Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Proiectul „CONTează pe educație”

La Școala „Dacia” – „It’s show time”

Proiectul „CONTează pe educație”

Școala cu clasele I-VIII „Dacia” din Oradea (director, prof. dr. Florian Hava) și Banca Transilvania (director executiv - dna Lucia-Ana Pojoca) derulează, în premieră națională, proiectul „CONTează pe educație”

Acest proiect este unul de educație financiară și antreprenorială pentru elevi și este finanțat de Fundația BURCASH, în parteneriat cu Banca Transilvania și Școala Internațională Cluj. Echipa de proiect are următoarea componență: prof. dr. Florian Hava – manager de proiect, prof. Diana Zlibuț și prof. Nicolina Mihuț – marketing, prof. Elena Platona – bancher, prof. Carmen Băican – secretar.
Prin intermediul acestui proiect se urmărește promovarea educației financiare în școli, elevii având bucuria să desfășoare activități interactive, provocatoare, activități ce îi vor ajuta să înțeleagă și să învețe despre gestionarea eficientă a resurselor financiare.
Pentru ei, acest proiect reprezintă o oportunitate de a lucra în grupuri mixte de vârstă, de a deveni responsabili pentru ceea ce învață și de a înțelege mai bine cum trebuie să colaboreze și să se organizeze în echipă.
Patru sunt casele implicate în derularea proiectului – Casa bufnițelor și Casa vulturilor (la ciclul primar – clasa a III-a B, prof. Diana Zlibuț) și tot două case și la gimnaziu: Casa All Stars și Casa New Generation, clasele a VII-a A și B, prof. Nicolina Mihuț și Elena Platona.
După prezentarea generală a proiectului, s-a trecut la desfășurarea unor activități practice în Caietul elevului – atât la ciclul primar, cât și la gimnaziu; vizite la: Consiliul Județean și Prefectura Bihor, la Primăria Oradea și Fabrica de pâine „Cynthia”, la Banca Transilvania și Biroul Notarial Chindlea. Cei mari au făcut și un tur al orașului, precum și vizite la supermarketul Carrefour și în Piața Rogerius.
Zi dedicată carierei
Ziua de miercuri (4 aprilie 2012) a fost o zi dedicată carierei. Cei mari l-au avut ca invitat pe domnul conf. univ. dr. Gabriel MOISA din cadrul Facultății de Istorie, Relații Internaționale, Științe Politice și Științele Comunicării a Universității din Oradea; conferențiarul le-a prezentat copiilor un scurt istoric al banilor. Activitatea a fost interactivă, elevii adresând întrebări invitatului.
Pentru cei mici, ziua de miercuri a început cu o activitate în care părinții și-au prezentat cariera; în replică, elevii și-au prezentat aspirațiile la care visează. În încheierea activitătii, elevii clasei a III-a B au interpretat lectura „Lacrimile unui crocodil”. (Vom reveni.) Ovidiu DAN
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Proiectul „CONTează pe educație”.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:14:43 Ora standard a Europei de Est