Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Un studiu internațional consacrat practicii la clasă a cadrelor didactice

România participă în premieră la

Un studiu internațional consacrat practicii la clasă a cadrelor didactice

În perioada 9-30 martie 2012, s-a desfășurat etapa de pretestare a instrumentelor de colectare a datelor în cadrul Studiului Internațional cu privire la predare și învățare - TALIS 2013.

Este pentru prima dată când România participă la un astfel de demers ce are ca grup-țintă cadrele didactice și care se referă la procesul de predare-învățare, respectiv mediul școlar în general. Acțiunea a avut loc în 40 de unități de învățământ din 28 de județe și din municipiul București.
Din Bihor au fost cuprinse trei școli: Grupul Școlar Sanitar "Vasile Voiculescu", Colegiul Tehnic "Ioan Ciordaș" și Școala cu clasele I-VIII din Diosig.
În România, studiul TALIS vizează anul acesta atât învățământul gimnazial, cât și școlile eligibile PISA.
Întrebările din chestionare au vizat următoarele aspecte: generalități despre mediul socio-educațional (10%), dezvoltarea profesională continuă a cadrelor didactice (17%), evaluarea activității cadrelor didactice și feed-back-ul (20%), practicile de predare, convingeri și atitudini (45%), climatul școlar, managementul școlii și satisfacția la locul de muncă (8%). Remarcabilă este, de asemenea, opțiunea de țară a României privind modalitatea de completare a chestionarelor - exclusiv online. Identitatea respondenților este protejată, iar răspunsurile acestora nu urmăresc sub nici o formă să evalueze performanța profesorilor, a școlilor sau a directorilor de școală.
Școlile participante au fost selectate de către Consorțiul TALIS, conform procedurilor internaționale de eșantionare, iar respondenții au fost selectați aleatoriu. Studiul TALIS 2013 oferă profesorilor și directorilor de școală posibilitatea de a contribui la analiza sistemului educațional și la dezvoltarea politicilor în domeniu. Studiul TALIS se administrează în 33 de țări și reprezintă primul studiu internațional axat pe mediul educațional și condițiile de desfășurare a activității profesorilor în școală. Studiul presupune administrarea de chestionare profesorilor care predau în învățământul gimnazial sau în școlile eligibile PISA, precum și directorilor acestor școli. Următoarea etapă va fi administrarea studiului de bază TALIS 2013 în perioada februarie-aprilie 2013, în 200 de instituții de învățământ gimnazial și 172 școli eligibile PISA.  Finalizarea studiului are ca termen luna iunie 2014, o dată cu publicarea raportului internațional cu privire la rezultatele studiului.
Informații suplimentare despre proiectul TALIS pot fi găsite pe site-urile www.rocnee.eu/TALIS și www.oecd.org/talis.
(Biroul de presă)

Trimite email
marți, 3 decembrie 2024, 19:11:43 Ora standard a Europei de Est