Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Târgul firmelor de exercițiu

În săptămâna „Școala altfel”

Târgul firmelor de exercițiu

În perioada 3-4 aprilie 2012, în cadrul activităților programate în săptămâna „Școala altfel” la Colegiul Tehnic „Mihai Viteazul” din Oradea, s-a desfășurat târgul firmelor de exercițiu.

La târg au participat 10 firme din școală: As-Mob S.A. (clasa a 12-a B, prof. coordonator Popa Lucian), Blue Europa S.R.L. (clasa a 11-a C, prof. coordonator Pop Camelia), Hobby S.R.L. (clasa a 11-a B, prof. coordonator Bara Mariana), Gusteau S.R.L. (clasa a 11-a H, prof. coordonator Tiutin Rodica), Bijou4U S.R.L. (clasa a 12-a C, prof. coordonator Bara Mariana), Sweet Fantasy S.R.L. (clasa a 11-a J, prof. coordonator Boroș Izabela), Young Continental S.R.L. (clasa a 11-a D, prof. coordonator Ile Larisa), Tour Star S.R.L. (clasa a 12-a D, prof. coordonator Tiutin Rodica), Trans Catering S.R.L. (clasa a 12-a J, prof. coordonator Boroș Izabela) și Baby Love S.R.L. (clasa 12-a D, prof. coordonator Tiutin Rodica).
„Evenimentul a urmărit: exersarea comunicării profesionale, a negocierii comerciale, a formelor de publicitate, autoevaluarea elevilor, perfecționarea lor în domeniul antreprenoriatului și nu în ultimul rând un plus de imagine pentru elevii cuprinși în firmele de exercițiu, dar și pentru școală”, după cum avea să ne spună dna Mariana Bara – coordonatorul manifestării.
Ca și în cazul unor firme reale, firmele și-au amenajat mini standuri, s-au încheiat tranzacții, au prezentat spoturi publicitare și filme de prezentare PPT, cataloage, pliante, fluturași și cărți de vizită, iar în cadrul workshopurilor au fost analizate activitățile desfășurate.
Muzica a destins atmosfera și i-a îndemnat pe petrecăreți la dans în pauza publicitară.
„Avem o bogată tradiție în activitățile de firmă de exercițiu: prima firmă din județul Bihor s-a înființat la noi în școală: As-Mob S.A.  Deținem 5 certificate Marca de calitate, iar în județ sunt 8 astfel de certificate - un instrument prin care se demonstrează că activitatea din firmă este conformă cu standardele de calitate specifice firmelor de exercițiu din învățământul profesional și tehnic, ceea ce conferă firmelor deținătoare valoare adăugată și credibilitate, a precizat interlocutorul nostru.
Am participat la numeroase târguri naționale și internaționale: la Timișoara, Baia Mare, Râmnicu Vâlcea, Bratislava, Praga, Zagreb, Salzburg, de unde ne-am întors cu premii la diferitele competiții de profil. Recent, în luna martie, am participat cu F.E. Hobby S.R.L. la Târgul internațional de la Praga, o experiență de neuitat pentru elevii participanți.
Suntem centru de resurse pentru zona de Nord-Vest
Suntem implicați în proiectul național „Formarea cadrelor didactice din învățământul profesional și tehnic – profil Servicii, pentru extinderea metodei moderne interactive de învățare firmă de exercițiu ID33440” finanțat din POSDRU și care are ca obiectiv principal pregătirea a 600 de cadre didactice din  învățământul profesional și tehnic (IPT), profil servicii, în vederea formării competențelor profesionale necesare implementării metodei interactive de învățare – firma de exercițiu. Finalitatea acestui proiect  constă în formarea competențelor pentru un proces de predare - învățare, care să favorizeze formarea competențelor antreprenoriale la elevi. Participăm în proiect cu 5 profesori în grupul țintă și un formator – prof. Bara Mariana. În cadrul acestui proiect am fost selecționați ca centru de resurse pentru zona de Nord-Vest a țării, în urma evaluării activităților noastre; la nivel național, vor funcționa 16 astfel de centre, rolul lor fiind acela de a coordona activitățile din regiune, de a oferi consultanță, de a organiza anumite evenimente și vizite de peer-learning/ schimb de bune practici”. (Mariana BARA & Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Târgul firmelor de exercițiu. 

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:13:46 Ora standard a Europei de Est