Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

„Învățând matematica, înveți să gândești!”

Joi, la Școala „Nicolae Bălcescu”, Matematica a fost regină!

„Învățând matematica, înveți să gândești!”

Ioana Dzițac, eleva din clasa a VII-a C, și profesoara sa de matematică, doamna Dorina Szatmari, au pus la cale joi, 29 martie 2012, un simpozion de patru ore, intitulat „Descoperă matematica altfel”, așa cum a descoperit-o și marele matematician Grigore Moisil.

De fapt, manifestarea de joi de la Școala „Nicolae Bălcescu” din Oradea a fost dedicată ilustrului matematician, părintele informaticii românești, la eveniment fiind invitată nepoata matematicianului, dna prof. univ. dr. Ioana Moisil.
Simpozionul a debutat în curtea școlii cu un careu, în cadrul căruia doamna profesor Ioana Moisil a fost primită cu aplauze și multă căldură.
În cuvântul său, directorul școlii, dl profesor Ioan Mocan, avea să motiveze faptul că „avem nevoie de modele, iar dumneavoastră puteți fi un model. Sunteți un model pentru noi!”
„Avea o minte croită pentru matematică”
Invitată să ia cuvântul, doamna prof. univ. dr. Ioana Moisil avea să-și înceapă discursul motivând că se află la Oradea datorită elevei Ioana Dzițac pe care o cunoaște de mulți ani, având relații foarte bune cu părinții acesteia, care sunt profesori de matematică la Universitatea din Oradea. A simpatizat-o pe Ioana pentru felul ei de a fi foarte deschisă, având o minte ageră, sclipitoare și pentru marea sa pasiune pentru matematică. A salutat-o apoi pe doamna profesor Dorina Szatmari, profesoara Ioanei, care s-a ocupat într-un mod cu totul special de organizarea simpozionului.
Vorbind despre unchiul său, marele matematician Grigore Moisil, domnia sa avea să sublinieze faptul că acesta „avea o minte croită pentru matematică”. Iar „meritul de a îndrăgi matematica îi aparține bunicii”, care învățătoare fiind știa prea bine că elevilor din clasa I le este frică de matematică, astfel că „bunica a găsit metode ingenioase de a-l apropia pe unchiul Grigore de matematică, predându-i matematica altfel”. G.M. a beneficiat de un profesor din Tulcea care îl pregătea în mod aparte, încât el era mereu cu an înaintea tuturor colegilor la matematică. „I-a plăcut muzica, literatura, a scris poezii, teatru..., dar acestea nu l-au rupt de viață... Matematica este frumoasă. Vă felicit pentru această inițiativă. Să priviți școala altfel... Tot unchiul meu spunea că învățând matematica, înveți să gândești”...
Mai multe lucruri despre Grigore Moisil aveam să află în cadrul prezentării pe care domnia sa a susținut-o în cabinetul de limba română, sub genericul „Matematica și arta”. Despre doamna profesor Ioana Moisil ne-a vorbit cât se poate de sugestiv în cadrul unei prezentări în power point Ioana Dzițac.
Revenind la careul din curtea școlii, trebuie să mai spunem că la final, dl director Ioan Mocan i-a înmânat doamnei profesor Ioana Moisil o plachetă în semn de aleasă prețuire.
Matematica în povești și cântece, citate și replici cu haz...
Joi, coridoarele școlii erau împânzite cu desene ingenioase realizate de elevii coordonați de profesorul de desen Ioana Klein; desenele lor cuprindeau citate și replici cu haz ale ilustrului matematician Grigore C. Moisil, copiate într-un stil aparte de elevi pe colile de desen.
În cadrul secțiunilor organizate, Ioana Dzițac a realizat grafică pe calculator, iar elevii dnei prof. Simona Vancea au abordat proiectul „EuroMath”; în cadrul aceluiași proiect, elevilor din clasa a II-a A li s-au alăturat elevi din clasele a V-a și a VI-a A, coordonați de prof. Szatmari Dorina, Văleanu Doina și Pop Angela; alți elevi au prezentat matematica în povești (cu Pufuleț și Pufuraș), (+ - plus minus) poezie; elevi de-ai dlui profesor Radu Pîrja și dnei prof. Dorina Szatmari au ilustrat (înveșmântat) anul 2012 în probleme; în cadrul unei alte secțiuni, elevii dnei profesor Simona Vancea și Ioana Dzițac ne-au încântat cu jocuri matematice. La secțiunea „Matematica în proiecte”, organizatorii s-au bucurat de participarea unor invitați speciali: elevii Vlad Pleș, Alexandru Benea și Vivia Vancea, elevii drei prof. Violeta Paruș de la Școala din Girișu de Criș, care au prezentat proiectul „Sat și oraș în același Univers” – Teoria Big-Bang; Ioana Dzițac a prezentat proiectul „Sclipirea minții” – Matematică pentru prezent și viitor; și tot Ioana ne-a supus atenției proiectul „Alinierea planetelor”, proiect privit din alte unghiuri și cu alți ochi de elevele: Miruna Pîrja, Andrada Mărcuș și Larisa Varga (din a VI-a A) și de Oanea George și Szekely Ronaldo (din a VII-a C). Simpozionul s-a încheiat cu cântece și... înmânare de diplome. Protagoniștii cântăreți au fost elevii dlor prof. Simona Vancea, Alina Zaha, Radu Pîrja, Anca Onofrei și Arvai Ladislau.
Domnul director Ioan Mocan și doamna profesor Dorina Szatmari au înmânat diplome distinșilor invitați, precum și profesorilor coordonatori care au contribuit la reușita manifestării. (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze (135 de poze), accesați Galeria foto: „Învățând matematica, înveți să gândești!”

Trimite email
sâmbătă, 21 decembrie 2024, 16:20:13 Ora standard a Europei de Est