Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

De la Biharia ºi Cauaceu la Paris

Diseminarea întâlnirii de proiect

De la Biharia ºi Cauaceu la Paris

Cea de-a cincea întâlnire de proiect a avut loc în Franþa, la Paris, la Ecole Elementaire 159 aveneu Permentier.

Conform planului de activitãþi al proiectului multilateral „Spotlight on the European culture and cultural capitals of Europe” (În lumina reflectoarelor cultura europeanã ºi capitale culturale ale Europei – Reflektorfényben az európai kultúra és Európa kultúrális fõvárosai), desfãºurat prin programul COMENIUS ºi cofinanþat de Comisia Europeanã, am vãzut Parisul!
 ªcolile partenere sunt din Debreþin - Ungaria, Piemonte – Italia, Istanbul – Turcia, Burguillos – Spania, Paris - Franþa ºi Cauaceu (structura ªcolii din Biharia) – România.
 Scopul proiectului vizeazã dezvoltarea ºi aprofundarea cunoºtinþelor despre culturile naþionale ºi europene; promovarea cooperãrii între ºcoli prin cunoaºterea culturii a diferitelor þãri, instituþiile culturale, diverºi artiºti ºi operele lor, tradiþia, viaþa culturalã ºi arta popularã ale altor naþiuni; de asemenea  îmbunãtãþirea abilitãþilor de creativitate, munca în echipã, cooperarea de cercetare, îmbunãtãþirea încrederii în sine, competenþele sociale, dezvoltarea competenþelor digitale, folosirea limbii engleze ca instrument de comunicare. Pe parcurs, profesorii ºi elevii vor coopera cu diferiþi artiºti, meºteºugari, jurnaliºti.
La actuala reuniune de proiect, ªcoala din Cauaceu a fost reprezentatã de: Popovici Magdolna (directorul ºcolii coordonatoare), Oros Erika (coordonator de proiect), Bondar Piroska, Ispan Andrea ºi Filipaº Melinda.
Pentru sãptãmâna de lucru gazdele au propus un program variat ºi interesant. În prima zi, partenerii au prezentat sarcinile primite, lucrãrile pregãtite de elevii fiecãrei ºcoli pe tema renumitul pictor Matisse. Dupã care au cântat împreunã cu elevii ºcolii cântecele pregãtite Champ-Elysées, Sous le ciel de Paris ºi Paris en colère. 
În urmãtoarea zi, cadrele didactice ºi elevii au participat la ore ºi la un „rally”, cãutând obiective din cartierul unde este situatã ºcoala, astfel cunoscând împrejurimile.
Organizatorii au pregãtit ºi vizitarea unor obiective turistice, precum: Arcul de Triumf, Place de la Concorde, Bulevardul Champs-Elysees, Opera, Basilica Sacre Coeur, Notre Dame, Muzeul Luvru, Grãdinile Tuileries, Domul Invalizilor, Pantheonul, cladirea care gãzduieºte Muzeul d'Orsay, Centrul Georges Pompidou, Primãria Parisului (Hotel de Ville de Paris), Place Vendome ºi renumitul Turnul Eiffel. E de nedescris atâta minunãþie într-un loc!
 Comunicarea dintre elevi ºi cadre didactice a fost foarte bunã. Am crescut ºi ne-am format ca o echipã de succes. Parisul ne-a cucerit pe toþi.
Cadrele didactice prezente ºi coordonatorii de proiect au avut ºi întâlniri de lucru, prilej cu care au fost clarificate o serie de aspecte referitoare la realizarea ultimei activitãþi ºi mobilitãþi care va avea loc la Burguillos, Spania în luna mai. (Erika Oros)

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:05:53 Ora standard a Europei de Est