Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Agentul „Piticlick”, despre regulile de circulație rutieră

Luni, polițiștii de proximitate orădeni au dat tonul la „Școala altfel”

Agentul „Piticlick”, despre regulile de circulație rutieră

„Școala altfel” a început luni (2 aprilie 2012) pentru elevii clasei I A, ai Școlii cu clasele I-VIII „Dacia” din Oradea, îndrumați de doamna învățătoare Câmpean Maria, cu o vizită a polițiștilor de proximitate din cadrul Poliției municipiului Oradea.

Agenții șefi Bredău Gheorghe, Terec Teodor și agent principal Paina Alina l-au adus în mijlocul elevilor pe Agentul „Piticlick”, eroul unui joc interactiv, care le-a vorbit despre regulile de circulație rutieră. Prin intermediul jocului, polițiștii au urmărit să verifice cunoștințele elevilor privind cele mai importante reguli de circulație, precum și modul în care aceștia le pun în practică. Implicați cu dăruire în activitate, cei mici, rând pe rând, au dirijat cu ajutorul mouse-ului traficul rutier, au indicat semnele de circulație corespunzătoare traseului pe care se deplasau eroii jocului și au arătat care sunt locurile unde este permisă joaca și unde nu. Pentru strădania lor polițiștii i-au răsplătiți cu o diplomă și le-au mulțumit pentru cunoștințele acumulate, solicitându-le să manifeste aceeași atenție și pe stradă sau la joacă.
„Știu să mă feresc de pericole?”
Profitând de programul mai relaxat al elevilor, cei trei polițiști au intrat la clasa a IV-a B, conduși de doamna învățătoare Sângelean Teodora.
Siguranța elevilor reprezintă una dintre prioritățile poliției, așa că au realizat un chestionar – joc, intitulat „Știu să mă feresc de pericole?” prin care și-au propus să verifice modul în care ar reacționa elevii în anumite situații potențial periculoase, care se pot întâlni în viața de zi cu zi. Cu seriozitate, elevii au răspuns celor 20 de întrebări, cu tematică de circulație rutieră sau comportament preventiv, demonstrând că știu ce au de făcut dacă au colegi agresivi, violenți, dacă sunt acostați de persoane necunoscute, suspecte, care le solicită să îi însoțească sau le cer informații despre bunurile de valoare ale familiei. După chestionar, polițiștii le-au prezentat un filmuleț despre principalele reguli de circulație rutieră care trebuie respectate, imaginile emoționându-i pe cei mici și determinându-i să respecte aceste reguli, pentru a nu ajunge în situații tragice.
Activitățile au avut efectul scontat, iar polițiștii au primit invitația de a reveni și cu alte ocazii. (G. B.)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Agentul „Piticlick”, despre regulile de circulație rutieră.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:58:18 Ora standard a Europei de Est