Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Barna Rut - Viața la lot

Din pagina jurnalistului sportiv

Barna Rut - Viața la lot

În fiecare an, cei mai buni sportivi din țară sunt convocați la lotul național olimpic, un loc unde ei petrec mai multe luni, antrenându-se intens pentru cele mai importante competiții internaționale, campionatele europene sau mondiale.

Pentru Barna Rut, elevă a Liceului cu Program Sportiv „Bihorul” (în clasa a X-a C, diriginte, prof. Simona Zau), prima convocare la lotul național a fost în anul 2010, și de atunci încoace cariera ei de judoka a căpătat contururi tot mai clare. Tocmai de aceea am rugat-o pe Rut să ne povestească ce a însemnat pentru ea prima convocare la lotul național.
„Îmi aduc și acum aminte de entuziasmul care m-a cuprins în momentele acelea. Era prima mea convocare la lotul național. Eram exagerat de fericită. Știam că este o mare oportunitate pentru mine și mă mă așteptam la lucruri inedite. Înainte de a pleca, mi-am luat rămas bun de la cei dragi – prieteni și familie. Gândul despărțirii mă durea cel mai mult. Domnișoara antrenoare Ianc Olimpia era și fericită, dar și puțin supărată că mă pierdea o bună perioadă. M-a susținut, însă, și mi-a urat baftă. Cum era și normal, luam zilnic legătura cu ea, cu prietenii și cu familia. Persoana care a fost întotdeauna alături de mine încurajându-mă a fost mama, căreia îi mulțumesc pentru tot sprijinul.
La Cluj-Napoca m-a așteptat una dintre antrenoarele lotului național, Maricz Laura, o femeie extraordinară, care știa să fie amuzantă și copilăroasă, dar și dură, când era cazul. Pentru mine dna antrenoare a fost cea de-a doua mamă; puteam vorbi cu ea despre orice. Ea mi-a prezentat locul unde voi sta, școala și multe altele. Și, desigur, și dna Andreica Geanina, o antrenoare foarte bună și devotată, cu un farmec aparte. La lot, am avut șansa de a le cunoaște pe vedetele judo-ului feminin: Alina Dumitru, Bogdan Carmen, Chitu Andreea ... Tot atunci l-am cunoscut și pe Florin Bercean, un antrenor excepțional. Timpul trecea, iar dorul de casă creștea. Mereu cu capul sus și cu zâmbetul pe buze, încercam să-mi înving dorul și toate greutățile. Îmi amintesc totuși că în multe nopți lungi plângeam. Antrenamentele erau grele. Era perioada dinaintea campionatelor europene. Începuseră turneele. Uneori câștigam, alteori pierdeam. Pot spune că în 2010, am învățat foarte multe lucruri. 2011 a fost, însă, un an de nedescris. Scopul pe care mi l-am propus a fost să ajung cât mai sus. A fost un an foarte greu în privința antrenamentelor. Simți uneori că nu mai poți continua și cazi; dar, cu lacrimi în ochi, mă ridicam și continuam pentru că știam că e aproape clipa pe care o așteptam. În sportul pe care îl practic, am nevoie de multă încredere, de devotament, de un caracter de fier. Iar eu sper să mă fi călit îndeajuns pentru a obține performanțele pe care le merit”. (DUMITRAȘ ADELA & BARNA RUT)

Trimite email
marți, 3 decembrie 2024, 19:29:09 Ora standard a Europei de Est