Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Colectarea selectivă și compactarea peturilor

Vineri, echipa verde în acțiune!

Colectarea selectivă și compactarea peturilor

Vineri (30 martie 2012), la Grădinița nr. 44 din Oradea, am surprins echipa verde în acțiune, la compactat peturi și cu ochelarii 3D privind harta fizică a României cu ariile protejate.

Echipa verde a grădiniței este formată din 15 copii din cele opt grupe, precum și cele 16 educatoare ale unității de învățământ, în frunte cu doamna director Mariana Vereș și dna profesor Ana Mărcuț – coordonatorul de proiect.
„Ne-am încris și noi în proiectul „Școli pentru un viitor verde EDUPET 2012”, care a debutat la 1 ianuarie 2012 și se derulează până la 31 decembrie 2012. În esență activitatea noastră constă în colectarea de cantități cât mai mari de peturi pe care le compactăm cu ajutorul aparatului din dotare după care le predăm la centrul de colectare „Oliva verde”, care ni le plătește cu 50 de bani kilogramul de pet compactat, iar suma obținută se impozitează cu 16 la sută. Recent, am predat 120 de kilograme. Când suma se va înmulți considerabil, ne propunem o excursie, o ieșire în județ în arii protejate, unde, cu siguranță, vom avea prilejul să mai adunăm peturi”, ne-a spus doamna director Mariana Vereș.
Într-o sală de clasă, am asistat la compactare peturi... La activitate au fost invitați preșcolarii din trei grupe: mare B, pregătitoare A și B, personalul grădiniței, precum și cadrele didactice însoțitoare.
„Copiii sunt foarte receptivi, le plac acțiunile noastre și transmit părinților toate cunoștințele dobândite. În următoarea perioadă, urmează să mediatizăm totul în rândul părinților și comunității. În perioada „Școala altfel” vom avea o activitate de colectare selectivă și compactare la Sîntandrei, la locul de muncă al unora dintre părinții copiilor. La sfârșitul activităților întocmim un raport care cuprinde inclusiv instantanee din respectivele activități derulate. Astfel încât la sfârșitul proiectului vom elabora un Jurnal cu aspecte din toate cele 10 activități de mediatizare, la care vom atașa bonurile cu cantitățile de peturi compactate predate centrului de colectare”, ne-a explicat coordonatorul de proiect, dna prof. Ana Mărcuț.
Dotați cu ochelari 3D, membrii echipei verde, dar nu numai, au privit harta fizică a României pe care sunt marcate ariile protejate... (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Colectarea selectivă și compactarea peturilor. 

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 12:35:03 Ora standard a Europei de Est