Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

O Eco-tabără la poalele Munților Pădurea Craiului

În săptămâna „Școala altfel”

O Eco-tabără la poalele Munților Pădurea Craiului

Așa după cum ne-am propus încă de la nașterea colectivului clasei noastre, în clasa întâi am organizat o excursie de o zi, în clasa a II-a, una de două zile, iar în clasa a III-a ni s-a ivit posibilitatea organizării acestei tabere în săptămâna „Școala altfel”.

După consultarea cu părinții elevilor, ne-am planificat unde vom merge, cât timp vom sta, ce vom face și de ce avem nevoie.
Ne-am bucurat de încrederea celor 27 de părinți de a pune în aplicare acest proiect. Deși în vara trecută organizasem o tabără la Mamaia - Constanța, cu zece elevi, acum am avut cu mine toată familia albinuțelor clasei a III-a C de la Eco Școala cu clasele I-VIII „Avram Iancu” din Oradea.
Ca la fiecare început și acum am avut parte de emoții inerente, dar o dată instalați la locul faptei, ne-am integrat repede în program și astfel ne-am realizat toate obiectivele. Timp de cinci zile, copiii au avut parte de un program lejer, dar organizat ca la carte, cu o sumedenie de activități. Consider că tabăra a fost un real succes, deoarece am îmbinat într-un mod interdisciplinar utilul cu plăcutul.          
Dintre activitățile desfășurate
*Vizionarea unor prezentări și materiale realizate de colegii lor în anul precedent, pe tematica biodiversității
*Vizionarea filmului „Fram, ursul polar”
*Organizarea unor activități practice - „Ne hrănim sănătos”
*Activități destinate învățării utilizării aparatului de fotografiat pentru a putea „vâna” imagini din natură și nu numai
*Participare la însămânțările de primăvară
*Vizitarea obiectivelor turistice din împrejurimi (Peștera Unguru Mare din Șuncuiuș, atelierul unui meșter olar din Vadu Crișului, ferma de animale a unei familii din Bălnaca)
*Studierea unor plante și animale din zona geografică respectivă
*Ecologizarea malurilor râului Crișul Repede
*Învățarea unor cântece cu tematică eco
*Lecturarea unor texte care să aibă ca temă mediul înconjurător/protejarea plantelor și animalelor
*Jocuri sportive/de cunoaștere/de conversație/amuzante/de societate/de gândire
*Înviorarea de dimineață
*Concursuri privind menținerea curățeniei în cameră/ comportarea la masă/crearea unor texte având ca temă tabăra
*Petrecere tematică
*Foc de tabără
Rezultatele obținute
Integrarea și socializarea în grup a elevilor
Respectarea unui anumit regulament din interiorul taberei printr-un comportament civilizat
Servirea celor trei mese pe zi fără a  face mofturi, în lumina bunelor maniere
Menținerea unei igiene corporale corespunzătoare
Păstrarea curățeniei în jur (cameră, baie, natură, pensiune)
Cunoașterea unor plante și animale din mediul înconjurător
Participarea cu interes la jocurile și activitățile propuse
Realizarea unor scurte creații literare
Surprinderea cu aparatul de fotografiat a celor mai interesante momente/aspecte din tabără
Însămânțarea cu ceapă a unui teren agricol dintr-o gospodărie
Aprecierea muncii și tradițiilor populare din mediul rural (meșterul olar/ crescătorul de animale)
Obținerea unor recompense și diplome pentru rezultatele la jocuri, concursuri și activități
Au cuvântul copiii
Cel mai mult mi-a plăcut baia în jacuzzi. Această tabără a însemnat pentru mine o experiență extraordinară. (Sânziana)
A fost o săptămână de școală altfel pe care o doresc tuturor elevilor. (Emilia)
Mi-a plăcut atunci când am ajutat gazdele să planteze ceapă în grădină. Această tabără a însemnat o schimbare în viața mea de școlar. (Bogdan G.)
M-a încântat Peștera Ungurul Mare, iar tabăra a fost superbă! (Adi)
Îmi plac drumețiile, iar programul ne-a oferit distracție multă. (Luana)
Focul de tabără din ultima seară ne-a luminat și ne-a încălzit sufletele. (Diana)
Cel mai mult mi-a plăcut să văd cum fac olarii vasele. (Casian)
Mi-au plăcut animalele domestice de la fermă, iar această săptămână va rămâne de neuitat prin tot ceea ce am văzut și am simțit. (Andrei)
Concluziile fiind trase chiar de principalii beneficiari, nu-mi rămâne decât să-i felicit pentru ascultare, hărnicie și cumințenie, pentru performanță și dăruire!
Mulțumim gazdelor noastre grațioase (dna Dana, dl Florin și buni Onița), dar și părinților care ne-au înțeles și susținut spre a rămâne ceea ce suntem – o mare familie! Monica Toader
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: O Eco-tabără la poalele Munților Pădurea Craiului.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:14:58 Ora standard a Europei de Est