Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

„Școala altfel” - o provocare

La C.S.E.I.S. Oradea

„Școala altfel” - o provocare

Ideea programului educațional „Școala altfel” a constituit o provocare pentru copiii, cadrele didactice și părinții de la Centrul Școlar pentru Educație Incluzivă Senzorială din Oradea.

Obiectivul principal al programului a permis implicarea tuturor copiilor preșcolari, a elevilor, a cadrelor didactice, a părinților, a elevilor voluntari de la Liceul de Artă din Oradea. Activitățile desfășurate au răspuns intereselor și preocupărilor diverse ale copiilor preșcolari și elevilor, au pus în valoare talentele și capacitățile acestora în diferite domenii, au stimulat participarea lor la acțiuni variate, cu strategii didactice activ participative și  tematică diversă, în contexte nonformale, așa cum ne-au confirmat dir. prof. Lezeu Rodica și consilierii educativi, dnele  profesoare Ivănescu Maria și Vesa Ramona.
Tematica activităților din program a vizat cinci mari centre de interes din domeniul Noilor educații:
*Grădina celor cinci simțuri - educație senzorială specifică profilului instituției;
*Lăsați copiii să vină la Mine! - educație religioasă;
*Iubim și ocrotim natura - educație ecologică și de protecție a mediului;
*În lumea fermecată a poveștilor - educație pentru lectură, pentru lumea mirifică a basmelor,  pentru petrecerea eficientă a timpului liber,
*Mănânc sănătos să cresc mare și voios - educație nutrițională.
Astfel, prima zi a programului  a cuprins activități specifice instituției sub genericul „Grădina celor cinci simțuri”, concretizate prin: masa rotundă „Experiențele senzoriale în viața copilului cu dizabilități”,  teatru experiențial  „Bucurii de primăvară”, activități practice de amenajare  și  de explorare  a grădinii senzoriale, activități coordonate de doamnele profesoare Coneac Angela, Oprea Eva,  Todea Stela, Gal Orsolya, Cioca Adriana, Bar Emoke.
Ziua de 3 aprilie a fost dedicată apropierii Sărbătorilor Pascale „Lăsați copiii să vină la Mine!” și a cuprins activități artistico-plastice desfășurate la „Orășelul copiilor”, împreună cu elevii voluntari de la Liceul de Artă din Oradea, vizionare DVD „Vine vine iepurasul”, organizarea unei expoziții cu lucrările copiilor, activități în parteneriat în cadrul proiectului „Două mâini dibace”, o întâlnire cu preotul de la biserica din apropierea grădiniței și o  slujbă religioasă. Aceste activități s-au desfășurat sub coordonarea dlor prof. Vesa Ramona ,Crișan Adriana, Ovănescu Elena, Hoduț Ana, Bala Adela.
Explozia de bucurie a copiilor a fost pusă în evidență și prin activitatea ,,Iubim și ocrotim natura!”, materializată printr-o excursie la Băile Felix ce a cuprins: zooterapie la SC Leodan SRL Haieu, jocuri senzoriale în pădure, jocuri de mișcare, parcursuri aplicative cu implicarea elevilor voluntari de la Liceul de Artă Oradea, concurs pe teme ecologice –Micii ecologiști, coordonate de dnele prof. Lezeu Rodica, Drimba Rita, Opriș Aurelia, Costea Mihaela, Manea Adina, Ivănescu Maria.
 În cea de-a patra zi a programului ne-am cufundat „în lumea mirifică a basmelor” prin activități organizate la Biblioteca Județeană „Gheorghe Șincai” pentru familiarizarea copiilor din grupele mari, pregătitoare și clasa de nevăzători  cu instituțía și oferta bibliotecii, lecturarea unor povești din cărți în Braille, audiție de povești, dar și prin confecționarea de măști pentru carnavalul  vesel, jocul - concurs „Ghicește personajul” și dramatizarea „Ridichea uriașă”. Acțiunile au fost coordonate de Gheorghiu Valentina, Kover Monica, Varga Tunde, Borzași Simona, Kirei Gabriela.
Creativitatea și fantezia copiilor, elevilor și a cadrelor didactice a fost pusă în evidență în ultima zi a programului, prin acțiunea de educație nutrițională „Mănânc sănătos, să cresc mare și voios!” care a cuprins o activitate practic–gospodărească – concurs „Meșteri bucătari”, realizată împreună cu toți copiii din instituție, organizarea expoziției culinare, desene pe asfalt „Fructul / Leguma preferată”, jocuri senzoriale și distractive,  întâlnirea cu specialistul - nutriționist dr. Dumbravă Larisa, întâlnire de proiect în cadrul parteneriatului cu copiii din Grădinița Satu Barbă,  apoi, degustarea produselor finale din expoziție, premierea câștigătorilor concursului „Meșteri bucătari”, acordarea de diplome câștigătorilor. Activitățile au fost realizate sub îndrumarea dnelor prof. Moldovan Mihaela, Dobran Viorica, Pleș Gabriela, Buboiu Bianca, Butcovan Lucica, Drugaș Crina.
Putem afirma cu certitudine că acțiunile proiectate și desfășurate au stârnit interes și entuziasm, atât în rândul copiilor, elevilor, cât și a cadrelor didactice, a părinților și partenerilor educaționali. Incontestabil, modul de implementare a activităților a contribuit la realizarea coeziunii grupului de cadre didactice și la valorificarea muncii în echipă. De asemenea aptitudinile și achizițiile  copiilor și elevilor pot fi valorificate în mod superior în activități viitoare. (Maria Ivănescu)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: „Școala altfel” - o provocare.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 12:51:38 Ora standard a Europei de Est