Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Lupișorii clasei I A în acțiune

În și de Ziua Mondială a Cercetășiei

Lupișorii clasei I A în acțiune

Ziua mohorâtă și ploaia mocănească nu i-au dezarmat, joi, 22 februarie, pe lupișorii clasei I A de la Liceul Pedagogic „Iosif Vulcan” din Oradea, care au sărbătorit într-un mod aparte Ziua Mondială a Cercetășiei, alături de colegi mai mari de organizație. Organizați pe grupe și pe ateliere de lucru, ei au participat la o serie de probe de concurs, alături de colegii lor mai mari de organizație, sub bagheta dnei învățătoare (instit. Maria Donca) și a celorlalți lideri ai organizației (Tomina Săveanu, Bogdan Pater, Camelia Lolea, Ioana Lechintan și Suhanea Adrian).

 


„Șarpele fără cap”

Jocurile-concurs s-au desfășurat pe patru ateliere, în locuri diferite (în sala de sport, în sala de clasă, pe hol și în curte). Toate, însă, au avut, în centrul atenției, activități scout de formare a spiritului de echipă, încredere reciprocă și competiție.
"Gașca" este un joc de competiție între două echipe în care membrii echipajelor trebuie să ajungă pe rând la eșarfa aflată la mijlocul distanței; "Istoric scout" presupune elaborarea de răspunsuri corecte la cât mai multe întrebări referitoare la mișcarea scout; "Firul electric" îi pune pe concurenți în situația de a coopera și a găsi soluții de schimbare a locurilor stând tot timpul cu picioarele pe sfoară, fără a călca în afară sau, într-o altă variantă, ei trebuie să treacă peste firul „electric” așezat la o anumită înălțime, fără să-l atingă; "Șarpele fără cap" urmărește să le dezvolte încrederea reciprocă. Fiecare din cele două echipe constituie câte un lanț uman în care toți membrii sunt legați la ochi cu excepția ultimului. Fiecare "șarpe" are de parcurs un anumit traseu, ghidat (călăuzit) de singurul membru al echipajului care nu a fost legat la ochi.
Astfel au sărbătorit, joi, 22 februarie, lupișorii (clasei I A) Ziua Mondială a Cercetășiei, printr-o activitate distractivă, alături de colegii lor de organizație (cinci temerari - copii din clasele V-VIII, și trei exploratori - tineri liceeni).
La final, au apărut și părinții, care au asistat la momentul festiv... cu tortul pe masă.

Dimensiunea internațională a zilei de 22 februarie

Într-o asemenea zi (de 22 februarie), 38 de milioane de tineri din lumea întreagă celebrează împlinirea a 150 de ani de la nașterea Lordului Baden-Powell, fondatorul celei mai mari mișcări de tineret din istorie: Mișcarea Scout și Mișcarea Ghidelor.
Organizația Națională “Cercetașii României” se alătură cercetașilor de pretutindeni pentru a sărbători ziua de naștere a părintelui cercetașilor, cel care a introdus acum o sută de ani un nou tip de educație și chiar un nou mod de viață pentru tineri: cercetășia, îndemnându-i să trăiască în așa fel încât să lase lumea puțin mai bună decât au găsit-o. Memoria Lordului Baden-Powell este vie în inima celor care îi urmează și astăzi viziunea. Sistemul de educație pe care l-a lansat și consolidat toată viața funcționează și acum, găsindu-și ecou în sufletul a zeci de milioane de tineri din toată lumea. „Ne propunem să le oferim cât mai multor tineri șansa de a experimenta lucruri inedite, indiferent de vârstă și de contextul lor social, să îi ajutăm să descopere valori ca: echilibrul, spiritul comunitar și cel de într-ajutorare și să fie mulțumiți și mândri de existența lor”, spunea Bianca Neșiu-Bedreg, responsabil Programe ONCR.
Cu ocazia Zilei mondiale, ONCR a organizat o serie de activități, în București și în țară (la Cluj-Napoca, Călimănești-Cozia, Târgu Jiu...).
Misiunea cercetășiei în societatea românească este de a contribui la educarea tinerilor printr-un sistem de valori bazat pe o Promisiune și o Lege, de a ajuta la construirea unei lumi mai bune, în care oamenii sunt împliniți ca indivizi, jucând un rol constructiv în societate.

Organizația Națională “Cercetașii României”

Organizația Națională “Cercetașii României” (www.scout.ro www.scouting2007.ro), prescurtat ONCR, reînființată în 1990, este cea mai mare mișcare de tineret din România, cu circa 2500 de membri în peste 65 de centre locale (filiale) răspândite în toată țara. Fiecare din aceste centre își planifică propria activitate în funcție de specificul local și în funcție de interesele și aptitudinile membrilor săi, se integrează în comunitatea locală și încearcă să-i ajute pe membrii săi să devină cetățeni responsabili ai comunităților în care trăiesc. Organizația națională este, de asemenea, integrată în cercetășia mondială prin apartenența sa ca membru cu drepturi depline al Organizației Mondiale a Mișcării Scout (www.scout.org) care numără în prezent în jur de 30.000.000 membri activi în 216 țări și teritorii.

Adrian & Ovidiu

 

Trimite email
vineri, 3 ianuarie 2025, 05:13:49 Ora standard a Europei de Est