Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
29 ianuarie 2025

Profesorii care nu vin la ore, în vizorul ministrului Educației
Voi iniția în următoarele săptămâni o analiză la nivelul sistemului, să văd cât de răspândită este această practică
Daniel David a anunțat, în cadrul unui interviu pentru Edupedu.ro, că va iniția „în următoarele săptămâni o analiză la nivelul sistemului” în privința profesorilor care nu se prezintă la ore. „În primul rând, aștept sesizări concrete, care, după ce au fost la nivel de director și la inspector, n-au fost soluționate”, a spus acesta.
Raluca Pantazi, Edupedu.ro: Problema, în final, se rezumă așa: Ministerul Educației plătește o parte dintre profesori pe fals în acte, condică semnată în fals, pe ore pe care ei nu le efectuează. Care este mecanismul pe care îl aveți în vedere, ca ministru, pentru a vă asigura că nu plătiți, ca angajator, o resursă umană care nu se prezintă la locul de muncă?
Daniel David: În primul rând, aștept sesizări concrete, care, după ce au fost la nivel de director și la inspector, n-au fost soluționate. Le aștept la nivel de minister. Eu am spus că nu toată lumea trebuie să se adreseze ministrului, dar, după ce ai parcurs acele etape și lucrurile nu au fost rezolvate, te adresezi la nivel de minister. Și, în același timp, voi iniția în următoarele săptămâni o analiză la nivelul sistemului, să văd cât de răspândită este această practică. Simplul fapt că faci această analiză începe să-i conștientizeze pe cei din sistem că ministerul ia foarte în serios acest lucru și se uită. Le stimulez, ca să spun așa, întoarcerea spre calea cea bună.
Raluca Pantazi, Edupedu.ro: În trecut erau inspecții ale directorilor din minister către școli.
Daniel David: Vom face acea analiză de sistem, inclusiv verificări, ca să spun așa, într-o variantă neanunțată.
Informații de context
În luna aprilie 2024, Ligia Deca, ministrul Educației la acea vreme, spunea că în cazurile în care profesorii lipsesc nemotivat de la ore ,,trebuie sesizat inspectoratul școlar și chiar ministerul ca să putem să luăm măsurile necesare”.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 ianuarie 2025
Ministrul Educaţiei Daniel David:
Planurile-cadru pentru liceu le voi pune în dezbatere în ianuarie și vom avea și o dezbatere națională. Nu sunt pentru a introduce materii noi peste materii noi, mi se pare o greșeală / Problema noastră majoră ține de faptul că nu știm să predăm bine conținuturile pe care le-am stabilit și manualele nu sunt destul de prietenoase
„Eu voi pune în dezbatere, în luna ianuarie, planurile-cadru pentru liceu, veți vedea materiile care sunt acolo. Competențele importante de multe ori ar trebui să apară ca unități de învățare în cadrul disciplinelor pe care deja le avem, nu ca discipline noi”, a anunțat ministrul Educației, Daniel David. Într-o intervenție la Antena 3, David a declarat că după lansarea în dezbatere a planurilor-cadru pentru liceu (lista cu materiile pe care le vor studia elevii de clasele a IX-a – a XII-a și numărul de ore pe săptămână alocat fiecărei discipline), va organiza și o „dezbatere națională”.
Noul ministru al Educației a precizat că nu este adeptul introducerii de materii noi. „Eu nu sunt pentru a introduce materii noi peste materii noi, mi se pare o greșeală atitudinea din ultimii ani: să avem separat și educație pentru mediu, și educație de sustenabilitate, și educație juridică… Toate acestea sunt importante, dar nu ca materii noi, pentru că tot noi ne plângem apoi că copiii au prea multe ore. Putem avea unități de învațare focalizate pe temele astea. Eu voi pune în dezbatere, în luna ianuarie, planurile-cadru pentru liceu, veți vedea materiile care sunt acolo. Competențele importante de multe ori ar trebui să apară ca unități de învățare în cadrul disciplinelor pe care deja le avem, nu ca discipline noi”, a declarat Daniel David, la Antena 3.

Carte frumoasă, cinste cui te-a scris!

Școala altfel

Carte frumoasă, cinste cui te-a scris!

Moto: „Un cuvânt este un arbore. Că s-a născut pe pământul țării, ori a căzut ca o sămânță din lumea altora, un cuvânt este până la urmă o făptură”.

Am început azi un... altfel de școală! Alt conținut, altă atitudine, alte forme de activități, altă atmosferă, alt liant școală – elevi - părinți... Cât de bogate vor fi roadele, vom realiza fiecare dintre noi la sfârșitul acestei săptămâni și...în timp!
Împreună cu micuții mei am deschis această săptămână cu o activitate dedicată „Zilei internaționale a cărții pentru copii și tineret”. De ce-am ales o astfel de activitate? Pentru a sensibiliza iar și iară copiii asupra importanței lecturii în viața fiecăruia dintre noi, cartea fiind un nesecat tezaur al spiritului călător peste timp, ea pregătind de fapt viitorul, îndemnând semințele să rodească...
Ce ne-am face fără poveștile copilăriei? Am fi mai săraci, de bună seamă, iar sufletul ne-ar fi pustiu și gol... Apoi, cartea este cea care ne învață să vorbim, care deschide calea către o curgere lină de ape prin rostirea frumoasă și corectă a dulcelui grai românesc... Cuvântul ne duce de mână spre cel dintâi cântec de leagăn, spre primul pas până la pragul casei părintești, primul pom înflorit... Creștem împreună cu el și fără el, cum am putea cânta copilăriei, pământului străbun...? Fără el, nu l-am fi cunoscut pe Nică și ale sale năzdrăvănii pe ulițele Humuleștilor, nu l-am fi știut nici pe copilul visător rătăcind pe potecile codrilor de la Ipotești, nici vioara celui ce avea să devină peste ani marele Enescu, nici coloana lui Brâncuși, albastrul de Voroneț și atâtea alte minuni... de la noi sau de pretutindeni...
Dimineață, m-am îndreptat cu sufletul strâns spre școală la gândul că vor fi 4 ore lungi, pe care nu voi găsi cu ce să le umplu, că poate interesul copiilor va fi scăzut și doar ne vom chinui într-o lungă așteptare a sosirii clipei când ne vom îndrepta spre casă... Doamne, cât m-am înșelat! Și cât de crud s-a dovedit a fi încă o dată timpul, trecând foarte repede, înainte ca noi să terminăm tot ce-aveam de spus...
Am început cu o mini expoziție de carte, la amenajarea căreia copiii și-au adus contribuția prin prezentarea volumelor din biblioteca proprie și toți au fost nerăbdători să răsfoiască cărțile colegilor, să savureze noutățile... Am continuat apoi cu un concurs intitulat: „În lumea basmelor”, concurs la care au participat toți, având de recunoscut personaje, povești, la sfârșitul căruia, cei cu punctajul cel mai mare au fost răsplătiți cu o diplomă... Șirul activităților acestei zile a continuat cu recitări, concurs de ghicitori, desenarea de scene din povești cunoscute sau colorarea unor personaje îndrăgite...
N-am uitat să și citim povești! Sigur, cătinel, cătinel, cu poticneli, cu sudoare, dar cu o ambiție de care nu-i credeam în stare! Sfârșitul zilei ne-a lăsat deopotrivă în suflet, bucurie și regret. Bucurie - că pentru o zi am călătorit într-o lume minunată, plină de farmec, și regret - că până la urmă timpul „a fugit” pur și simplu! Copiii mei mi-au dat azi încă o dată certitudinea faptului că abia în situații deosebite putem cunoaște puterea omului de a-și depăși limitele...
Sper din suflet ca zilele următoare să fie la fel de împlinite ca ziua de azi (luni, 2 aprilie 2012), iar activitățile pe care de comun acord le-am ales, să fie o pregătire a sufletului pentru sfinte și dragi sărbători, așteptate de fiecare dintre noi cu nerăbdare, cu bucurie, cu tihnă în casa sufletului...cu credința că aripa clipei va face să înflorească emoția ce leagănă bobocul spre înflorirea ramurii... (Cotro Ana)

Trimite email
luni, 3 februarie 2025, 10:00:29 Ora standard a Europei de Est