Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

„Goga altfel”

La Colegiul Național „Octavian Goga” din Marghita

„Goga altfel”

Ploile dulci de primăvară, soarele cald și binevoitor, zilele mai blânde și mai lungi ne-au trezit deja la viață și ne-au adus tinerețe, voioșie și culoare. Această lună a sărbătorilor a început și pentru noi cu o binecuvântată mireasmă de renaștere și bucurie.

La 1 aprilie, ziua patronului nostru spiritual, Colegiul Național „Octavian Goga” a sărbătorit un an de fuziune a învățământului românesc integrat. Un an de când cele două instituții marghitene de tradiție (școala gimnazială și colegiul național) s-au unit pentru a furniza un program educațional mai puternic, mai unitar, mai performant, un an de acomodare dar și unul de realizări și mari împliniri. Credința noastră împletită cu experiența și înțelepciunea dascălilor implicați în sistem ne dă curajul să spunem că deși tineri, suntem ambițioși, curajoși și puternici. Prin urmare, săptămâna trecută, programul educațional „Școala altfel” a coincis cu sărbătoarea noastră particulară - „Zilele școlii” și totodată, la fel cum ne-am obișnuit de șase ani încoace, cu una dintre campaniile promovate cu această ocazie de colegiul nostru – „Campania antiviolență”. Programul propus de către conducerea instituției a fost unul complex, util, interesant și interactiv, implicând în întregime efectivul de copii și profesori. În prima zi am asistat la un program festiv început cu un „Te Deum” oficiat de prelații orașului nostru, continuat cu depunerea de coroane la statuia lui Octavian Goga pe versurile imnului școlii și al țării intonat de elevii colegiului. Programul a continuat cu o marcantă întâlnire între elevi și patru persoane private de libertate de la Penitenciarul Baia Mare, oameni care au acceptat să-și transforme experiența negativă de viață într-una educativă. Apoi domnul avocat Cristian Bălăneanu ne-a informat despre consecințele penale pe care le pot avea actele de violență chiar și asupra minorilor, iar domnul doctor chirurg Sorin Tabacu ne-a prezentat, în termeni medicali, care pot fi urmările fiziologice ale unor manifestări de agresivitate fizică. În celelalte zile, printr-o activitate circulară, fiecare clasă a participat la două zile de întreceri sportive, confruntări de fotbal și handbal între echipele de băieți și fete ale claselor, sub îndrumarea catedrei de Educație fizică și sport. Altă zi a fost dedicată activităților de igienizare și ecologizare a „Parcului Goga”, unor activități de orientare turistică în domeniul Ocolului silvic din apropierea orașului sau a vizionării unui spectacol de teatru - „Baltagul” - pus în scenă de actorii Teatrului de Stat Oradea. Într-o altă zi elevii au participat la  „Marșul antiviolență” desfășurat pe străzile municipiului sub atenta supraveghere a profesorilor coordonatori, a diriginților și a forțelor de ordine. Aici elevii au putut atrage atenția cetățenilor prin scandări, bannere, pancarte, baloane sau tricouri imprimate cu privire la necesitatea impetuoasă de a renunța la violența din viața socială sau personală. După marș, elevii claselor de gimnaziu au vizionat un film educativ antiviolență realizat de Poliția română, iar cei din clasele de liceu, un film artistic tematic - „Human Traffiking”, despre realitatea violenței umane dusă la extremă.
După o săptămână de activități și implicare intensă putem trage câteva concluzii generale foarte optimiste: trebuie să remarcăm voioșia și bucuria cu care am participat cu toții la sărbătoare, apoi extinderea cunoștințelor și a experienței de viață a elevilor prin informațiile asimilate, prin întâlnirile remarcabile la care au luat parte. De asemenea este de salutat implicarea plenară a acestora în  programul extracurricular oferit, în activitățile interactive, particularizate și adaptate mediului social și geografic în care trăim. Așteptăm activ și următoarea sărbătoare. Vivat academia! (Bota Cristian)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: „Goga altfel”.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 17:05:51 Ora standard a Europei de Est