Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Domnule ministru Cătălin Baba, poate doriți să aflați ce s-a întâmplat la Olimpiada Națională de Astronomie!

Legile fizicii sunt valabile numai când vor mușchii lor,

Domnule ministru Cătălin Baba, poate doriți să aflați ce s-a întâmplat la Olimpiada Națională de Astronomie!

Azi dimineață, ne-am întors de la București, unde am plecat înainte cu o săptămână. Am fost cazați separat: pe cei mari i-au dus chipurile la Măgurele, de fapt la niște pensiuni pe centură... Eu am preferat să stau cu cei mici care au fost cazați la Brănești, exact în partea opusă, la vreo 2 ore de mers de la unii la alții.

Evident că acolo după opinia celor din comisie aș fi stat clandestin, pentru că ei intenționau să mă despartă de elevi și să mă trimită la Măgurele, dar nu le-a reușit, nu m-am lăsat intimidat, deși au încercat să mă șantajeze spunând că nu-mi vor ștampila delegația și o să plătesc transportul din banii mei pentru cei 4 elevi și pentru mine. Un lucru mi-a plăcut și anume faptul că fiind cazați la seminarul teologic am reușit să mă rog în fiecare zi în paraclisul aflat la ultimul nivel al clădirii. Mâncarea pe care le-au dat-o copiilor a fost la minima subzistență, evident lipsindu-i de caloriile necesare efortului. Doamna profesoară Berchez Daniela le-a atras atenția celor de la bucătărie asupra acestui fapt, dar nu au ținut cont. După ce s-au corectat lucrările și s-au depus contestațiile, a început să iasă la iveală ceea ce mă așteptasem: legile fizicii sunt valabile numai când vor mușchii lor, ca să folosesc o expresie la modă care descrie perfect atitudinea sfidătoare a celor care fac nedreptăți pe față și îți zic clar că oricum o să fie cum vor ei și tu nu ai ce să faci.
Au cerut mai mult în barem decât precizaseră în subiect
Unii dintre profesorii prezenți la moderarea contestațiilor au privit copiii ca pe niște „infractori”, arătându-se revoltați pe cei care au cutezat să depună contestații... Și au încercat să-i intimideze, iar unii copii au început să plângă în fața unei asemenea atitudinii dușmănoase. Poate vreți să aflați ceea ce a pățit David al nostru. La o problemă au cerut mai mult în barem decât precizaseră în subiect și au refuzat să fie corecți, depunctându-i pe cei care nu au scris ceea ce de fapt nu li se ceruse și nu aveau de unde să știe că li se va imputa. La altă problemă, a rezolvat perfect până la capăt, iar în loc de 10 puncte a primit 2,25! I s-a „argumentat” că n-ar fi corectă relația care descrie legea a 3-a a lui Kepler pe care a folosit-o. De asemenea, a fost considerată nevalabilă și relația care stabilește poziția centrului de masă. La altă problemă au recunoscut că trebuia să-i dea mai multe puncte, dar i-au zis în față că dacă o să-i dea acele puncte, atunci sigur o să i le scadă din altă parte, așa că ar fi mai bine să renunțe la contestație. Eu nu am avut voie să fiu prezent acolo ca să reușească să-l intimideze. Cam astea au fost argumentele „științifice” cu care se rezolvau contestațiile, cu o singură excepție, pe care o voi descrie în cele ce urmează. La seniori, dacă erai de la ICHB (liceul internațional de informatică din București) primeai ușor câte puncte aveai nevoie ca să urci în clasament, dar dacă erai din provincie se aplicau metodele descrise mai înainte. Vom înțelege lesne de ce în lotul de seniori din 10, 6 sunt de la ICHB. Þinând seama de toate cele întâmplate, am decis să nu particip la festivitatea de premiere, în semn de protest, și m-am dus cu David direct la gară.
Și ca să vezi până unde merge mârșăvia, vă spun că la colegul de la Fălticeni, prof. dr. Petrica Crăciun, care are meritele principale pentru performanța echipei României la olimpiada internațională de astrofizică, i s-a interzis să calce în județul Ilfov pentru că fiica sa concura la seniori, dar în schimb au fost mai mulți profesori în comisie care aveau elevi în concurs și au propus subiecte și au corectat lucrări, evident nu fără unele succese pentru elevii lor. Sesizând aceste nereguli celor responsabili de la Ministerul Educației, am devenit persona non-grata și exclus de la pregătirea lotului, la fel au pățit toți colegii care nu s-au lăsat călcați în picioare de acest grup de interese ce formează comisia națională. Unii vor să meargă să se plângă la ministru, dar eu știu că „corb la corb nu-și scoate ochii”, așa că prefer să ajungă aceste lucruri în presă. Îmi asum responsabilitatea că cele scrise sunt în totalitate adevărate!
prof. Bica Marin Dacian, fostul coordonator al lotului național de astronomie

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:38:28 Ora standard a Europei de Est