceam capul pentru a vedea dacă vreunul dintre vajnicii eroi ai Columnei, nu ne zâmbește șăgalnic din umbra pădurilor din jur...
O poartă deschisă spre rai
Sătui de aglomerație, am vrut să ne rupem de tot ce ne înconjoară, să găsim un loc mai curat, mai aproape de Dumnezeu, mai ales că, suntem atât de aproape de una dintre cele mai mari sărbători creștine. Astfel, am ajuns la Mănăstirea Prislop, o poartă deschisă spre rai... Cu suflete rugă am pășit pe poarta mănăstirii, lăsând toate grijile afară... Totul aici are un farmec aparte. Poate nu este atât de impresionantă ca alte lăcașuri, dar totul este ridicat cu suflet și credință. Și poate ce ne-a impresionat mai mult, a fost faptul că vizita la cimitirul mănăstirii n-a fost o vizită care să dea fiori, ci dimpotrivă, o stare de liniște, de înțelegere a faptului că toți suntem trecători prin viață...
Obosiți, dar cu sufletul încărcat de mulțimea emoțiilor de peste zi, odată cu înserarea ce-a cuprins întinderile, am poposit la Orșova, orașul așezat pe malul lacului de acumulare „Porțile de Fier I”, de pe Dunăre, în zona de vărsare a râului Cerna în Dunăre. Ne-am cazat și în așteptarea binefăcătoare a somnului, fiecare a închis în colț de suflet impresii din această primă zi...
În dimineața următoare, ne-am pregătit pentru călătoria cu vaporul pe undele „Dunării albastre”. A fost o experiență nouă, mulți dintre noi aflându-se pentru prima dată pe vapor... Plimbarea de-a lungul bătrânului fluviu ne-a făcut să fredonăm în gând acordurile nemuritoare ale valsului „Valurile Dunării”. Am ascultat zbuciumul Dunării la „cazane”, am admirat marea hidrocentrală în care apele zăgăzuite produc curentul electric... Revigorați, ne-am urcat în autocar pregătindu-ne de drumul spre întoarcerea în sat.
Pe tot parcursul zilei, nu știam încotro să ne mai îndreptăm privirile, cu ce să ne umplem sufletul, atât de nou, frumos și primitor era totul!
A fost o excursie pe care nu o vom uita curând, peste tot am simțit pulsând urme ale trecutului și de viață prezentă. Vestigii și amintiri ne-au vorbit despre frumusețea și veșnicia acestor meleaguri... Dincolo de încărcătura emoțională, am petrecut două zile deosebite, în care ne-am relaxat, am dat frâu liber copilului din noi și ne-am bucurat, închizând bucuria în căușul palmelor și-n suflete... (Ana Cotro)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Pe urmele strămoșilor... mai aproape de cer!

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:06:51 Ora standard a Europei de Est