Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Provocări pentru Știință și Cercetare în Perioade de Criză

Universitaria 2012

Provocări pentru Știință și Cercetare în Perioade de Criză

În virtutea unei tradiții obișnuite, de-acum, și în ciuda „crizei” ce a cuprins și se adâncește în mai toate domeniile vieții noastre culturale, materiale și spirituale, Universitatea Alma Mater din Sibiu a organizat și în acest an, în perioada 29 – 31 martie 2012, cea de-a VI-a ediție a Conferinței Naționale cu Participare Internațională, cu titlul Provocări pentru Știință și Cercetare în Perioade de Criză.

A fost un nou prilej de bucurie, de reîntâlnire a zecilor de participanți de la edițiile anterioare, de la Sibiu, momente de retrăire a unor clipe trecute, din cele mai fericite, și de actualizare și conștientizare a prezentului, mereu actual, mereu nou și provocator. În atenta organizare a Rectorului Universității sibiene, profesor universitar doctor inginer economist Nicolaie Georgescu, a prorectorilor, profesorii universitari Maria Turtoi și Mircea Cosma, sprijiniți de un întreg colectiv de cadre didactice, ne-am desfășurat activitățile în cele mai bune condiții, schimbând impresii, discutând, adesea aprins, despre societatea românească și, mai ales, despre învățământul nostru, de toate zilele.
În seara zilei de 29 martie a avut loc sosirea participanților la Sibiu, urmată de o recepție, unde profesori, ingineri, economiști… din țară, de la mai multe centre universitare (din Arad, Baia-Mare, Brașov, Brăila, București, Constanța, Deva, Galați, Iași, Oradea, Pitești, Ploiești, Sibiu, Timișoara, Târgu-Mureș…), dar și din străinătate (din Bulgaria, Canada, Cehia, Italia, Lituania, San Marino, Republica Moldova, Serbia…), cu toții ne-am bucurat, deopotrivă, de revedere, gazdele noastre amabile, într-o atmosferă de sărbătoare, urându-ne bun venit la Alma Mater, bun venit pe plaiurile sibiene!
Vineri dimineața, în 30 martie, încă de la ora 8, a avut loc înregistrarea participanților, fiecare primind Mapa cu Programul Conferinței și cu volumul deja tipărit cu lucrările noastre din acest an. De la ora 9 a început Ceremonia de deschidere a lucrărilor Conferinței Naționale cu Participare Internațională, Provocări pentru Știință și Cercetare în Perioade de Criză, iar Rectorul Universității Alma Mater, prof. univ. dr. ing. ec. Nicolaie Georgescu a adresat un cuvânt de salut celor prezenți în sală. În prezentările din plenul Conferinței au mai luat cuvântul, abordând subiecte de strictă actualitate, captând interesul participanților, următorii profesori: Mircea Cosma, Romulus Iagăru, Eugen Popescu…
La finalul lucrărilor din plen,  prof. Maria Turtoi ne reamintește locul de desfășurare a celor cinci secțiuni ale Conferinței. După o pauză de cafea, ne-am îndreptat încrezători, spre amfiteatrele Corpului B, de la etajele 1 și 2, pentru a ne „confrunta” în idei, pentru a ne exprima gândurile, ideile, sentimentele, pentru a face schimb de opinii.
Au fost 5 Secțiuni ale Conferinței: Științe economice, Drept și științe administrative, Științe sociale și politice, Protecția mediului, Alimentație publică și Economia și managementul resurselor naturale, Filologie (Limba și literatura română – Limba engleză). Începând de la ora 11,  au avut loc prezentările pe secțiuni:
La Științe economice (11 lucrări, participanți de la Universitățile din București, Brașov, Constanța, Sibiu…), cu subsecțiunile: Relații internaționale - Marketing (10 lucrări, participanți din București, Sibiu și de la Facultatea de Economie din Kragujevac – Serbia…), Management (24 de lucrări – Arad, Brașov, București, Ploiești, Sibiu…), Finanțe – Bănci (8 lucrări – București, Sibiu…), Economie (11 lucrări – București, Deva, Ploiești, Sibiu…).
La Secțiunea a II-a, Drept și științe administrative, s-au înscris pentru a-și prezenta lucrările, 22 de participanți, din centrele universitare: Brăila, București, Galați, Pitești, Sibiu, Timișoara…
Secțiunea a III-a, Științe sociale și politice, a numărat 19 autori cu lucrări științifice, din Brașov, București, Iași, Sibiu, Târgu-Mureș…, dar și din Serbia, de la Universitatea de Management din Belgrad și din Republica Moldova, de la Universitatea de Comerț din  Chișinău…
În cea de-a IV-a Secțiune – Protecția mediului, Alimentație publică și turism, Economia și managementul resurselor naturale, au luat cuvântul aproape 30 de participanți, din Baia-Mare, București, Brașov, Constanța, Sibiu…, aici înregistrându-se și cea mai mare participare a unor colegi de peste hotare, de la universități din Italia (Universitatea din Bari), Republica Moldova (Universitatea tehnică din Chișinău), Serbia (Universitatea din Belgrad)…
Secțiunea de Filologie a numărat 11 participanți, cu lucrări din limba și literatura română – limba engleză, din centrele universitare: București, Brașov, Oradea, Sibiu…, și de la Universitatea din Chișinău.
La lucrările pe Secțiuni ale actualei Conferințe de la Sibiu s-au înscris peste 200  de participanți, din țară și din străinătate, care în cele peste 135 de lucrări anunțate, au încercat să prezinte colegilor lor cele mai noi date, cunoștințe, evenimente din diverse domenii ale științei și tehnicii contemporane, marcate mai mult sau mai puțin de o gravă criză, peste care sperăm să trecem cu bine, cei mai mulți dintre noi, din Republica Moldova, din Serbia, Italia și de la noi din țară. Toți participanții au fost de acord că trecem prin momente grele, că ne așteaptă zile, luni, ani, la fel de grei, însă nutrim speranța, avem convingerea că vor urma și vremuri mai bune, măcar pentru urmașii noștri. Au fost ore întregi de dezbateri, în fiecare secțiune, cu probleme și subiecte specifice, cu discuții aprinse, cu opinii diverse, nici nu se putea altfel, dar încheiate într-un consens general, într-o notă optimistă, fiecare gând, fiecare idee generând noi și noi nuanțe…  A fost o zi minunată, gazdele noastre ne-au înconjurat cu amabilitate, ne-au sprijinit în orice demers, făcând prezența noastră pe meleaguri ardelene una dintre cele mai plăcute.
Masa de prânz și cina festivă de la sfârșitul unei zile pline de satisfacții au completat șederea noastră la Sibiu, cu noi și noi momente de bucurie, ne-am promis o revenire pentru anul viitor, cu aceeași însuflețire, pentru „a pune la cale” alte și alte planuri mărețe… Am mulțumit încă o dată conducerii Universității Alma Mater pentru efortul depus, pentru strădania Dumnealor de a ne asigura clipe plăcute aici, pentru a nu ne lipsi nimic, în așa fel încât și la anul, la sfârșitul lui martie să ne întâlnim la Sibiu, cu cea mai mare plăcere!   
prof. Valerica Draica, Dumitru Draica, Universitatea din Oradea (Facultatea de Litere)

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:59:46 Ora standard a Europei de Est